Kan niet in andere pc kijken via netwerk

Pagina: 1
Acties:

• Qosmic
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-08 20:39
Ik heb dus een netwerkje aangelegd en alles werkt perfect, nou ja op 1 ding na.

Ik heb op mn eigen pc winxp prof en op die andere staat win98se.
Via de xp pc maakt de andere pc verbinding met het i-net, en ook dat gaat allemaal goed.
Alleen is er dus 1 probleem, ik kan met mijn pc (xppx) niet op de schijf van die andere pc komen. Andersom lukt wel.

Ik weet denk ik al waar het aan ligt, ik kan namelijk bij die pc waar 98se op staat de harde schijf niet delen.
Als ik met rechtermuis op die c-schijf klik en dan op eigenschappen, delen.
Dan doe ik gedeeld als en dan krijg ik een venster waarin staat: u hebt een share gemaakt, maar er niemand toegang toe verleend. Wilt u nu toegangsrechten verlenen?
Dan klik ik op ja en dan zegt ie: Kan momenteel geen gebruikerslijst weergeven. Probeer het later opnieuw.

Ik heb het dus een paar keer geprobeerd, maar kom er niet echt uit.

Wie o wie??

/edit/
echt vaag, ik zet net sygate personal firewall erop en nou zie ik met die 98 bak die xp bak niet meer in het netwerk.
Dit had ik ook al met zonealarm, dus ik dacht ff een andere firewall, maar nu zie ik helemaal niks meer.
/edit/

Stop chasing the dream, you're already living it

• heuker
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:04
als je je harde schijf deelt moet je aangeven dat je hem volledig wilt delen, dan hoef je geen gebruikers toegang te verlenen en kan iedere pc op je harde schijf kijken.

Van die vuurmuur weet ik nix dus ik zou je niet kunne helpe

• ViNyL
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Om in de andere PC te kijken zou ik een schroevendraaier meenemen naar de PC |:(

• Ivo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-01-2025

Ivo

Op dinsdag 14 mei 2002 09:23 schreef ViNyL het volgende:
Om in de andere PC te kijken zou ik een schroevendraaier meenemen naar de PC |:(
Je kan ook ieder woordje letterlijk gaan nemen. |:(

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Op dinsdag 14 mei 2002 09:23 blaatte ViNyL wat onzin:
*zucht* ja, dat helpt.

Ik vermoed dat je 2 PC's nu niet meer in hetzelfde subnet zitten. Stel ze eens goed in (allebei op hetzelfde subnet -> NT FAQ), eventueel IPX/SPX installen.

Laat ff weten of dat helpt.

Forget your fears...
...and want to know more...

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-06 11:13

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

hmm in 98 SE vraagt ie om wie er toegang moeten hebben?? dat ik heb nog nooit mee gemaakt

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

• Qosmic
Ik heb nu win98 van de ene pc af gegooid, kreeg opeens allemaal BSOD en errors dat er .vxd files misten ofzo.
Ik draai nu win2000 prof op de 1 en op die andere nog steeds xp.

Netwerk werkt nu wel ok, kan met beide pc's elkaars schijf benaderen en ook gedeeld internet werkt.
Alleen op die xp bak, als ik daar dubbelklik op netwerk zie ik die andere pc niet. Dan moet ik eerst op zoeken naar andere computers klikken. Dan istie 5 min. bezig en dan vind ie de andere pc ook wel, maar ik vind dit een beetje sloom gaan.
Als ik op die win2k bak op netwerk klik, dan ziet ie gelijk de andere pc en kan ik ook supersnel door die andere schijf browsen.
Iemand een idee hoe ik dit ook bij die xpbak voor elkaar krijg?

/edit/
Kan het iets te maken hebben met full of half duplex? Ik heb 2 10/100 netwerkkaarten en deze staan gewoon op auto-modus.
/edit/

• Qosmic
Weet iemand waar ik em t best op kan zetten voor beste performance?? Zijn 2 pc's met utp cross-cable ertussen.

Gaat nu megasloom

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-06 11:13

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

dat komt denk ik door wat browsmaster problemen.
ik zou de pc die je het meest aan heb als brows master instellen dat zou het wel iets verkorten :) anders duurt het idd soms effe voor ie het onderling uit gevochten heeft

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

• Qosmic
Op dinsdag 14 mei 2002 23:02 schreef SithWarrior het volgende:
dat komt denk ik door wat browsmaster problemen.
ik zou de pc die je het meest aan heb als brows master instellen dat zou het wel iets verkorten :) anders duurt het idd soms effe voor ie het onderling uit gevochten heeft
Hoe en waar stel ik dat in dan???

• Qosmic
*KICK*

Pagina: 1