Kan me switch gaar zijn?

Pagina: 1
Acties:

• Y0ur1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
He kan mijn switch gaar zijn? Ik heb 1 10mbit aansluiting in me sitch zitten (getweakte) alcatel modem en de rest allemaal 100mbit. Internet, netwerk alles doet het prima met 2 pcs en 1 modem. Maar zodra ik er een 3e bij doe en de power off/on doen bij de switch gaat alles knipperen. Als ik dan probeer te internet gaat het echt niet, alles wordt maar half geladen en gigangtisch packet loss.
Het is een 8 poorts 10/100mbit switch, en heb er nu 3 kabeltjes inzitten, als ik er nu meer bij doe stopt hij hij er mee. Het ligt niet aan de kabels, want die heb ik allemaal al afzonderlijk getest, en die doen het prima.
Dus zou mijn siwtch kapot kunnen zijn? Cq. half kapot dan, want nu kan ik prima internetten.
tnx

• Y0ur1
  • Niet online
Ohja als ik er 1 specefieke kabel bij die dan doet hij het sowieso niet, kan die misschien de switch hebben gesloopt ofzo :?
Eruur vaag geddoe dit allemaal :(

Verwijderd

Hmzz tjah zou kunnen. Gewoon ffies een nieuwe Switch halen bij de MyCom ofzow.. (word volgendeweek dinsdag geopend in Utrecht).
Dan heb je gegarandeerd een goede switch.

• Y0ur1
  • Niet online
Op maandag 13 mei 2002 18:32 schreef Tresco het volgende:
Hmzz tjah zou kunnen. Gewoon ffies een nieuwe Switch halen bij de MyCom ofzow.. (word volgendeweek dinsdag geopend in Utrecht).
Dan heb je gegarandeerd een goede switch.
Gewoon ff }:O "Zou kunnen" moet het natuurlijk wel zeker weten....

• Talon
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-08 13:52

Talon

Booooom !

Die collisions en zo had ik ook toen ik per ongeluk een crossed cable in me switch had gestoken ...
ook mijn netwerk redelijk gaar .
Ik zou dat ook nog even nakijken.
Als dat niet werkt misschien de instellingen per pc even vergelijken.
Verkeerde netwerkinstelling op de extra pc kan ook een probleem opleveren.

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:56

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Netwerkswitchen gaan soms gewoon op overklaarbare wijze opeens kapot. Op m'n werkook pas gehad, stopte er steeds even mee waardoor alle computers vastliepen en sprong vervolgens weer aan, het heeft een hele tijd edurud om er achter te komen dat het daar aan lag want iedere keer als ze bij de switchkast gingen kijken deed alles het...

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• Y0ur1
  • Niet online
Op maandag 13 mei 2002 18:38 schreef Johnny64 het volgende:
Netwerkswitchen gaan soms gewoon op overklaarbare wijze opeens kapot. Op m'n werkook pas gehad, stopte er steeds even mee waardoor alle computers vastliepen en sprong vervolgens weer aan, het heeft een hele tijd edurud om er achter te komen dat het daar aan lag want iedere keer als ze bij de switchkast gingen kijken deed alles het...
Tis erg vaag, ik ga misschien even eentje lenen, kijken of hij het dan wel goed doet...

Verwijderd

ALLES kan !

• Zerveza
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-12-2021

Zerveza

DoS porfavor

Wat voor netwerk kaarten heb je?? Hier namelijk zelfde probleem gehad...

Server met 10Mbkaartje.. 4 PC`s, 1*10Mb, 1*10/100Mb (realtec) en 2*10/100Mb(3Com),geheel is met enertel 10/100 switch verbonden. Beide 3Com kaarten hebben het probleem als ze op automatisch ingesteld worden ze niet/half werken. met half bedoel ik dat bij het pingen alles op 1 na time out`s geeft. De oplossing voor ons was om de 3Com kaarten op 10Mb te zetten... internet verkeer en intern verkeer ging prima.... helaas hebben we niet veel aan het feit dat ze 10/100 zijn ...
Pagina: 1