Printer login scripting onder win9x hoe???

Pagina: 1
Acties:

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Weet er iemand hoe je in een login script voor win9x ( via kixtart of andere manier ) allerlei gesharede printers kunt koppelen en dan ook nog eens de default printer instellen.

Want ik wil het zo hebben dat als ik inlog op een pc met ip-adres : 192.168.70.5, dan moet hij als standaard printer pakken \\ntserver\printer1 en als ik inlog op een andere pc met ip-adres : 192.168.70.205, dan moet hij als standaard printer pakken \\ntserver\printer2.
(192.168.70.5 is fysiek ander kantoor dan 192.168.70.205)

Onder winnt icm kixtart is dit geen enkel probleem, dan kan je gewoon zeggen
if ip-adres>0
if ip-adres<=10
addprinterconnection "\\server\printer1"
endif
endif
if ip-adres>200
if ip-adres<=210
addprinterconnection "\\server\printer2"
endif
endif
(btw. ik weet dat het heel erg slordig geschreven is, maar het werkt wel en ik ben nog aan het kijken in de kixstart manual hoe ik het netter kan maken)

Maar onder win9x werkt addprinterconnection niet. Weet iemand een goede manier om dit voor elkaar te krijgen onder win9x, het liefst niet met : net use lpt1 \\server\printer1.
Want sommige mensen hebben vijf windows printers nodig, en bijv. ik wil gewoon als ik inlog op elke afdeling de hoofdprinters kunnen kiezen en als standaard printer de dichtsbijzijnde printer ( Dan kom ik zelf op 15 printer onder mijn eigen profile ).

Oftewel, hoe kan ik automatisch vanuit een loginscript voor windows 9x netwerkprinters als windows printers laten toevoegen.

Idee hier achter is dat mensen van pc kunnen wisselen en altijd de dichtsbijzijnde printer als standaard hebben staan en niet uit een lijst van 64 printers de juiste hoeven te kiezen.

Maar hoe stel ik de printers in???

[Edit: verduidelijking van het probleem]

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-08 16:19
Er vanuitgaand dat het identieke printers betreft: (ivm driverconflicten)

Installeer op de PC's de printer, op LPT1:
Zet als default printer

Vanuit loginscript:
net use lpt1: \\naam\printervoorgebruikerA

Bij gebruiker b: zet je in loginscript
net use lpt1: \\naam\printervoorgebruikerB

Eventueel kun je via kixstart oid ook op groepsnivo printers doen, anders moet je per user een loginscript hebben :)

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Op maandag 13 mei 2002 18:24 schreef Gomez12 het volgende:
Want onder winnt gaat het allemaal goed, maar onder win9x kan ik niks vinden over hoe je dit soort dingen instelt.
http://www.jsifaq.com/SUBA/tip0400/rh0458.htm

weet niet ofdat het onder Win9x werkt maar je zegt niet wat je nu gebruikt, dus misschien dat je dit kan proberen.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

http://www.kixstart.org

Komop zeg, ze hebben een zeer uitgebreide manual , en als ik me niet vergis ook nog voorbeelden.

Braaikamer - Smoke&BBQ

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Op verzoek weer open.
T.starter > Gelieve even duidelijk uit te leggen wat je onder welk OS wilt, en hoe. Zodat het voor anderen ook duidelijk is ;)

Braaikamer - Smoke&BBQ

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Niemand die het weet??? Of kan dit gewoon niet???

• Remco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:47
naar mijn weten, kan je alleen onder nt je default printer zetten. Onder 98 niet.
Uiteraard wel de printer koppelen aan b.v. lpt1:, maar de windows printer als default instellen niet. imho

effe gegoogled voor je...
http://peccatte.karefil.com/Software/SDP/SetDefaultPrinter.html

The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.

Pagina: 1