LAN mailserver

Pagina: 1
Acties:

• schwarzenegger
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-08 11:15
omdat er hier in ons netwerk veel onderling gemaild wordt wil ik graag een mailserver opzetten zodat iedereen een eigen intern mailadres krijgt. Nu gaat dat allemaal nog de popmailadressen van de provider maar dat levert dus veel verkeer op: eerst alles naar de provider verzenden en dan weer ophalen van zijn mailservers. Weet iemand een goede mailserver die gratis is??
Op de diverse werkstations draait van alles, van winXP tot win95. Het is een netwerk zonder domainserver etc. Wel wordt er via een hardware router een adsl-verbinding geshared.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
mailserver die gratis is, Linux?

of anders, in win95 zit nog een mailservertje (zit standaard erin) het heet MS-Mail, deze kun je ook prima als interne mailserver gebruiken,

en tis ook gratis (zit in windows..)

A wise man's life is based around fuck you

• Red_Head
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04:40

Red_Head

Kleine moeite groot plezier !!

weet niet of er een is die gratis is zal vast wel anders zou ik winroute of gebruiken

maar misschien ff zoeken op google ?? |:(

• BOOTZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-03 09:38
in linux zit een mailserver ingebouwd, je zal alleen een smtp en een pop3-server moeten installeren (afhankelijk van welke distro je neemt wordt die wel of niet standaard geinstalleerd)

Maak je eigen poll

• Networkaholic
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-08 20:40
Hier staan d'r zat voor onder MS:

http://tucows.xs4all.nl/mailserver95.html

Meestal wijst de instal zich vanzelf.
Voor een Linux POP/SMTP server ben je wel ff bezig de HOW-TO's aan het lezen.

Succes !

Verwijderd

in linux zit een mailserver ingebouwd, je zal alleen een smtp en een pop3-server moeten installeren (afhankelijk van welke distro je neemt wordt die wel of niet standaard geinstalleerd)
Volgens mij bedoeld bootz hier een pop3 of een imap server, de smtp server is in vele linux distro's al aanwezig. Meestal is dat sendmail (niet het beste onder de zon). Mandrake levert standaard postfix. Waarvan iig het ontwerp beter is. Ook is mandrake lekker makkelijk te installen mocht je niet veel kaas van linux hebben gegeten.
Overigens: Als je toch je eigen mailserver neerzet. Haal je mail dan op met imap dat is echt zooooooveeel handiger dan pop3. Bij imap kijk je als het ware gewoon in je folder op de server. Dus je mailbox is overal eenduidig (niet zoals met pop3 wel zo is dat je een kopie op de server laat en je thuis al wel een mail gedelete had maar dat die er op je werk nog bij staat en nog meer van die onhandigheidjes van pop3). enne... zoals je eigenlijk al merkt: met een vaste internet verbinding zou ik als ik jou was in ene malen een domein reserveren, die ergens in een of andere dns zetten en je server meteen aan de wereld hangen, kun je meteen extern bij je eigen mail met imap en mailboxen zo groot als je zelf wilt en evt. een webinterface en wat je nog meer allemaal kan verzinnen dat gewoon makkelijk is. :9

• BOOTZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-03 09:38
Op maandag 13 mei 2002 23:06 schreef drecaise_ het volgende:
Volgens mij bedoeld bootz hier een pop3 of een imap server, de smtp server is in vele linux distro's al aanwezig. Meestal is dat sendmail (niet het beste onder de zon). Mandrake levert standaard postfix. Waarvan iig het ontwerp beter is. Ook is mandrake lekker makkelijk te installen mocht je niet veel kaas van linux hebben gegeten.
hmmmja sendmail is idd niet de beste oplossing, maar er zijn tig betere te krijgen. 'apt-get install exim' does the trick :P

Maak je eigen poll

• schwarzenegger
heb al zitten spelen met mdaemon en het werkt nu al, alleen nog wachten totdat xs4all mijn aanvraag voor bsmtp heeft agfewerkt en dan kunnen dus ook mensen van buiten naar die emailadressen mailen!! >:)

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
Op dinsdag 14 mei 2002 14:50 schreef larsemenneke het volgende:
heb al zitten spelen met mdaemon en het werkt nu al, alleen nog wachten totdat xs4all mijn aanvraag voor bsmtp heeft agfewerkt en dan kunnen dus ook mensen van buiten naar die emailadressen mailen!! >:)
vergeet ook niet 'relaying' uit te zetten, kan je een hoop ellende besparen!

A wise man's life is based around fuck you

• schwarzenegger
Op dinsdag 14 mei 2002 14:56 schreef zwelgje het volgende:

[..]

vergeet ook niet 'relaying' uit te zetten, kan je een hoop ellende besparen!
dat staat gelukkig standaard uit, maar in ieder geval bedankt voor de tip. nu nog wachten op xs4all totdat zij mijn hostname hebben aangemaakt!! >:)

• schwarzenegger
xs4all heeft mijn aanvraag verwerkt en nu kan ik ongelimiteerd mailen!! op zich is die mdaemon ontzettend simpel in te stellen!
Pagina: 1