[DELPHI] List als in bv. Kazaa

Pagina: 1
Acties:

• El_BingO
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-08 12:01
Hoi,

Ik ben aan het programmeren in Delphi (nog niet zo heel lang), en ik wil graag weten hoe ik zo'n lijst kan maken als in kazaa (de searchresult-lijst). Dus zeg maar een extended listbox.

Dit is geen script request, ik wil het zelf schrijven. Alleen zou ik wel wat tips/urls van jullie krijgen.

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Dat zijn waarschijnlijk OF een apart zelf geschreven subklasse van TCustomGrid OF een implementatie van TStringGrid. Waarschijnlijk het laatste. TStringGrid staat geloof ik in Additional op de component palette.

Forget your fears...
...and want to know more...

Verwijderd

Je kan volgens mij ook een TListView gebruiken om zo'n scherm te maken.

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:05
Volgens mij is het een gewone ListView. TListView component in Delphi.

https://fgheysels.github.io/

• El_BingO
Kee ik ga TListView ff proberen, bedankt tot zover :D

Verwijderd

Dan moet je een list pakken die de customdraw functie bezit. Deze list heeft dan een onDrawItem Event of iets dergelijks waarin je de op de canvas van de list kunt gaan tekenen.

succes!

• Monga
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:29
Als je een ListView pakt, zet dan wel de optie "ViewStyle" op vsReport. Dan ziet ie er beter uit zeg maar ;)

Verwijderd

RTFM .. .daar issie voor

• mulder
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:30

mulder

ik spuug op het trottoir

Dat ding van Kazaa ed is een combinatie van een Tree- en Listview, en dat zal je niet 1 2 3 met RTFM bereiken denk ik zo.

oogjes open, snaveltjes dicht

Verwijderd

het is vlgs mij gewoon een stringgrid met in de eerste kolom een plaatje die aangeeft of er meerdere users zijn.
ik zou (als je toch nix te doen hebt) een soort boomstructuur maken en alle nodes inklappen.

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:33

Tomatoman

Fulltime prutser

Ik zou een control schrijven die afstamt van TCustomListView, met ViewStyle = vsReport. Je kunt per item een icoontje weergeven - gebruik daarvoor een TImageList met daarin een plaatje voor een ingeklapte node en een uitgeklapte node. Je doet dus of het zo'n + of - is uit een TTreeView, maar in feite is het een bitmap. >:)

Vervolgens wat geklooi om op muiskliks te reageren. Als op zo'n bitmapje wordt geklikt, moet de node uitklappen. Dat doe je door eenvoudigweg wat extra items in de ListView in te voegen en het bitmapje te veranderen naar 'uitgeklapt'.

Beetje duidelijk? :?

Een goede grap mag vrienden kosten.

• whoami
Op dinsdag 14 mei 2002 13:10 schreef tomatoman iets
Even compleet off-topic. Een grap kan niet goed zijn als hij vrienden kost.

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

Kijk voor de lol eens naar mijn editor.
Download eerst een te editen file.
En dan mijn editor.
Daar heb ik een een ListView gebruikt. Op de manier als deze hierboven mij zei.

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Gigabyte Gaming OC 16G 5080 RTX, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Op dinsdag 14 mei 2002 13:20 schreef whoami het volgende:

[..]

Even compleet off-topic. Een grap kan niet goed zijn als hij vrienden kost.
Zeg dan ten minste waar het over gaat, ga anders ff ergens anders klagen ok?

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Gigabyte Gaming OC 16G 5080 RTX, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

• whoami
Op dinsdag 14 mei 2002 13:25 schreef XLerator het volgende:

[..]

Zeg dan ten minste waar het over gaat, ga anders ff ergens anders klagen ok?
Kalm. Chill out meisje. Maak je niet druk. Ik zit hier niet te klagen, maar jij blijkbaar wel. Ik had het over z'n sig als je het niet door had.

Nu back on-topic. De oplossing van tomatoman is nog zo gek niet. Maar je zult bij ieder listitem ook nog een 'state' moeten bijhouden. Of het uitgeklapt is, of het ingeklapt is, of het wel 'klapbaar' is etc.

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Op dinsdag 14 mei 2002 13:38 schreef whoami het volgende:

[..]

Kalm. Chill out meisje.
Lachwekkend, hoe zielig dat is. Gokje, jonger dan 14?
En voor de rest, dat hoeft helemaal niet wat jij zei.
Je doet gewoon een onmousedown.
Dan kijk je wat de X waarde ervan is.
Als die binnen het berijk van het plaatje is, dus als je op het plaatje klikt, dan kijk je welke index ie heeft.
Heeft ie index van het plus image, dan collapse je `m, anders sluit je `m.
Heeft ie geen image? Dan is het een sub item.

En JA ik weet dat dit werkt, want ik heb het zelf ook gemaakt.

• whoami
Op dinsdag 14 mei 2002 16:12 schreef XLerator het volgende:

Lachwekkend, hoe zielig dat is. Gokje, jonger dan 14?
Neen. Waarom is dit zielig? Op uw CV staat er toch echt bij geslacht 'Vrouw'.
En voor de rest, dat hoeft helemaal niet wat jij zei.
Je doet gewoon een onmousedown.
Dan kijk je wat de X waarde ervan is.
Als die binnen het berijk van het plaatje is, dus als je op het plaatje klikt, dan kijk je welke index ie heeft.
Heeft ie index van het plus image, dan collapse je `m, anders sluit je `m.
Heeft ie geen image? Dan is het een sub item.
Een state bijhouden in de Data propperty van het ListItem is toch wel echt veel eenvoudiger dan hetgeen jij hier beschrijft.

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Op dinsdag 14 mei 2002 16:15 schreef whoami het volgende:

[..]

Neen. Waarom is dit zielig? Op uw CV staat er toch echt bij geslacht 'Vrouw'.
[..]

Een state bijhouden in de Data propperty van het ListItem is toch wel echt veel eenvoudiger dan hetgeen jij hier beschrijft.
:? Je verveelt je dus, als je dát al gaat uitzoeken...tss.
En ik heb beide methoden geprobeerd, en dit was het makkelijkst (in te bouwen)

• whoami
Nee hoor. Als er iemand arrogant gaat doen, dan ga ik eens gaan kijken naar de achtergrond van die persoon.

Mja, dat vind jij misschien gemakkelijker, maar ik niet. Het aantal bewerkingen in 'mijn' manier zal trouwens hoogst waarschijnlijk heel wat minder en heel wat minder belastend zijn dan de uwe.

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

El bingo
Er zijn ook wel componentjes te vinden, met een Tree en een ListView in 1.
Kijk eens naar VirtualTree/List View.
Ik zal wel ff zoeken nu

http://www.delphipages.com/result.cfm?SR=virtual%20tree&AO=and&RequestTimeout=500
Dan de 2e :)

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:33

Tomatoman

Fulltime prutser

[offtopic]
Blijkbaar is mijn signature provocerend genoeg, voorlopig houd ik hem een tijdje :P. Overigens: een goede grap mag geen vriendinnen kosten!

[ontopic]
Die editor van XLerator ziet er precies uit als wat ik bedoel. Blijkbaar werkt het concept prima. En zoals hij al zei: de Virtual TreeView (http://www.lischke-online.de/VirtualTreeview/VT.html) bespaart je het programmeerwerk.

[Edit] Sorry XLerator dat ik je naam verkeed had gespeld :o.

Een goede grap mag vrienden kosten.

• whoami
Mja, het viel mij ook net in dat er hier al eens een topic over geweest was. Er was een link naar zo'n virtual treeview en ik heb hem thuis in m'n favorites zitten. Maar toen ik het wou posten, had XLerator de link al gepost.

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Jaaaa.....Afbeeldingslocatie: http://dff.wondernet.nu/board/images/smilies/shutup.gif tuurlijk, ik zeg toch nix :?
Tuurlijk zou je dat net doen...

• whoami
Op dinsdag 14 mei 2002 17:09 schreef XLerator het volgende:
Jaaaa.....[afbeelding] tuurlijk, ik zeg toch nix :?
Compleet off-topic, maar jij bent toch wel het prototype van de irritante, arrogante hollander.

Kan ik eraan doen dat mijn frank viel toen ik die post van je zag nog voor je de link erin paste.

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Maar eventueel mag je mijn code ook wel hebben hoor :)
Das niet veel namelijk, en misschien is zo`n TreeView iets TE :)

• WildernessChild
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

WildernessChild

Voor al uw hersenspinsels

Wat ik zelf zou doen is denk ik een gewone TreeView maar dan wel met OnDraw etc. dus custom painten, en dan erboven een aparte component voor de kolomkoppen plaatsen; die zit standaard bij Delphi alleen ben ik de naam zo ff kwijt.

Maker van Taekwindow; verplaats en resize je vensters met de Alt-toets!

• El_BingO
Ok bedankt allemaal voor jullie hulp! Ik kan alweer een stuk verder :)

-offtopic-
En nee, een goede grap mag geen vriendinnen kosten! >:)

• ajvdvegt
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-08 12:40
Op dinsdag 14 mei 2002 17:09 schreef XLerator het volgende:
Jaaaa.....[afbeelding] tuurlijk, ik zeg toch nix :?
Hee man, doe's ff normaal!

Whoami komt hier al heel wat langer dan jij. Jij bent hier het jonge pikkie die de post die dit geouwehoer op gangbracht niet begreep! Als je een post niet snapt, ga dan eerst eens heel hard nadenken ipv nutteloze reacties plaatsen.

I don't kill flies, but I like to mess with their minds. I hold them above globes. They freak out and yell "Whooa, I'm *way* too high." -- Bruce Baum

Pagina: 1