Toon posts:

4 monitoren op 1 computer

Pagina: 1
Acties:
  • 138 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Op mn werk hebben ze een compu met 2 dual head kaarten (van ATI en Matrox). Als je in de beeldscherm settings kijkt zie je dat de vier monitoren die eraan hangen, samen 2 virtuele (welliswaar hele breede) monitoren vormen. Mijn vraag is nu hoe ik het voor elkaar krijg om ze bij de settings gewoon als 4 aparte monitoren te zien. Het probleem is nu namelijk dat als er een popup verschijnt, die vaak precies in het midden van een virtueel scherm komt, en dus precies op de scheiding zit van twee fysieke monitoren wat dus irritant is. Ook bij maximizen is zo'n virtuele monitor niet makkelijk.
Ik heb uiteraard zelf al een tijdje in de settings zitten zoeken, maar ben nog niets tegengekomen. Ook op internet en GoT heb ik nog niets hierover gevonden...dus wie helpt??

• GuuZ
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-08-2021

GuuZ

is liev

ik d8 dat zoiets wel bij eigenschappen van het bureaublad zat, en dan instellingen en dan die knop geavanceerd! daar zou je het moeten instellen!

DFI Lanparty NFII Ultra B | AMD XP-M 2400+ | 2x Twinmos 512MB PC3200 | Sapphire Radeon 9800 Pro
Hitachi Deskstar 160GB S-ATA 8MB | NEC ND-3540

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 13 mei 2002 18:36 schreef GuuZ14 het volgende:
ik d8 dat zoiets wel bij eigenschappen van het bureaublad zat, en dan instellingen en dan die knop geavanceerd! daar zou je het moeten instellen!
Ik zal morgen nog eens kijken, maar volgens mij stond het daar niet bij helaas :(

• SG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-08 12:04

SG

SG surft naar info hardewaren

Dat komt omdat de meeste APPS niet multy monitor aware zijn en alleen de totale screen size kennen en zich daar in centreren en in een 2 monitor zit op de grens van die monitor screens.

'n oplossing zou kunnen zijn dat je 3 monitoren als 'n desktop geheel insteld dan zal de middelste altijd de gecenterde popup windows krijgen.

Dus 'n oneven in de breedte opgestelde monitoren gebruiken als een desktopscreen, valt de center midden in een monitor als ze op gelijke resolutie staan.

Weet helaas niet zeker of dat wel kan

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

• cosmoOo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-08 21:44

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

welk os ?

alleen matrox heeft dit opgelost bij win2k/xp bij installatie moet je dan kiezen voor extended dual dislplay oid. je krijgt dan gewoon 2 monitoren in je display properties ipv een groote.

ati heeft geen drivers voor dit en dus zul je blijven zitten met een groot scherm over 2 monitoren.

je hebt nog wel een programma ultra mon dat veel instellingen heeft voor multi monitor gebruik.

zie www.realtimesoft.com

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

Verwijderd

Topicstarter
Dat komt omdat de meeste APPS niet multy monitor aware zijn en alleen de totale screen size kennen en zich daar in centreren en in een 2 monitor zit op de grens van die monitor screens.
Ik weet welke problemen er kunnen zijn bij apps die niet goed met meerdere monitoren kunnen omgaan, maar dit heeft dus echt te maken met het feit dat er één virtuele monitor is voor twee fysieke monitoren
welk os ?
Win2k
alleen matrox heeft dit opgelost bij win2k/xp bij installatie moet je dan kiezen voor extended dual dislplay oid. je krijgt dan gewoon 2 monitoren in je display properties ipv een groote.

ati heeft geen drivers voor dit en dus zul je blijven zitten met een groot scherm over 2 monitoren.

je hebt nog wel een programma ultra mon dat veel instellingen heeft voor multi monitor gebruik.
Ik heb zelf thuis ook 1 Matrox G450 dual head (dat is dus ook 1 van de kaarten in die probleem machine) en die geeft dus wel gewoon 2 monitoren bij beeldscherm eigenschappen. Ik heb volgens mij niets daarvoor hoeven te doen tijdens de installatie.

Ik vermoed dus dat het of een optie is ergens die ik nog niet heb gezien of dat die ati idd de problemen veroorzaakt, aangezien dat de primaire videokaart is. Misschien dat daardoor die Matrox kaart opeens ook gedwongen wordt zo'n idioot virtueel beeldscherm te maken voor z'n twee monitoren. Best irritant dit...

.edit
Ik had vanmiddag ook al even naar de site van multimon gekeken, maar bij de docs daar zie ik er niets over. Ik zal t morgen toch maar even installen, je weet maar nooit...

• smc
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 08-04 23:40

smc

Member of the Redeemercows

Ik weet dat nView van Nvidia dit wel bij de instellingen heeft. Maar ik weet niet of deze software/drivers dit ondersteunen voor jouw kaart. Maar misschien kan je het proberen ?

If i want your opinion, I'll give it to you !!!

Pagina: 1