Toon posts:

HP scanjet 5p met isa kaart past niet meer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
D'r zat dus zo'n scsi kaartje bij die in een isa slot moest alleen bij deze nieuwe computer zit geen isa slot meer.

Iemand een idee, zijn die kaarten ook nog ergens in pci uitvoering te krijgen? Of misschien een andere oplossing.

thx!

Verwijderd

Er bestaan wel scsi kaarten in pci. Maar imo heb jij niet een normale scsikaart nodig, en die jij wilt bestaan niet in pci. Je hebt dus pech gehad en het wordt of een nieuwe scanner of een zoektocht naar een mobo met isa.
Maar ik zou die scanner dumpen ;)

/ik was dus ietsjes te snel, een pci kaart lukt dus ook ;)

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:04

Wallie

Herr

Ik heb een NCR810 (pci) met een verloopstuk naar 25 pollig (zo'n printer-achtige-aansluiting), werkt mijn 4P prima mee.

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:16
Mijn HP Scanjet 4P heeft een Centronics aansluiting en een 25 pins doorlusaansluiting. Ik heb destijds op de HCC dagen een HD50 -> 25p kabel gekocht voor een rijksdaalder, kwam me goed van pas: HD50 in mn NCR 860 kaartje, 25 pins in die doorlusaansluiting.

Elke PCI SCSI kaart zal voldoen, neem gewoon de goedkoopste (kom je op de NCR/Symbios Logic/LSI Logic 810, of de Adaptec 2904 uit). Let er wel op dat je een nieuwe kabel moet, 25 pins is niet meer in tegenwoordig :(

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:31
De opvolger van de Adaptec 2904, de 2906, heeft WEL een 25-p aansluiting.

Ideal dus voor scanners enz.

http://www.adaptec.com/worldwide/product/proddetail.html?prodkey=AVA-2906&cat=%2fTechnology%2fSCSI%2fSCSI+Connections+for+PCs

Die SCSI kabels zijn vrij prijzig, met de 2906 ben je dus mooi klaar, simpel kabeltje erbij (die zijn wel gangbaar/betaalbaar) en gaan!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:16
DJSmiley:
(In Europe, only available for Macintosh.)

Dus je mag bij een dure Mac dealer zo'n kaart voor zo'n 80 euros halen, kan je voor hetzelfde geld die tweedehands NCR 810 kaart van 15 euro kopen, haal je ergens anders voor hooguit 30 euro een kabel en ben je goedkoper uit.

Edit: sorry, was een ander 5P topic waarin een SCSI kaart werd aangeboden :P

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:31
Op maandag 13 mei 2002 20:43 schreef _JGC_ het volgende:
DJSmiley:
(In Europe, only available for Macintosh.)
Oeps :)
volgende keer ff beter lezen

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Ik heb hier ook zo'n 5P, maar het kaartje is nog nooit uit de zak geweest, de scanner hangt samen met nog wat ander speelgoed (intern CD-ROM, CD-R, 4mm DAT, extern CD-RW) aan een Adaptec 2940UA.
Wel dus een andere kabel eraan, maar die kun je het beste op een PC-Discount ofzoiets halen.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

• Aphex
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 08-11-2025
* Aphex heeft een HP 5P met Tekram DC-315U hangen en werkt naar behoren.

U-SCSI kaartje was destijds fl.65,- kabel had ik al.

PC specs

Verwijderd

Heb zelf jaren een 5P gehad - prima apparaat!

Let er trouwens wel op dat XP de scanner niet meer ondersteunt. Althans, dat wordt op de HP site vermeld. Ik weet eigenlijk niet of ze daarmee de ondersteuning voor de bijgeleverde SCSI-kaart (hoe heette dat ding ook alweer, was volgens mij iets met dolfijntjes) bedoelen of de ondersteuning voor de scanner zelf.

Verwijderd

De scanjet 5p wordt wel ondersteund in XP. je kunt de laatste driver/software downloaden. De ISA symbios SCSI kaart SYM20403 wordt niet meer ondersteund onder XP.

Wat je kunt doen is een nieuwe SCSI kaart kopen, maar ja je koopt tegenwoordig voor zo'n 75 tot 100 euro ook leuke USB scanners die dan een veel hogere resolutie hebben, en een stuk compacter zijn.
Pagina: 1