Laptop als mp3/cd speler in auto

Pagina: 1
Acties:

• UnExPeCtAbLe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 04-08 16:56
Ik ben dus van plan als ik een oto heb, om er m'n laptopje in te hangen met de lcd in het dashboard, het is al een auto laptop (p120:D) en hem te gebruiken als mp3 speler, alleen het geluidskaartje wat erin zit is niet van de allerbest kwaliteit..

heeft iemand een idee hoe ik dit het beste kan aanpakken, zonder al te veel kosten te draaien..

alvast thnxs..

mZzl!

Verwijderd

Betere geluidskaart op de kop zien te tikken :? (2e hands bijvoorbeeld)

• UnExPeCtAbLe
Op maandag 13 mei 2002 16:30 schreef wvkirE het volgende:
Betere geluidskaart op de kop zien te tikken :? (2e hands bijvoorbeeld)
gaat een beetje moeielijk he.. met zo'n laptop.. ff andere geluidskaart inpluggen.. |:(

maar heb je ook zoiets als externe geluidskaarten ofzow?! (geen usb!)

• Sneaky_Dill
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-02-2025
Op maandag 13 mei 2002 16:31 schreef UnExPeCtAbLe het volgende:

[..]

gaat een beetje moeielijk he.. met zo'n laptop.. ff andere geluidskaart inpluggen.. |:(

SB Extigy, die is extern...

edit:
of is die USB?

Heb een upgrade nodig =/

• UnExPeCtAbLe
Op maandag 13 mei 2002 16:36 schreef Sneaky_Dill het volgende:

[..]

SB Extigy, die is extern...

edit:
of is die USB?
die lijkt me best usb, best duur ook.. zeg maar.. :(

• GUBO
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-03-2025

GUBO

Jij hier ?

Op maandag 13 mei 2002 16:31 schreef UnExPeCtAbLe het volgende:

[..]

Waarom geen USB :?
De extigy schijnt wel goed te zijn

Verwijderd

Waarom geen USB

pentium I heeft meestal nog geen usb aansluitingen alleen compoorten :)

• Elwood Blues
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-06 08:36

Elwood Blues

87167191

Op maandag 13 mei 2002 16:58 schreef GUBO het volgende:

Waarom geen USB :?
Ik denk (maar ik gok ook maar wat) omdat het een P120 is :)

• UnExPeCtAbLe
Yups.. het is idd wel een beetje een oud bakkie.. dus geen usb.. wel compoorten enzow.. en infraroodje (die kapot is.. ach jah)maar ik zou ff willen weten hoe ik dat heb mooiste kan wegwerken in het dashboard, en of er iets is van een pci poort op de lpt ofzow? of of dat te realiseren is?

Verwijderd

Je wilt een heel laptop scherm in je dashbord proppen? Wat voor auto heb je dan wel niet? Een touringbus ofzo?
Ik heb wel die schermen gezien die zo naar buiten komen rollen als je op knopje drukt.

• UnExPeCtAbLe
haha.. neej.. het is maar een schermpje van 28 cm.. dus gewoon iets met scharniertje ofzow.. :p ik ga wel es iets verzinnen.. maar hoopte dat ik wat hulp zou krijgen.. ;)

Verwijderd

Je hebt gewoon pcmcia geluidskaarten zoals de "wavejammer"

• shardphoenix
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-03 12:05
Op maandag 13 mei 2002 17:21 schreef Rogier21 het volgende:
Je wilt een heel laptop scherm in je dashbord proppen? Wat voor auto heb je dan wel niet? Een touringbus ofzo?
Ik heb wel die schermen gezien die zo naar buiten komen rollen als je op knopje drukt.
hij moet een beetje op geld letten zij hij toch. Nou en die mooie uitschijfbare lcd schermjes zijn NIET goedkoop.

Verwijderd

Ik gebruik in mijn auto een Fujitsu stylistic LT voor MP3.
Dat is een kleine webtablet, dus een computer zonder toetsenbord. Het scherm zit dus in de computer. Hij heeft een 8" TFT touchscreen, dat is dus makkelijk te bedienen.
Ik gebruik hem ook voor navigatie.
De cpecs zijn niet hoog: P 233 MMX / 64 MB / 4 GB HD
maar hij voldoet perfect..
Ik heb hem 2ehands gekocht voor 400 Euro

misschien is zoiets iets voor jou

• Martkrui
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-08 19:06
Ik had al heel lang hetzelfde idee, en heb pasgeleden ook een laptopje op de kop weten te tikken....

Ik ga een klein appart lcd scherm gebruiken en m'n eigen software om het lcd aan te sturen.

I haven't lost my mind! It's backed up on tape somewhere!

Verwijderd

als ik een "oto" heb

Die heb je dus nog niet en je krijgt zeker morgen van je pa en ma je eerste rijles.
Alvast gefeliciteerd met je verjaardag :)

• Utopist
  • Laatst online: 30-12-2025
hoe ga je de boxen dan regelen? ik bedoel, zon laptopje heeft natuurlijk niet echt het lekkerste geluid...

• Geckoo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-07 15:48

Geckoo

Good news, everyone!

Ik heb ook ff een tijdje een laptop in de auto gehad.
en ik had die aangesloten gewoon over me radio die al in de auto zat, werkte prima.
enige nadeel is dat je vrij lastig dan van nummer kan wisselen. (ik zat gewoon te typen en te rijden endat gaat niet al te makkelijk...) en stroom. kijk of je em kan aansluiten op je accu. (had alleen ooit eens gehoord dat dat niet al te goed is voor de laptop, weet dat niet zeker).

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

• Martkrui
  • Laatst online: 01-08 19:06
Op dinsdag 14 mei 2002 11:12 schreef Geckoo het volgende:
en ik had die aangesloten gewoon over me radio die al in de auto zat, werkte prima.
enige nadeel is dat je vrij lastig dan van nummer kan wisselen. (ik zat gewoon te typen en te rijden endat gaat niet al te makkelijk...) en stroom. kijk of je em kan aansluiten op je accu. (had alleen ooit eens gehoord dat dat niet al te goed is voor de laptop, weet dat niet zeker).
Ik ga een voeding maken of kopen, zodat de laptop denkt dat hij aan het stopkontact hangt.

Voor de UI ga ik een appart klein lcd schermpje gebruiken met wat knopjes... Beta software is te downen op onderstaande site (zie sig).

I haven't lost my mind! It's backed up on tape somewhere!

• UnExPeCtAbLe
Jah, zoiets was ik ook van plan, maar het schermpje wou ik dan zo regelen, zo als ik het nodig heb, dan klap ik hem omlaag, en zo niet, dan omhoog, zodat ie op het dashboard ligt, maarja,, eerst maar eens een auto kopen dan. :D en dan m'n laptop maar es uit elkaar halen, en in m'n auto proppen, en misschien is een pcmcia geluidskaartje wel een idee, ff prijsje zoeken.. hmm.. kan nix vinden.. naja.. kmt wel goed./.

Verwijderd

hmm weet niet of dit mag, ben deze link nog niet tegengekomen op GOT.
http://www.dashpc.com

ziet er wel erg cool & afgewerkt uit. :P:P

Verwijderd

Op dinsdag 14 mei 2002 11:12 schreef Geckoo het volgende:
[topic=499609/1/25]
Pagina: 1