[wc] Nog tips voor verbetering (plaatje)

Pagina: 1
Acties:

• YscO
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-02 17:03
Hey ik ben bezig met het ontwerpen van een waterkoel set*D(net als iedereen geloof ik), dit vanwege het zeeeer bekende probleem geluid. Nu ga ik een hele nieuwe kast timmeren van hout en daar wil ik 2 verdiepingen in maken. De bovenste verdieping, waar mijn PC kast in komt te staan en in de onderste verdieping komt het reservoir + radiator in te staan (dit leek mij handig want dan heb je nooit last van PC warmte en dergelijke). Ik wil tevens de bovenste verdieping (waar mijn PC in staat) isoleren met matten die het geluid tegen gaan (voor hardeschijf en de 2 fan's voor dat beetje airflow). Nu was mijn vraag aan jullie mede tweakers wat jullie van het volgende ontwerp vinden en of jullie nog enige verbetering erin zien, aangezien ik nog ga beginnen met bouwen kan ik dus nog alles aanpassen. Hier is het ontwerp8-):
Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/ijzerverbeek/ysco/Ontwerp_waterkoeling.JPG
Ik denk dat het plaatje wel voor zich spreekt zo niet dan leg ik het uit als het nodig is, ik ken nog geen kasten die er zo uit zien en ik hou er van om origineel te zijn dus mocht er iemand zijn die al zoiets heeft zeg het dan want dan maak ik een ander ontwerp :), alvast bedankt :+

Verwijderd

Vraagje.. :)

Waarom 2 pompen.. :?

Voor de rest ziet het er :9 uit.. ;)

• Mad_Demon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-02 14:49

Mad_Demon

de dokter

Het ontwerp lijkt een beetje op de eerste serie Koolance kasten.
Voor de rest issie mooi :)
Wat zullen de specs van je waterkoeling worden?

The art of medicine consists in amusing the patient while nature cures the disease. ~Voltaire

Verwijderd

Op maandag 13 mei 2002 17:24 schreef Oeloe het volgende:
Vraagje.. :)

Waarom 2 pompen.. :?

Voor de rest ziet het er :9 uit.. ;)
eentje die je zuigt en eentje die je blaast :D

lekkah :9~ :9~

maar volgens mij gaan je pompen zo kaduk niet?

• Devil
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Devil

King of morons

Je moet in dat resevoir een plexi window maken en dan een kleurtje in je water + ccfl erboven, dat ziet er vast heel gaf uit

After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.

• Wierdo_NL
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-02 18:58
één goede pomp is misschien wel beter.
Minder stroom, en meestal toch wel genoeg stuuwkracht..

PS :
Mad_Demon Waarom heb jij je TB op 2,08V staan ?
De mijne draait als een zonnetje op dezelfde snelheid op 1.85V.

There is a fine line between hobby and mentaldisorder

Verwijderd

Dit is ook een tof idee, zo zien de nieuwe WC-kasten van Koolance eruit van binnen. Dan zitten er ook nog HD en videochip-koelers tussen, maar goed...
Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/index.php/3146875607

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

goh, dat komt mij bekend voor.

Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/index.php/3135272541
reservoir(zonder pomp erin) rad, fans enz
Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/index.php/2871983944
het geheel.

hier ben ik al een tijdtje mee bezig.

hoe kom jij eigelijk op het idee? :)

• Selachii
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-07-2020

Selachii

gamedev

Waarom idd 2 pompen? Het water hoeft toch niet zover omhoog. Een vriend van me heeft ook waterkoeling. Hij heeft ook geexpirimenteerd met 2 1000L/h pompen. Het verschil was nauwelijks tot niet aanwezig/merkbaar. Dus ik raad je aan gewoon 1 pomp te gebruiken.

...gamen blijft leuk...

• ajampaniki
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 21-02 10:33
Als je het reservoir daar vooraan gooit zal de airflow niet echt goed zijn ben ik bang

• Firestorm
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-11-2025

Firestorm

Ik hou altijd schroefjes over

als ik het goed zie gebruikt ie 1 pomp om water door zn radiator te stuwen en 1 om water naar cpu te pompen

edit:

laat maar, keek ff verkeerd, theorie klopt niet

Verwijderd

FMS, nice renders. Waar heb je die mee gemaakt?

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-02 08:26

Acid_Burn

uhuh

Op maandag 13 mei 2002 18:40 schreef FMS het volgende:
goh, dat komt mij bekend voor.

[afbeelding]
reservoir(zonder pomp erin) rad, fans enz
[afbeelding]
het geheel.

hier ben ik al een tijdtje mee bezig.

hoe kom jij eigelijk op het idee? :)
Hoe wil jij het water rondkrijgen zonder pomp?

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

• FMS
  • Niet online

FMS

Op maandag 13 mei 2002 19:40 schreef Acid_Burn het volgende:

[..]

die komt natuurlijk in de reservoir.

marx, ik gebruik Rhino3d. :)

• Zegato
  • Niet online
Op maandag 13 mei 2002 19:40 schreef Acid_Burn het volgende:

[..]

Met ingestraald water van Jomanda ;) :+ nofi

T.net gallery | V&A ads

• Mad_Demon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-02 14:49

Mad_Demon

de dokter

Op maandag 13 mei 2002 18:32 schreef Wierdo_NL het volgende:
één goede pomp is misschien wel beter.
Minder stroom, en meestal toch wel genoeg stuuwkracht..

PS :
Mad_Demon Waarom heb jij je TB op 2,08V staan ?
De mijne draait als een zonnetje op dezelfde snelheid op 1.85V.
Ik heb 'm na m'n volt-mod eigenlijk nog niet lager gezet, maar er zit iets niet helemaal goed aangezien hij 90% van de tijd op 1,84 volt loopt. Alleen tijdens een (letterlijk) koude start draait ie op 2.08V en na een half uur daalt ie vanzelf naar 1,84. Ik weet niet precies hoe het komt maar het bevalt me wel :)

The art of medicine consists in amusing the patient while nature cures the disease. ~Voltaire

Verwijderd

Ik heb toevallig net een spaanplaat 'windtunnel' gebouwd: [topic=492464/1/25]

Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/index.php/1999054638

Ik zou er zeker een filter voor zetten (ondanks het windgeruis) want je zuigt je kast gegarandeerd vol met stof.

• Interstice
  • Laatst online: 20-03-2025

Interstice

Hallo?

Ik weet niet hoor maar is het niet slimmer om je radiator Na je reservoir te hangen?

Ik zie dat dit vaker word omgewissel maar das toch niet logisch?

Als je water in je reservoir gaat krijgt het bij jouw opstelling de tijd om op te warmen.

Als je je radiator Na het reservoir hang weet je zeker dat het water optimaal gekoeld is Vlak voordat het zijn rondje gaat doen langs al je componenten.

Voordeel 2 pompen: Als er 1 uitvalt behoud je nog steeds flow. En je kan zo zuigen en blazen en toch gebruik maken van een reservoir.

Proud member of Tacopsclan [CLS]

• Devil
  • Niet online

Devil

King of morons

Op maandag 13 mei 2002 20:30 schreef Interstice het volgende:
Ik weet niet hoor maar is het niet slimmer om je radiator Na je reservoir te hangen?

Ik zie dat dit vaker word omgewissel maar das toch niet logisch?

Als je water in je reservoir gaat krijgt het bij jouw opstelling de tijd om op te warmen.

Als je je radiator Na het reservoir hang weet je zeker dat het water optimaal gekoeld is Vlak voordat het zijn rondje gaat doen langs al je componenten.

Voordeel 2 pompen: Als er 1 uitvalt behoud je nog steeds flow. En je kan zo zuigen en blazen en toch gebruik maken van een reservoir.
Een radiator koeld het beste als het temperatuur verschil tussen vloeistof en lucht het grootst. Om je radiator dus optimaal te gebruiken moet er zo warm mogelijk water door.
Verder warmt het water niet op in een resevoir, aangezien de radiator het nooit verder kan afkoelen dan de case temperatuur. Het water zal dus ook nooit opwarmen, aangezien het op z'n laagst op case temperatuur is.
Meestal zal de case temperatuur niet gehaald worden en zal het water dus alleen nog maar ietsje verder afkoelen in het resevoir. Mijn water is bv ongeveer 35 graden als cpu burn een uurtje aanstaat. Terwijl case temp ongeveer 25 is.

After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.

• YscO
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-02 17:03
Bedankt voor het zo snel reageren ;), maar ik zal nog ff een paar dingen uitleggen het geheel is een houten kast dat bestaat uit twee lagen. De bovenste verdieping waar de PC staat heeft dus een hele andere temperatuur dan de onderste verdieping (daar staat mijn PC niet, dus direct kamer temperatuur lucht). Verder krijgt de fan zeker genoeg lucht aangezien ik gaten in de zijkant boor. Mijn idee was zo dat het reservoir ook gekoeld werd (niet schrikbarend :P, maar alles helpt), omdat er lucht langs stroomt (van die 120x120 mm fan). Ik ben van plan om in het begin maar 1 pomp te gebruiken en dit misschien later uit te breiden naar 2 pompen. Dus over het pompen verhaal ben ik nog niet helemaal zeker :D.
Pagina: 1