PUC-code kwijt

Pagina: 1
Acties:
  • 208 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55369

Topicstarter
Ik heb stom gedaan nl. 3 x verkeerd w8woord ingevoerd

- Ik heb een Nokia3310
- Libertel kaart (geen abbo)

Nu is mijn vraag kan je op de 1 of andere manier die puc-code omzeilen. of opvragen ergens??

(niet bijdehand gaan doen AUB :P)

bedankt voor uw hulp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Volgens mij krijg je die bij je telefoniepakket erbij, anders ff helpdesk bellen of ze 'm kunnen geven?

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op maandag 13 mei 2002 16:06 schreef blackd het volgende:
Volgens mij krijg je die bij je telefoniepakket erbij, anders ff helpdesk bellen of ze 'm kunnen geven?
ahh ok zal het ff proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chemokar
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-06-2024
Op maandag 13 mei 2002 16:04 schreef SoSaMaN het volgende:
Ik heb stom gedaan nl. 3 x verkeerd w8woord ingevoerd
heldesk bellen als je in de buurt bent van een vaste telefoon (bellen ze je op terug ivm controle eigenaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Ik denk niet dat het makkelijk te omzeilens is. Dan zou je met een datakabel en wat progjes moeten prutsen denk ik

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-05 16:14

PromWarMachine

Forsaken Archer

Ja, je kan een nieuwe PUK-code aanvragen, maar sta niet raar te kijken als ze daar 30 euro voor rekenen. Paar jaar geleden had ik dat gedaan bij iemand, wist ik toen veel.

Na 3x foute PIN ingevoerd te hebben legde ik hem maar weer terug, later kreeg ik op m'n donder. 'k Hoefde het niet te betalen :P Daarom weet ik het niet meer precies, maar dat kostte volgens mij 75 gulden.

Nou weet ik niet meer welke helpdesk dat was, van de fabrikant of van de provider. Succes!

/edit
Nee, bij mijn weten is hij niet te omzeilen. Hooguit een andere SIMkaart er in :+

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ritchie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 29-05 10:05
Op maandag 13 mei 2002 16:08 schreef chemokar het volgende:

heldesk bellen als je in de buurt bent van een vaste telefoon (bellen ze je op terug ivm controle eigenaar)
Maar als je je code kwijt bent kunnen ze je toch niet bellen??

- NAC Breda -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 54644

VOlgens mij kan je dat helemaal niet omzeilen...

Die PUK code zit op je simcard. Die code is ten eerste erg lang en dan nog geencrypt... weet alleen ff niet welk algoritme... gaat je dus niet zo makkelijk lukken.

Gewoon Klantenservice opbellen, verhaal uitleggen. als je toendertijd je naam met je tel# en telefoon hebt laten registreren dan is er niks aan de hand en zullen ze kostenloos je PUKcode geven.

Heb je je niet geregistreerd.... dan is het jammer. Nieuwe SIMCARD dan kopen... en nummerbehoud formuliertje opsturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 49489

Op maandag 13 mei 2002 16:12 schreef Ritchie het volgende:

Maar als je je code kwijt bent kunnen ze je toch niet bellen??
Eh.....
volgens mij zei hij: vaste telefoon >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 46637

Het blijft lullig dit soort dingen, dutchtone is meen ik de enige die pukcodes over de telefoon afgeeft, nadat je lang aan de lijn bent gehouden. :D

Meeste providers verwijzen je naar de handleiding en dergelijke waarbij aanschaf duidelijk op stond vermeld dat je deze code goed en veilig moe(s)t opbergen.

Met een datakabel proggen zal je echt niet lukken, de zogenaamde 'hack' die je de pincode oplevert werkt niet wanneer de sim geblokkeerd is. :(

Je moet dus de puc-code zien te achterhalen of een nieuwe simkaart bestellen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nee, bij mijn weten is hij niet te omzeilen. Hooguit een andere SIMkaart er in :+
Dat is het hem nou juist heb pas een nieuwe simkaart gekocht :S maar alweer kwijt :'(

maar ik probeer optie helpdesk,
bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaded
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-05 12:24
Op maandag 13 mei 2002 16:13 schreef Delete het volgende:
dan is het jammer. Nieuwe SIMCARD dan kopen... en nummerbehoud formuliertje opsturen
Hoe werkt dat dan precies ??
Werkt dat ook als je van provider wisselt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op maandag 13 mei 2002 18:16 schreef Jaded het volgende:

[..]

Hoe werkt dat dan precies ??
Werkt dat ook als je van provider wisselt ?
Weet niet zeker of je van PREPAID->PREPAID kan behouden
wel kan van Prepaind->Abonnement of Abonnement->Abonnement

Gewoon even contact opnemen met de desbetreffende klantenservice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Op maandag 13 mei 2002 19:07 schreef Delete het volgende:

[..]

Weet niet zeker of je van PREPAID->PREPAID kan behouden
wel kan van Prepaind->Abonnement of Abonnement->Abonnement
Als je een nieuw prepaid kaartje van Ben, Dutchtone of O2 koopt, kan je je oude prepaid-nummer gewoon meenemen. Van KPN en Vodafone weet ik het niet, één van de twee doet het niet omdat het teveel moeite is voor een prepaid beller :?.
Je zult voor nummerbehoud in ieder geval moeten overstappen naar een nieuwe provider.

Maar een andere oplossing is een nieuwe, vervangende simkaart aanvragen, daar krijg je weer een nieuwe puk-code bij omdat die uniek is per simkaart. Bij Telfort was dat gewoon gratis toen ik mijn simkaart kwijtgeraakt was. Bij Vodafone krijg je automatische een 'simkaartverzekering' als je je laat registreren. Dan krijg je bij beschadiging of verlies ook een nieuwe simkaart.
Gewoon even de klantenservice bellen dus.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44492

Motte maar niet die telefoons jatten >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op donderdag 16 mei 2002 09:51 schreef SaSReCoiL het volgende:
Motte maar niet die telefoons jatten
Lees: (niet bijdehand gaan doen)

>:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baarsjes
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Baarsjes

Unagi

Heb ooit is in een dronken bui me pin code 3 keer verkeerd gedaan, toen ik nog dronkerder was heb ik 's nachts met Ben gebeld dat ik mijn puk code wilde hebben, tot 4 keer aan toe. Maar kreeg hem niet, zij gaven als optie alleen een nieuwe sim kaart aan te vragen, met me oude nummer dat wel, dat zou 100 gulden kosten.

Maar zover ik weet geven ze hem dus niet, ook al had ik abbonement, puk code geven ze niet. Betwijfel zelfs of zij die wel hebben, of ze een database bijhouden van alle simkaarten en daarbij alle puk code's. Ik wweet eht niet.

(Vond de volgende ochtend mijn puk code trouwens op me prikbord :+)

http://www.bonuszoeken.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Jij geluk, :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op donderdag 16 mei 2002 12:17 schreef Baarsjes het volgende:
Heb ooit is in een dronken bui me pin code 3 keer verkeerd gedaan, toen ik nog dronkerder was heb ik 's nachts met Ben gebeld dat ik mijn puk code wilde hebben, tot 4 keer aan toe. Maar kreeg hem niet, zij gaven als optie alleen een nieuwe sim kaart aan te vragen, met me oude nummer dat wel, dat zou 100 gulden kosten.

Maar zover ik weet geven ze hem dus niet, ook al had ik abbonement, puk code geven ze niet. Betwijfel zelfs of zij die wel hebben, of ze een database bijhouden van alle simkaarten en daarbij alle puk code's. Ik wweet eht niet.

Bij Telfort gaven ze hem mij dus wel...

PUK code zit achter een zogenaamd kraslaag.... JAJA is geen kraslaag maar stickers :D dus dat ging helemaal mis.... Hele PUKcode onleesbaar.... even gebeld verhaal uitgelegd en GRATIS mijn PUK code
Pagina: 1