Terminal server Load balance

Pagina: 1
Acties:

• GZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-05-2025
Goededag,

Het "probleem" is het volgende: Wij hebben hier drie terminal servers staan. Het probleem is dat soms de ene terminal server het heel druk heeft terwijl de ander weinig doet. Is het nou mogelijk om een beetje een balans te creeren? Dat ze dus allebei ongeveer op fifty-fifty draaien? Zo ja, hoe? Zo nee, dan hebben we pech gehad.

Ik heb al op TechNET gekeken maar daar kon ik niks over vinden.

Alvast bedankt voor de moeite en tijd.

PS: OS is W2K server en ze zijn ongeveer gelijk aan hardwareconfiguratie.

PSN:GZXX | NEX5 | CCNA | Wii | PS3 | 3DS | Wii-U NNID: MasterPrikkebeen | 2 kids

• --Mulder--
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-08 14:21
Voor MS Terminal Services weet ik het zo niet, maar met Citrix MetaFrame gaat het wel, heel makkelijk zelfs

Verwijderd

Als je advanced servers hebt draaien, kun je NLB gebruiken hiervoor.

• GZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-05-2025
In ieder geval bedankt voor de moeite, maar wij hebben (helaas) geen Advanced Servers :(. Is er geen andere manier hiervoor zonder AS?

PSN:GZXX | NEX5 | CCNA | Wii | PS3 | 3DS | Wii-U NNID: MasterPrikkebeen | 2 kids

Verwijderd

Ik dacht van niet... Dan blijft alleen Citrix over.
Maar dat kost wel veel €€€€'kes...

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
Op maandag 13 mei 2002 16:57 schreef GolbeZeromus het volgende:
In ieder geval bedankt voor de moeite, maar wij hebben (helaas) geen Advanced Servers :(. Is er geen andere manier hiervoor zonder AS?
zekers is er een manier als je geen advanced server hebt het heet: Round Robin DNS,

het komt eropneer dat je clients een connectie maken via een DNS naam, die naam staat vervolgens in je DNS met meerdere ip adressen verbonden, de DNS server 'roteerd' als het ware de ip adressen, (vandaar de naam 'round-robin')

werkt prima overigens, alleen is het niet echt loadbalancen natuurlijk maar het komt in de buurt

A wise man's life is based around fuck you

Pagina: 1