PSN jschut_82 | Xbox: JSchut82
Is op community.borland.com vast wel te vinden.
Maar het gaat op dezelfde manier als dingen toevoegen aan een form: Creeren, parent zetten en klaar
En als je dan in de .create als owner de toolbar meegeeft, dan zal de toolbar zelf al z'n buttons opruimen.
Maar het gaat op dezelfde manier als dingen toevoegen aan een form: Creeren, parent zetten en klaar
code:
1
2
3
4
5
6
7
| var dummy: TToolButton;
begin
dummy:=TToolButton.create(toolbar1);
dummy.parent:=toolbar1;
dummy.caption:='blaat';
dummy.imageindex:=1; // als toolbar1 images heeft natuurlijk
end; |
En als je dan in de .create als owner de toolbar meegeeft, dan zal de toolbar zelf al z'n buttons opruimen.
"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney
Verwijderd
Ik heb geen verstand van de toolbars, maar denk dat het wel gewoon kan. Waarschijnlijk moet het (ongeveer) zo:
code:
1
2
3
4
5
6
7
| Button := TButton.Create(Self); Button.Width := ...; Button.Height := ...; Button.Left := ...; Button.Top := ...; Button.Parent := ToolBar; Button.Visible := True; |
het werkt idd maar er is 1 ding dat er niet aan werkt en dat is de caption van de TToolButton
ja dan krijg ik [Error] Unit1.pas(67): Undeclared identifier: 'Text'
en bij Caption krijg ik geen error maar er komt niks op de button te staan
er vaag dus
en bij Caption krijg ik geen error maar er komt niks op de button te staan
er vaag dus
Dump de code die je gebruikt ff... inclusief toolbar creation code als die er is...
Forget your fears...
...and want to know more...
ik heb het al gevonden
is wel lekker bijdehand
showcaptions op m'n toolbar stond uit
waarom zetten ze dat standaard uit
bedankt voor alle reacties
is wel lekker bijdehand
showcaptions op m'n toolbar stond uit
waarom zetten ze dat standaard uit
bedankt voor alle reacties