Server faken?

Pagina: 1
Acties:

• Xavier
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
We hebben op een server een programma raaien dat er telkens troep uitgooid en dat doormiddel vane en printer.

Hij doet dat uit zichzelf.

Na het weekend kunnen we er zo een 200velletjes papier weggooien.

De server draait NT4 SP6.
De uitgever van het programma zegt gewoon van "het programma moet dat gewoon printen."

Sorry maar als ik die blaadjes bekijk staan er soms maar 3 tekens op.
3 pijltjes en de rest gewoon leeg.

Nu wil ik dus dat programma faken dmv iets.
Hij stuurt het nu naar een printer die niet bestaat. Dit werkt goed alleen hij spaart al die bestandjes op en waarschijnlijk loopt de server vast.

Ik kan het via LPT poort sturen en via netwerk.
Weet iemand een oplossing?
Ik wil ook wel een LPT kabel solderen met een weerstandje eraan ofzo. Ik noem maar wat geks.
Maar dit kost ons gewoon teveel papier en de server laten vast lopen is helemaal geen oplossing.

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Uhm dat soort rare tekentjes hebben wij hier ook gehad, wat bleek, de printerkabel zat een beetje scheef :X

• Xavier
  • Niet online
Op maandag 13 mei 2002 16:57 schreef m-m het volgende:
Uhm dat soort rare tekentjes hebben wij hier ook gehad, wat bleek, de printerkabel zat een beetje scheef :X
Hij doet het nu via netwerk en via een ander netwerk adres print hij wel goed.

Is dus niet mogelijk hier in deze omgeving.

toch bedankt.

Verwijderd

Kun je de uitvoer niet omleiden naar Device Null?

Dan wordt er niks geprint, want Dev0 is een 'zwart gat'.

(vroeger in DOS kon dat met prn > Null, en in Linux met /dev/null; misschien kan dat ook in Windows NT)

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:46
Hang een oude matrixprinter aan LPT1, knip de eerste pin van de printerkabel af en laat dat programma mooi op LPT1 printen. Windows denkt dat het document goed is aangekomen, de printer weet echter van niets, en zegt de hele tijd doodleuk tegen de computer dat ie klaar is met printen en op de volgende pagina wacht :)

Als je het met Linux wilt doen: maak een printqueue die print naar /dev/null.

• Xavier
  • Niet online
Op maandag 13 mei 2002 17:03 schreef FirePower het volgende:
Kun je de uitvoer niet omleiden naar Device Null?

Dan wordt er niks geprint, want Dev0 is een 'zwart gat'.

(vroeger in DOS kon dat met prn > Null, en in Linux met /dev/null; misschien kan dat ook in Windows NT)
Je bent een schat.

We zijn eruit.
We sturen de print opdrachten naar een unix machine en die neemt ehm meteen aan als /dev/null

iedereen bedankt!!

Verwijderd

gefeliciteerd met je oplossing. Een andere, wellicht ook te dure oplossing is een pdf-printer installen, of printen naar tekstbestand.
Pagina: 1