tip voor bevestiging van plexi-windows

Pagina: 1
Acties:

• Neomess
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:39

Neomess

neomess.nl

Topicstarter
ik heb al een hele lange tijd mijn plexi window met tape aan mijn zijpaneel van mn kast geprutst. nu keek ik laatst s in een kast van mn moeder en daar zag ik zon lijmpistool liggen waar je van de plasticen ronde lijm-patronen moet instoppen. dus ik proberen, en mn window zit nu met de lijm goed op mn zijpaneel bevestigd. het mooie is ook nog dat de lijm geen gemische effecten heeft op mn plexiglas. ik weet niet of dit ooit al eens is langsgekomen maar als dat wel zo is zet er dan maar een slotje op

Intel Core i5-6400 | Gigabyte GA-B150M-D3H | Gigabyte GV-R939G1 GAMING-8GD | Codegen 4U-500 | Scythe Mugen 2 Rev. B | Crucial Ballistix Sport BLS2C4G4D240FSA | Cooler Master GM G550M | Crucial M500 2,5" 240GB

• BlizzarD
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

dubbelzijdig tape :)

iStockphoto

• Mephix
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-11-2025
Gebruik dat spul vaak ter isolatie op printplaten enzo. Maar of dat goed hecht ?? Volgens mij tik je dat window zo los

• ShockRaver
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-08 20:36
muah... me vader had een of andere ranzige KIT :S
hele hande onder...
naja werkt ook wel gruwelijk kweet alleen nie wat voor kit het was.. d8t silicone

AMD 7800X3D - DDR5 64GB Dominator - AMD RADEON RX6800 XT MB - OD11

• Neomess
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:39

Neomess

neomess.nl

Topicstarter
ik heb niet zon hele dikke zijplaat op mn pc (el-cheapo kast0 maar ik ken best hard tegen mn window drukken (harder als met tape)

Intel Core i5-6400 | Gigabyte GA-B150M-D3H | Gigabyte GV-R939G1 GAMING-8GD | Codegen 4U-500 | Scythe Mugen 2 Rev. B | Crucial Ballistix Sport BLS2C4G4D240FSA | Cooler Master GM G550M | Crucial M500 2,5" 240GB

Verwijderd

ik heb seconde lijm gebruikt en so far so good ..

Verwijderd

Bison TIX en Grip secondenlijm :o Die 2 dingen roeleren :D

Verwijderd

SCHROEVEN niet van die GROTE maar hele kleintje zie je bijna niks van en zit super goed vast

• Francis
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-06-2025

Francis

Kawa Versys 1000

Wat zijn gemische effecten?
En plasticen?

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

Verwijderd

dubbelzijdig bison tape, werkt prima :9, muurvast en mocht ik ooit nog wat willen veranderen, dan is het niet zo dat mn zijpaneel vern*kt is, dus ik zou zeggen dubbelzijdig tape ( +- 3.5 euro, goede kwaliteit >> Bison)

• droeftoeter
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-06-2025
de alles lijmer bij uitstek: PUR

succes

Verwijderd

pur... als er dan ook maar een klein beetje tussen je raam en kast komt staat je raam dus voor de rest van zn bestaan open, want die bagger zet enorm uit.
Nou werk ik toevallig in de bouw, en je kan altijd meteen zien of er een vakman of een prutser aan de gang is geweest aan de hoeveelheden pur die je overal tegenkomt.
pur = evil

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:18

almightyarjen

When does the hurting stop?

Pur zuigt: je weet nooit hoever het uitzet en als je je klauwen d'r vol mee zitten: succes met handen wassen...

En die lijm die in van die ronde buisje komt:

dat heet thermische lijm :)

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

• DeTjuk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-07 10:44
PUR is in dit geval wel het laatste wat ik zou gaan gebruiken...

Zoals bovenstaande reply ook al aangeeft, PUR zet UIT en niet zo'n beetje ook...

Voor zo iets nauwkeurigs als dit geen PUR gebruiken...

[PSN: DeTjuK] Follow your instinct, no one beats you with character and balls.

Verwijderd

MacGyver tape!!

werkt als de beste

• Koenzie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07-02 00:29

Koenzie

Never leave, just go

Ik heb voor 0,75 euro centjes een rol van 2 meter dubbelzijdig gehaald bij de knakenshop in Oostenrijk. Werkt perfect en is nie duur.

edit:
MacGyver tape werkt nie super, misschien als je hem dubbelvouwd (das trouwns Gaffa wa macgyver gebruikt en das wel wa duurder 50 piek voor een rolletje)

Life is like a box of chocolates you never know what ya gonna get

• Mr_x007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:51
Op maandag 13 mei 2002 17:14 schreef almightyarjen het volgende:
Pur zuigt: je weet nooit hoever het uitzet en als je je klauwen d'r vol mee zitten: succes met handen wassen...

En die lijm die in van die ronde buisje komt:

dat heet thermische lijm :)
weet je wat leuk is: een klauwhamer op een bus pur laten valle :(

• fleppuhstein
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-10-2025
Op maandag 13 mei 2002 16:29 schreef LaMaGRa het volgende:
muah... me vader had een of andere ranzige KIT :S
hele hande onder...
naja werkt ook wel gruwelijk kweet alleen nie wat voor kit het was.. d8t silicone
Ik denk dat je constructie lijm bedoelt, zit in de zelfde tube

• Scyth
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-03-2024

Scyth

Fat finger, three beer

Gaffa kost niet 50 piek per rolletje; ongeveer 14 euro nu >:) Gebruiken we voor het vasttapen van bekabeling op de stages enzo... Stoer spul trouwens: Scheurt makkelijk, plakt als de neten, en je rukt het er zo weer van af :9~

Maar om er een raam mee vast te plakken? Dubbelzijdig tape hier, maar denk er zwaar aan om het met een X aantal kleine boutjes en moertjes te doen.

Dell Studio XPS 16
Project: BavBierSub 1.0 BavBierSub 2.0

Verwijderd

en dit is al eens langs geweest >:)
maarjah alle tips zijn welkom natuurlijk :D

• Mephix
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-11-2025
... en natuurlijk raamrubber :?

Verwijderd

Ik heb een rolletje dubbelzijdig tape van de TU(delft) weten te bemachtigen. Dit houdt wel een paar kilootjes. geen idee wat voor merk t is. De opleiding die ik doe is wat betreft casemodden sowieso wel handig, plexiglas, staalplaat, aluminium, en een verschrikkelijke grote werkplaats met alle nodige apparaten. Je zegt dat je voor je studie bezig bent en je neemt t zo allemaal mee naar huis!! :)

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Op maandag 13 mei 2002 22:19 schreef coredump het volgende:
Ik heb een rolletje dubbelzijdig tape van de TU(delft) weten te bemachtigen. Dit houdt wel een paar kilootjes. geen idee wat voor merk t is. De opleiding die ik doe is wat betreft casemodden sowieso wel handig, plexiglas, staalplaat, aluminium, en een verschrikkelijke grote werkplaats met alle nodige apparaten. Je zegt dat je voor je studie bezig bent en je neemt t zo allemaal mee naar huis!! :)
dat heb ik thuis ook, me pa neemt vanallesmee naar huis van Ze werk, plexiglas, kabelwikkelaar, spuitbussen met verf, ouwe computer een keer, waar de HD van een openschroefsessie overleefde, en nou ga ik effe vrage voor blok koper, als ik dan tijd, geld+zin heb ga ik WC maken
PS: ik woon tegen delft aan(delfgauw)

Verwijderd

Ik heb mijn raampjes geplaatst met behulp van metalen schroefen. Dit vind ik zelf de mooiste oplossing, en het is super sterk.

Ik heb mijn raampje eerder gelijmd, maar ik heb gemerkt dat lijm en lang moet drogen en het is niet echt sterk. Bij mij liet het dus los. Raamrubber vind ik trouwens ook geen mooie oplossing.

• Koenzie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07-02 00:29

Koenzie

Never leave, just go

offtopic:
Gaffa kost dan nog bijna 50 piek (14 x 2.20371 = 30.851941) en dat is waarschijnlijk ex btw. Maarjah ik koop da spul ook nie vaak zelf. Gebruik het ook voor onstage

Life is like a box of chocolates you never know what ya gonna get

Verwijderd

iedereen met schroeven , ik vind dat niet zo mooi, maar wie ben ik nou he ;)

ik heb het met montagekit gedaan, alleen nu krijg ik hem nooit meer los.
Pagina: 1