[SpeedTouch] poortmapping probleem

Pagina: 1
Acties:

• Woef
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Ik heb de Alcatel hack uitgevoerd bij mijn SpeedTouch modem. Die hangt dus nu lekker aan een 24 poorts switch(met als gateway/ip --> 10.0.0.138, standaard dus).
Nu zit er aan die switch nog een file- web(nou ja dat moet het nog worden, want dat is het probleem)-server.

Nu wil ik dus alle inkomende data (op de SpeedTouch router)op poort 80 (http) doorlussen naar de server (ip:10.0.150), dat heb ik dus gevonden doormiddel van de search:
code:
1
2
3
=> NAT <enter>
NAT >create protocol=tcp inside_addr=10.0.0.150:80 outside_addr=0.0.0.0:80
NAT > save

Als ik nu via het vaste ip adres een pagina probeer op te roepen doet hij niks :(! Intern, dus in het netwerk, doet de webserver het wel!
Iemand enig idee?
Ik heb de search gebruikt!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-07 14:56
Ok, dit kunnen 2 dingen zijn.
1. De firewall in de modem blokt alles. Oude firmware heeft dit nog wel eens. Is heel snel op te lossen door te telnetten naar je modem, vervolgens typ je in ipconfig firewalling=off en het werkt

2. Je probeert over je adsl-lijn er te komen. Dat gaat nooit werken, omdat dit simpelweg niet kan. Om het te testen moet je gebruik maken van een andere internetverbinding dan je adsl, bijvoorbeeld met een modem even naar een provider inbellen.

succes ermee

iRacing Profiel

• Woef
  • Niet online
Op maandag 13 mei 2002 17:33 schreef kroegtijger het volgende:
Ok, dit kunnen 2 dingen zijn.
1. De firewall in de modem blokt alles. Oude firmware heeft dit nog wel eens. Is heel snel op te lossen door te telnetten naar je modem, vervolgens typ je in ipconfig firewalling=off en het werkt

2. Je probeert over je adsl-lijn er te komen. Dat gaat nooit werken, omdat dit simpelweg niet kan. Om het te testen moet je gebruik maken van een andere internetverbinding dan je adsl, bijvoorbeeld met een modem even naar een provider inbellen.

succes ermee
1. Firewall off heb ik al eens geprobeerd, maar dan doet ie het nog steeds niet :(
2. Ja daar was ik inmiddels ook al achter gekomen door de search !!
iig bedankt,
maar iemand anders nog een oplossiing?

Ik had wel een firmware waarvoor je de tweak de EXPERT commando moest vervangen door TD ofzo, dat is volgens mij versie 2.70 ofzo! Is dat een van de laatste? ik zal zelf ook ff kijken

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-07 14:56
Ha, stom van me, ik zie het al.....jij hebt bij outside address 0.0.0.0:80 staan...dat gaat niet werken. Je moet voor 0.0.0.0 het ip-adres dat je van je provider hebt gehad invullen. dan zou het moeten werken

iRacing Profiel

• Woef
  • Niet online
Op dinsdag 14 mei 2002 13:15 schreef kroegtijger het volgende:
Ha, stom van me, ik zie het al.....jij hebt bij outside address 0.0.0.0:80 staan...dat gaat niet werken. Je moet voor 0.0.0.0 het ip-adres dat je van je provider hebt gehad invullen. dan zou het moeten werken
oh,
dat is dus je vaste ip adres die je krijgt :)?
Dan moet het denk ik wel lukken *D !
Thanks!