Laptop verzekeren ?

Pagina: 1
Acties:

• Ybox
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-12-2025
Ik wil graag mijn laptop verzekeren tegen diefstal onderweg. Nu weet ik dat het via de inboedel kan met een uitberijding daar op. En het kan via de HCC maar dat is even duur.
Heeft iemand anders nog andere ervaringen en/of mogelijkheden om de laptop ergens anders te verzekeren. :?

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-02 16:17
Wat voor merk laptop heb je? Ikzelf had jewel, die kon je gewoon bij de fabriek éxtra'verzekeren... je had al 1 jaar 'on-site'. maar dat kon je met bijbetaling uitbreiden tot 3. ik dacht dat daar ook een beschadiging en diefstal tussenstond.

• Ybox
Ik heb/krijg een [...] en daar kan je wel een extra uitberijding van de garantie doen, maar geen diefstal verzekering

Verwijderd

Tuurlijk kan je je laptop verzekeren, maar dit staat los van evt "On-Site/Carry-In" garantie. Gewoon even bij je verzekering informeren. De leverancier/fabrikant heeft hier echt niets mee te maken.

Verwijderd

volgens mij kan het niet anders en is dit redelijk duur. En via dell kan het idd niet.

• Ybox
Ik heb al geinformeerd bij mij verzekering maar dan kan ik mijn laptop alleen maar verzekeren bij de firma waar ook de inboedel bij zit , en ik vroeg me af of iemand nog een andere instantie wist die dat kan verzekeren.

• Icey
Toen ik op reis ging naar het buitenland had ik mijn fiets verzekerd bij de anwb, misschien kan dat ook voor laptops?

Verwijderd

Dit is helaas niet mogelijk en als het wel mogelijk zou zijn, dan is de premie niet mis.

Maar belangrijker is : als de laptop verzekert is, hoe verzeker je dan je data ?

De data is vaak duurder dan de laptop. Tenminste bij de meeste it-ers die onderweg of thuis ook wat willen doen wel.

Als jij je druk maakt om die laptop, dan zou ik zeker ook de data gaan backuppen of met een andere oplossing werken.

Andere tip, neem een normale rugzak, niet zo'n typische laptop-kantoortas.
Als je daarmee over straat loopt heeft het schorriemorrie al heel snel in de gaten, dat er wat leukers dan alleen een broodtrommel in zit. :P

Verwijderd

Laptop verzekeren is wel mogelijk, maar bij weinig maatschappijen. Ik heb een electronicaverzekering voor mijn laptop, en die is in principe all-risk verzekerd, alleen bij diefstal geldt er wel een "voorzichtigheidsclausule", niet onbeheerd achterlaten en dergelijke.

Deze verzekering kost me maar 65 gulden per jaar :)

• Icey
Op maandag 13 mei 2002 16:48 schreef Michiel het volgende:
Laptop verzekeren is wel mogelijk, maar bij weinig maatschappijen. Ik heb een electronicaverzekering voor mijn laptop, en die is in principe all-risk verzekerd, alleen bij diefstal geldt er wel een "voorzichtigheidsclausule", niet onbeheerd achterlaten en dergelijke.

Deze verzekering kost me maar 65 gulden per jaar :)
moet je dan gaan aantonen dat je hem bij je had ofzo??

• Ybox
ANWB is no go , ja ik merk het al dat ik gewoon voor de uitberijding van de inboedel moet gaan voor het niet misselijke bedrag van +_ €100 :'(

Verwijderd

Op maandag 13 mei 2002 16:51 schreef Icey het volgende:

[..]

moet je dan gaan aantonen dat je hem bij je had ofzo??
Nouja ik durf je niet exact te zeggen hoe je het aan moet tonen en dergelijke, ik heb de verzekering ook niet zo zeer voor diefstal, maar meer voor beschadiging, koffie erover en dergelijke :)

Als je echt meer wil weten wil ik mijn polis wel even voor je opzoeken..

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-02 20:59
Postbank heeft een speciale PC verzekering:

Voordelen:
-Verzekerd tegen diefstal en alle schade van buitenaf door ongelukken
-Inclusief dekking voor randapparatuur en software
-Ook verzekerd tijdens verhuizing en vervoer van en naar reparateurs
-Uiterst scherpe premie
-10% korting voor Girotellers
-Slechts eenmalig poliskosten

Dekking € 2.300,-
Maandpremie Standaard € 1,80
Maandpremie Girotelabonnees € 1,62

Dekking € 4.600,-
Maandpremie Standaard € 2,25
Maandpremie Girotelabonnees € 2,03

Zal alleen wel niet gelden voor diefstal onderweg. Zie ook niets over Laptop staan op de site. Je zou ff kunnen mailen/bellen.

Verwijderd

Op maandag 13 mei 2002 16:56 schreef Waslijn het volgende:
Postbank heeft een speciale PC verzekering:

Voordelen:
-Verzekerd tegen diefstal en alle schade van buitenaf door ongelukken
-Inclusief dekking voor randapparatuur en software
-Ook verzekerd tijdens verhuizing en vervoer van en naar reparateurs
-Uiterst scherpe premie
-10% korting voor Girotellers
-Slechts eenmalig poliskosten

Dekking € 2.300,-
Maandpremie Standaard € 1,80
Maandpremie Girotelabonnees € 1,62

Dekking € 4.600,-
Maandpremie Standaard € 2,25
Maandpremie Girotelabonnees € 2,03

Zal alleen geen onderweg zijn denk ik.
Kijk dat is nou de grap, iedere maatschappij biedt wel een inboedel- of kostbaarhedenverzekering aan, maar met een laptop heb je daar niet zoveel aan..

Verwijderd

Op maandag 13 mei 2002 16:31 schreef Ybox het volgende:
Ik wil graag mijn laptop verzekeren tegen diefstal onderweg. Nu weet ik dat het via de inboedel kan met een uitberijding daar op. En het kan via de HCC maar dat is even duur.
Heeft iemand anders nog andere ervaringen en/of mogelijkheden om de laptop ergens anders te verzekeren. :?
mischien dat je beter een kluisje voor je laptop in je auto kunt laten bouwen of zo iets :)

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:26

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Op maandag 13 mei 2002 16:46 schreef DragonLord het volgende:
Andere tip, neem een normale rugzak, niet zo'n typische laptop-kantoortas.
Als je daarmee over straat loopt heeft het schorriemorrie al heel snel in de gaten, dat er wat leukers dan alleen een broodtrommel in zit. :P
Ik heb wel een laptoptas (gehad van iemand die hem vanz'n werk had) maar geen laptop (meestal, heel soms van m'n werk maar dan heb ik een andere tas). Bij mij zit er soms wel m'n broodtrommel in.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Verwijderd

De postbankverzekering verzekerd alleen de "echte" pc als die tijdesn transport beschadigd raakt of gejat wordt. De laptop is daarvoor niet verzekerd, alleen als ie thuis gejat wordt krijg je uitbetaald.

Kreeg ik na 6 keer doorverbonden te zijn te horen (van de afdeling verzekering drie rondjes langs het personeel tot uiteindelijk iemand van hypotheken het antwoord had :? )

Verwijderd

Ik heb net de postbank aan de telefoon gehad.
(althans... een medewerker ;)
Een PC verzekering is inderdaad alleen voor in huis.
Een laptop is wel te verzekeren via een kostbaarhedenverzekering.
Dit kan alleen in combinatie van een inboedelverzekering (van 7€ p.m.)
De kostbaarhedenverzekering zou dan nog een extra 4€ p.m. zijn.

Alle 'onheil' van buitenaf (kofie, vallen door banaan etc.) wordt hier ook mee gedekt inclusief diefstal (mits vast gemaakt met kabel oid.) waar dan ook. Heb duidelijk nagevraagd over publieke ruimtes en de man vertelde mij dat deze verzekering alle opgegeven items (in dit geval laptop) dekt waar dan ook binnen nederland.

Lijkt me wel iets....

• Sjoerd
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Dan moet je hem dus zelf ook ALTIJD wel vast maken aan zo'n kabel, word lastig op veel plekken :/

Modelbouw - Alles over modelbouw, van RC tot diorama

Pagina: 1