• InSPiRE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-02 21:16
Er is een apparaatje op de markt welke een geheugen heeft met alle flitspalen van NL erin. Het is dus eigenlijk geen detector maar een flitspaalwaarschuwer, daarom is deze ook legaal in NL. Maar hoe heet dat apparaatje?
staat dit topic verkeerd, move 'm dan maar naar de [HK] ofsow

Verwijderd

• InSPiRE
Thanx m8, sjees dat ding is DUUR :( !!

• SambalBij
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-03 10:52

SambalBij

We're all MAD here

Overigens zijn radardetectoren ook nog steeds legaan hoor, en ze kunnen die dingen ook niet zo 1 2 3 verbieden al zouden ze het willen :)

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

• InSPiRE
Op maandag 13 mei 2002 19:08 schreef Operations het volgende:
Overigens zijn radardetectoren ook nog steeds legaan hoor, en ze kunnen die dingen ook niet zo 1 2 3 verbieden al zouden ze het willen :)
Vertels eens dan, dan ben ik zeker verkeerd ingelicht :?

Verwijderd

die krengen zijn inderdaad heel erg duur

maar ik dacht dat zo'n stinger 2 gevalletje wel illegaal was in nederland

Verwijderd

een goede 'werkende' rader detector is duur helaas ;(

• AcXeller
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Volgens mij is een radar-detector nog legaal maar een laser-jammer is dacht ik al illegaal.

Mijn YouTube kanaal

• SambalBij
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-03 10:52

SambalBij

We're all MAD here

Op maandag 13 mei 2002 19:11 schreef rAcEr het volgende:

[..]

Vertels eens dan, dan ben ik zeker verkeerd ingelicht :?
Het enige wat een radardetector doet is het ontvangen en melden van de radarsignalen van de flitsinstallatie.
Radarsignalen zijn gewoon radiosignalen, en radiosignalen mag iedereen vrij ontvangen vanwege een of andere europese wet op vrije informatievergaring.

Ergens in de nederlandse (grond)wet staat een artikel dat wanneer de nederlandse wet en de europese wet conflicteren de europese wet boven de nederlandse gaat.

Hem gewoon met een nieuwe wet verbieden kan niet, want op dat moment conflicteert die nieuwe wet met eerder genoemnde europese wet op vrije informatievergaring, en gaat de laatste alsnog voor :)
Zouden ze dus de radardetector écht willen verbieden dan zal de nederlandse (grond)wet moeten worden aangepast en dat artikel verwijderd. Pas dan kunnen ze met een andere wet die dingen werkelijk verbieden.

Dat ze in belgie en frankrijk en nog meer landen wél verboden zijn komt omdat daar de nationale wetten boven de europese wetgeving staat.

Laserjammers zijn wél verboden, omdat die ten eerste niet onder die informatievergaring vallen, en omdat je de politiedetectie ermee stoort, in plaats van alleen maar detecteert.

(Zo heb ik het tenminste begrepen dat het in elkaar steekt)

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

• Vodgen
  • Laatst online: 09-03 18:34
Ik ben ook de gelukkige bezitter van een dure maar gelukkig goede detector.
Ze zijn nog steeds legaal. De laser jammer is wel verboden omdat je met dit apparaat het werk van de politie verstoort. Bij een radardetector stoor je niemand. Het apparaat detecteert de laser van een flitskast en waarschuwt jou. Meer niet. Er zit veel kaf onder het koren. Laat je niet verleiden door onder andere de Quintezz die bv verkocht wordt bij halfords en zelfs ooit gezien in krantje van de Kwantum. Dit ding kost ongeveer 180 Euro en geeft vaak vals alarm en geeft vaak te laat alarm. Voor dat geld kun je niet veel verwachten. Een goede detector begint bij 400 Euro. Hiervoor heb je een Target 330. Ook een raamdetector. De betere kosten ruim 1000 Euro en zijn inbouwapparaten.

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08:54
Ruim 1000 euro is wat overdreven.

Zo'n 1750 gulden voor een goede inbouw ( aanrader !)
Dan bedoel ik de Target Vector 966r.

Wat je ook kan doen is uit Amerika een detector importeren.
Dit is dan de Beltronics 975r, en die werkt nagenoeg even goed als de Vector 966r. Alleen voor veel minder geld.
Voor zo'n 1000 gulden ( 450 euro dus ) heb je hem in huis!
Zeker een aanrader.

Ik heb zowel een Stinger Ventura ( wordt niet meer gemaakt, maar is identiek aan de 966r) als een Beltronics 915r ( voorloper van de 975r, maar verschillen weinig van elkaar)
Beide aparaten zijn hun geld meer dan waard!

American Express vraagbaak

• RoelsRules
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:57
Op maandag 13 mei 2002 22:38 schreef Stinger_Ventura het volgende:
Ruim 1000 euro is wat overdreven.

Zo'n 1750 gulden voor een goede inbouw ( aanrader !)
Dan bedoel ik de Target Vector 966r.

Wat je ook kan doen is uit Amerika een detector importeren.
Dit is dan de Beltronics 975r, en die werkt nagenoeg even goed als de Vector 966r. Alleen voor veel minder geld.
Voor zo'n 1000 gulden ( 450 euro dus ) heb je hem in huis!
Zeker een aanrader.
Uit de vs, hebben die niet een andere frequentie? daar heb ik eens iets over gelezen tenminste. Als dat niet zo is, is dat zeker een goed alternatief van de ohw zo goede stinger (dat nieuwe product van hun is :9~ ) maar erg dure.. www.stinger.nl
Heb je een site van die vs producten? of een importeur hier in nederland?

tja, wat hier stond heb ik al lang niet meer...

• Brooky
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:13
www.sbhcorp.com. Maar kijk ookl even op het forum van www.flitsservice.nl, daar zijn nl. erg veel mensen die hier veel ervaring mee hebben.

• speedme
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 29-10-2025
Ik ben in het bezit van een Quintezz en inderdaad gaat dat ding veelvuldig af bij benzine stations (=valse meldingen). Maar dat dit ding te laat afgaat heb ik nog nooit gemerkt.
Mijne gaat altijd tussen de 150 en 300 meter voor de controle af. Het hangt af van de omstandigheden waar ze staan te controleren (brug, geluidswal, etc).
Ik heb de mijne gekocht op een tweedehands site en heb er 50 euro voor betaald. Hij heeft al meerdere malen zijn geld opgebracht.

Er is nu een nieuwe Stinger op de markt, die ook lussen in de weg detecteerd en aan GPS gekoppeld kan worden.
Daarnaast is hij makkelijk uit te breiden met bv een routeplanner/navigatiesysteem.
info : http://www.stinger.nl

Je moet je dus goed afvragen hoeveel geld je wilt uitgeven. Hoe duurder de modellen hoe beter ze werken. Maar 100% feilloos zijn ze niet hoor.
Er wordt op die moment al een test gedaan in Zeeland en Eindhoven met nieuwe "driepoters" die (nog) niet te detecteren zijn met de huidige detectoren.

speedme

Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:04
Kijk ook een op marktplaats.nl daar zijn tweedehands Stinger Ventura's en de Vector Europe (Zelfde apparaat) voor ongeveer 400 euro te vinden.
Ten minste dit was zo ik weet niet of dit nog zo is maar ik heb mijn Vector Europe daar voor 900 gulden gekocht.

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

• Stinger_Ventura
Voor informatie omtrend importeren is www.flitsserivce.nl inderdaad de plek bij uitstek.
Daar komen veel mensen met ervaring!
SHBcorp is inderdaad een betrouwbare zaak.

De 975r werkt inderdaad wel op andere frequentie's, maar die kan je instellen zodat hij alleen de Nederlandse frequentie's pakt ( Gatso 24 en de moeilijk te detecteren Multanova 34ghz ). Verder krijg je er nog 2 lasersensoren bij voor laserdetectie ( Legaal!, detectie mag, storen niet zoals de Laser- shield/Echo ).

Voor rond de 400 eutjes kan je inderdaad ook een 2dehands Ventura/966r krijgen. Maar waarom zou iemand zijn goed werkende detector weg doen?! Vraag je dat maar eens af!
Als je eenmaal het genot hebt van een goed werkende detector, dan wil je nooit meer zonder ( Zoals ik altijd zeg "De luxe van relaxed rijden" ).
Ik ben dan ook van mening dat als iemand hem weg doe, dat hij niet meer goed presteerd. Kijk dus uit met 2de hands verkoop.

Op dit moment kost de 975r 349 dollar en daar komt dan nog 49 dollar verzendkosten bij ( heb je hem binnen 2 dagen ).

Verwijderd

Op dinsdag 14 mei 2002 10:09 schreef speedme het volgende:
Er is nu een nieuwe Stinger op de markt, die ook lussen in de weg detecteerd en aan GPS gekoppeld kan worden.
Lussen kan je toch onmogelijk detecteren? Hij kan alleen via een GPS database melden dat je over een lus rijdt.

Verwijderd

Op dinsdag 14 mei 2002 16:14 schreef Ketchup-Heinz het volgende:

[..]

Lussen kan je toch onmogelijk detecteren? Hij kan alleen via een GPS database melden dat je over een lus rijdt.
En dat doet ie dus ook, zoals op de website die hierboven wel ergens staat, staat vermeld

Verwijderd

Moet ik me pa maar eens overtuigen dat hij een ritregistratie computer moet laten inbouwen VAN STINGER >:)
Trouwens, die dingen kosten 890 - 1310 euro!

• Cool_Willy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-11-2012
Of je rijdt gewoon niet te hard. Heb je zo'n ding ook niet nodig :)
BTW: waar ik rij weet ik allang waar ze staan... :+ Dus hebbem ook niet nodig :)

• tools
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-02 18:26

tools

Het is altijd motorweer.

Maar wat als je nu ( zoals ik ) alleen motor rijd?, hebben ze daar ook detectors voor en hoe werken die dingen dan? ( toontje in je helm, want als er alleen een lampje gaat branden merk ik dat nooit, moet ook nog op de weg letten. :) )

• Stinger_Ventura
Op woensdag 15 mei 2002 09:33 schreef tools het volgende:
Maar wat als je nu ( zoals ik ) alleen motor rijd?, hebben ze daar ook detectors voor en hoe werken die dingen dan? ( toontje in je helm, want als er alleen een lampje gaat branden merk ik dat nooit, moet ook nog op de weg letten. :) )
Tja, ten eerste moet je een waterdichte unit hebben.

De remote ( de antenne ) is natuurlijk al waterdicht, maar het kastje ( geluid en ledjes en instellingen) moet wat vochtvrijer zitten.
Voor de Ventura'/966r hebben ze dan een add-on met een buigbare stang waaraan een vierkant kastje zit met een stel Felle ledjes, zodathet wel opvalt.

Maar een vriend van mij heeft ook een 915r uit Amerika gehaald en die gewoon op zijn motor gezet.
En dan het kastje een beetje in het zicht van de toerenteller en snelheids meter houden.
Werkt goed voor hem, hoord hem niet, maar ziet de kleine ledjes wel goed in zijn gezichtsveld ( CBR900 ).
Hij kan zelf ook wel zo'n stang met felle ledjes er op zetten, maar dat wordt dan wel huis tuin en keuken werk.

Verwijderd

En je laserscanner zal waarschijnlijk niet werken. Die moet namelijk boven je kentekenplaat zitten, voorop wel te verstaan.

• OutSIdeR
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:21
Op maandag 13 mei 2002 19:04 schreef rAcEr het volgende:
Thanx m8, sjees dat ding is DUUR :( !!
Ja doe mij der maar 3 :D :+
Pagina: 1