Toon posts:

Agp2x op AMD751/NV10/WinXP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een bekend probleem, vanwege mogelijke stabiliteitsproblemen staat de AGP op een K7M met de 751 chipset op 1, ipv op 2 met een GeForce 1. Ik heb een V6600 GF1 SDR van Asus, en ik wil nu graag eens proberen of mijn systeem stabiel is als ik het toch op 2 zet en of misschien ook mijn performance wat beter wordt. In de search staan echter allerlei stappen die niet werken omdat er registry keys veranderd moeten worden die anders zijn dan bij mij; ik moet onder global/system in de nvidia map een aantal vars toevoegen, maar de mappen waarin dat moet gebeuren heb ik simpelweg niet. Kan iemand mij helpen?

Verwijderd

Topicstarter
Rotschop.

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

Geef even een link. Dan kan ik meekijken.

Een format + schone install van WinXp al gebrobeert?

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

Verwijderd

Topicstarter
Geef even een link
Sorry, van wat?
Een format + schone install van WinXp al gebrobeert?
Het ligt niet aan Windows XP, het is een instelling ind e Nvidia drivers, maar ik weet niet hoe ik deze instelling ongedaan kan maken; er waren namelijk stabiliteitsproblemen als de NV10 met AGP2x werkte op de AMD751. NVidia loste dit probleem op door AGP2x simpelweg uit te schakelen in haar drivers op deze chipset. Dit is al een heel oud probleem en ik had een vast setje registry keys in een .zipje voor win98 die er voor zorgden dat de computer WEL op AGP2x werkte, en in mijn geval was het zelfs stabiel. Nu wil ik hetzelfde bereiken in XP, maar bij mijn weten is er geen stel registry keys die dit doet voor dit OS. Als iemand me dus even zou willen uitleggen hoe ik dat dan nu moet doen want het zal toch significant schelen qua performance lijkt mij zo.

• EaS
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-08 18:58

EaS

Met Powerstrip kun je AGP 2X forceren:

http://64.113.35.210/index.htm

Voorbeeld:
C:\WINDOWS\PSTRIP.EXE /AGP:2X

Verwijderd

Topicstarter
Ok, eens kijken of dat enig effect heeft.

edit:
Niet dus. Ik begrijp niet helemaal waar ik de bovenste code neer moet zetten (in een shortcut naar de executable ofzo :?) maar ik heb ook een menuutje gevonden in het programma zelf waar het in te stellen is. Echter, wanneer ik druk op de knop van 2x bij het blokje "transfer rate" (duidelijk van AGP) dan gebeurt er niets. Het is niet grijs o.i.d. Dus ik zal het echt in de registry moeten aanpassen in XP. Iemand enig idee?

[edit2]Had een klein boxje met "read-only" gemist. Na het onvinken werkte de boel, bedankt.[edit2]

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
WPCREDIT/WPCRSET, daar kun je ook van alles mee instellen, ook AGP gerelateerde zaken (1x, 2x, sidebanding etc.). Je moet wel de juiste PCR file hebben en goed opletten wat je aanpast (zo kon ik mijn bak recentelijk niet meer opstarten door de zucht naar nog meer performanceverbetering :D )

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Ik geef je weinig kans op echt success. Eigenlijk kun je stellen dat pas de moederborden met DDR geheugen voor het AMD platform werkelijk stabiel zijn op AGPx4. Als je trouwens dat aankrijgt, moet je de VGA kaart weer lager klokken om stabiel te blijven, dus of je er uiteindelijk veel mee opschiet is maar de vraag.

Verwijderd

Mijn vorige Biostar mobo (ook amd 751 meuk) zat vaak na een uurtje gamen op AGP 2X muurvast (i.c.m. Asus V6800 GF1 DDR). Toen via allerlei progjes (was niet in bios in te stellen, ik gebruikte uiteindelijk NVmax -> http://www.nvmax.com) de AGP rate op 1X gezet. Ik merkte niet zo heel veel performance verschil tijdens het gamen. Wel duurde het overpompen van de textures e.d. bij bv. het laden van een Quake 3 level iets langer, maar als dat eenmaal gedaan was merkte ik er verder weinig van.

Hoop dat je hier iets aan hebt en Suc6!
Pagina: 1