Toon posts:

[koeling]case coolers koelen niet :'(

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb in mijn Aopen HQ45 achteraan een blowhole geboord, naast de CPUcooler. De andere koeler steekt vooraan in een voorzien vakje.
Het zijn 2 regelbare enermax fans, maar sinds die er inzitten is mijn casetemp gestege met als gevolg dat m'n volcano 7 harder is beginnen te blazen en m'n PC dus nog meer lawaai maakt als voorheen (wat eigelijk de bedoeling was)
[even uitleggen :p stille enermax fans-> case minder warm-> Volcano draait trager-> minder lawaai]

Iemand enig idee waar 't misloopt?
case wordt volgens sensors soms 40°c :'(
Er zitten geen kabels in de weg, dus daar kan het al niet aan liggen. Ik heb ook al geprobeerd de fans om te draaien (onderaan outtake, wat me onlogisch lijkt, en bovenaan intake over CPU, zoals er in de FAQ stond aangeraden), temp is een beetje omlaag gegaan maar toch is ze nog hoger dan toen er geen koelers instaken

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Staan al je fans naar buiten of allemaal naar binnen te blazen ofzo? Probeer de helft erin en de helft eruit. En dan met een mooie flow erin.

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

Verwijderd

Topicstarter
bovenste staat nu in en onderste uit, maar ik denk dat die onderste nu niet veel meer uithaalt... warme lucht stijgt

• Point-blanK501
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-02 12:08
Draai ze eens om, de onderste in, bovenste uit.

• Dirk J
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-02 21:51
Op maandag 13 mei 2002 18:10 schreef Point-blanK het volgende:
Draai ze eens om, de onderste in, bovenste uit.
Ja. Aan de voorkant van je pc is sowieso meer koele lucht (voeding blaast bijv. warme lucht naar buiten).

Verwijderd

[even uitleggen :p stille enermax fans-> case minder warm-> Volcano draait trager-> minder lawaai]
hehe meeste tweakers weten dat ook wel hier hoor :P

Verwijderd

Op maandag 13 mei 2002 17:55 schreef Quickstrike het volgende:

Ik heb ook al geprobeerd de fans om te draaien (onderaan outtake, wat me onlogisch lijkt, en bovenaan intake over CPU, zoals er in de FAQ stond aangeraden), temp is een beetje omlaag gegaan maar toch is ze nog hoger dan toen er geen koelers instaken
Hij heeft toch al geprobeert om de fans om te draaien :?
Waarom moet 'ie dat nog een keer proberen ?
Er moet gewoon iets anders mis zijn...

Heb je niet meer intake dan outtake ofzo ? (bijvoorbeeld :Y) )

[edit] ff mijn gramatica verbeterd :Y)

• Dirk J
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-02 21:51
Op maandag 13 mei 2002 18:22 schreef Pedro_nr1 het volgende:

[..]

Hij heeft toch al geprobeert om de fans om te draaien :?
Waarom moet 'ie dat nog een keer proberen ?
Er moet gewoon iets anders mis zijn...

Heb je niet meer intake dan outtake ofzo ? (bijvoorbeeld :Y) )

[edit] ff mijn gramatica grammatica verbeterd :Y)
Nu je spelling nog >:)

On-Topic:
Sorry, niet goed gelezen :P
Kwam door de reactie van Point-blanK ;)

Verwijderd

Waar staat je PC? Probeer eens de ruimte te indexeren en plaats hem dan op de lokatie waar ie het beste lucht kan innemen en uitblazen. Zet em iig niet naast een radiator of in een meubel met een dichte achterkant..

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Meer fans scheelt hier in mijn kast (Chieftec Server) enorm.

Front: tussen de Hd-bracket en het front een 80 mm Papst die zuigt lucht aan
Front 2: idem als hierboven
Front helemaal onderin: Thermal Take Adj. fan blaast ook de kast in

Achter: 2 x 80mm no-names (komen Papst voor in de plaats) blazen beide naar buiten
CPU: Zalman 6000 blaas op de CPU
Grafische kaart: no name (komt tzt een Zalman passieve koeler op)blaast op de GPU
PSU Fan blaast naar buiten
Bovenin nog plek voor een 92 mm, daar staat een Papst voor gepland.

Van twee fans moeten nog de toerentallen omlaag, de rest staat allemaal op minimaal.

Kast temp rond de 20 graden. Herrie, nog teveel maar daar ga ik nog wat aan doen.

ARME AOW’er

Verwijderd

Op maandag 13 mei 2002 18:25 schreef AMDude het volgende:

Nu je spelling nog >:)
...Oeps, LOL :P
Op maandag 13 mei 2002 18:34 schreef Dick het volgende:
Meer fans scheelt hier in mijn kast (Chieftec Server) enorm.
-Koop een taart en vier het......-

Wordt dit nu opeens een topic waarin iedereen z'n fan-opstelling gaat posten ? :r

De topic starter zit met een probleem en er moet weer gepost worden dat het bij iemand anders WEL goed werkt.
Help dan door te zeggen hoe hij het kan verbeteren...

(Dit was ff in het algemeen, NIET direct tegen de gene die dit postte. Ik heb zo'n hekel aan dat soort dingen)

• SvEn
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-12-2025

SvEn

a.k.a sv3nrg

probeer er 1 bovenaan te maken en 1 vooraan dan krijg je een mooie glij :P , vooraan op zuigen en bovenaan op blazen , dan heb je het voor elkaar , en ook geen problemen met de CPU cooler zoals je al zei , die draait dan gewoon volop ...

Verwijderd

slotje

• koekum
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 01-12-2022

koekum

Case....., net als m'n broer!

En een ban voor slotjesroepers.

Misschien gaat de koele lucht die onder aanzuigt nu rechtstreeks weer de kast uit aan de achterkant zonder dat de CPUkoelerdaar lucht van gehapt heeft.
Wees eens creatief met karton om het in de juiste banen te leiden en meet dan nog ens.

Een cliche is ooit origineel begonnen

Pagina: 1