the things we fear most have already happened to us
Wat zijn de instellingen van de clients? Krijgen ze een Gateway adres via DHCP?
9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023
Verwijderd
"Hij krijgt wel een ipadres van @home, ook de computer die erachter zit krijgt een ip van de freescobak, maar daar houd het op, kan niet surfen"
Als ik dit zo lees, denk ik dat de standaard Gateway niet staat ingesteld in de DHCP van Freesco. Check dit door winipcfg (W9x) of ipconfig/all (nt/2k/xp) uit te voeren. Kan het natuurlijk compleet fout hebben, maar tis nie al te veel informatie die je geeft:)
[edit] ikke nie goe lezen, excuses aan Blackd
Als ik dit zo lees, denk ik dat de standaard Gateway niet staat ingesteld in de DHCP van Freesco. Check dit door winipcfg (W9x) of ipconfig/all (nt/2k/xp) uit te voeren. Kan het natuurlijk compleet fout hebben, maar tis nie al te veel informatie die je geeft:)
[edit] ikke nie goe lezen, excuses aan Blackd
ik heb ergens gelezen dat je de dns servers moet invullen in de freescocomputer, maar als ik het goed zag dan heeft hij deze gekregen ook via dhcp denk ik, ik heb op de clients geprobeert om de dns van @home in te vullen en ik heb geprobeert om de ip van de 2de nic van de freescocomputer in te vullen, beide zelfde effect niet kunnen internetten
DNS daar gaat het nu ff niet om, staat de gateway ingesteld?
Em, dat staat toch wel in de handleiding?Op maandag 13 mei 2002 16:36 schreef 6bit het volgende:
hoe stel ik de standaard gateway in in freesco????
gateway hoef je in freesco niet in te voeren (bij mijn weten, maar ik gebruik dan ook chello en niet @home)Op maandag 13 mei 2002 16:36 schreef 6bit het volgende:
maar je clients, bij windows stel je dat in bij netwerkinstellingen, bij het tcp/ip protocol.
werkt het netwerk wel? kan je pingen? naar je freesco machine?
en kan je ook pingen naar 213.239.154.17 en naar gathering.tweakers.net?
Ik had het over de gateway van het DHCP server deel, maar dat zou automatisch goed moeten staan. Dit kan je controleren bij winipcfg (win9x/me) of ipconfig (win2k/xp), daar hoort de gateway het IP te zijn van je freesco bak.Op maandag 13 mei 2002 16:40 schreef erkens het volgende:
[..]
gateway hoef je in freesco niet in te voeren (bij mijn weten, maar ik gebruik dan ook chello en niet @home)
klopt, maar het is mogelijk dat de setting fout staat, en dat de gatewat niet wordt geupdate door de dhcp, en dat komt dan doordat de setting van de gateway niet op automatisch staat.Op maandag 13 mei 2002 16:42 schreef blackd het volgende:
[..]
Ik had het over de gateway van het DHCP server deel, maar dat zou automatisch goed moeten staan. Dit kan je controleren bij winipcfg (win9x/me) of ipconfig (win2k/xp), daar hoort de gateway het IP te zijn van je freesco bak.
typ setup @ linux promtOp maandag 13 mei 2002 16:36 schreef 6bit het volgende:
dan "a" van advanced
dan ergens rechts onder (optie 80 ofzow) kan je een DNS opgeven"
/edit
naja ik ben nu niet thuis dus kan et thuis niet checken, kweet niet of je je et alsnog in et menu kan vinden?
Heb je wel verbinding? met ALT F3 kan je de logs bekijken, dan kan je ook zien of je freesco bak een IP heeft gekregen van @home
Waarschijnlijk kan het nu nieteens wat jij wilt want @home is dus Cable of ADSL, en dat kan dus niet zomaar met freesco, die ondersteund alleen modems.
Download hiervoor de PPPoE versie van freesco van Tecknojunky, deze is wel onofficieel, maar dat maakt niks uit, ik werk er ook mee.
Als je vragen heb ICQ / MSN (leonmelis@wanadoo.nl) anders maar dan help ik je wel. (Vraag maar aan AMD Freak
http://www.tecknojunky.com/freesco/
Waarschijnlijk kan het nu nieteens wat jij wilt want @home is dus Cable of ADSL, en dat kan dus niet zomaar met freesco, die ondersteund alleen modems.
Download hiervoor de PPPoE versie van freesco van Tecknojunky, deze is wel onofficieel, maar dat maakt niks uit, ik werk er ook mee.
Als je vragen heb ICQ / MSN (leonmelis@wanadoo.nl) anders maar dan help ik je wel. (Vraag maar aan AMD Freak
http://www.tecknojunky.com/freesco/
Kijk even of je wel kunt pingen naar ip-adressen op het internet. bijvoorbeeld naar 62.251.0.6 (DNS van HCCNET)
Als dat niet werkt, dan is er totaal geen interpretcommunicatie van je client mogelijk. Lukt dat wel dan loopt alleen je dns niet. Dat kun je op 2 manieren oplossen. Of je zet de dns in de freesco (mooiste oplossing. Via dhcp stuur je dat naar de clients) of je zet ze in de netwerkinstellingen van de clients op de hand (als het er niet te veel zijn dus).
Als dat niet werkt, dan is er totaal geen interpretcommunicatie van je client mogelijk. Lukt dat wel dan loopt alleen je dns niet. Dat kun je op 2 manieren oplossen. Of je zet de dns in de freesco (mooiste oplossing. Via dhcp stuur je dat naar de clients) of je zet ze in de netwerkinstellingen van de clients op de hand (als het er niet te veel zijn dus).
Draai hier gewoon freesco en heb toch echt @home als kabelaar (com21 modem).Waarschijnlijk kan het nu nieteens wat jij wilt want @home is dus Cable of ADSL, en dat kan dus niet zomaar met freesco, die ondersteund alleen modems.
Beantwoord eerst deze vraag maar eens:
kan je pingen vanaf de prompt van je freesco bakje naar bv. www.tweakers.net?
Op maandag 13 mei 2002 17:04 schreef LeonM het volgende:
Op maandag 13 mei 2002 17:17 schreef kroegtijger het volgende:
Kijk even of je wel kunt pingen naar ip-adressen op het internet. bijvoorbeeld naar 62.251.0.6 (DNS van HCCNET)
Als dat niet werkt, dan is er totaal geen interpretcommunicatie van je client mogelijk. Lukt dat wel dan loopt alleen je dns niet.
net wat ik zeg:Op maandag 13 mei 2002 18:06 schreef vargo het volgende:
Beantwoord eerst deze vraag maar eens:
kan je pingen vanaf de prompt van je freesco bakje naar bv. www.tweakers.net?
Op maandag 13 mei 2002 16:40 schreef erkens het volgende:
[..]
werkt het netwerk wel? kan je pingen? naar je freesco machine?
en kan je ook pingen naar 213.239.154.17 en naar gathering.tweakers.net?
De machine deed het gewoon bij mij thuis waar ik hem getest heb met mijn laptop erachter, het grote verschil is alleen dat ik op die laptop winXP heb staan en op de clients bij mijn ouders waar hij dus moet draaien 3x win98 en 1x winME en daar werkt het dus niet
Bij de laptop hoefde ik helemaal geen gateway en dns etc in te vullen, alleen ip moest niet statisch zijn en dan was het klaar,....
Bij de laptop hoefde ik helemaal geen gateway en dns etc in te vullen, alleen ip moest niet statisch zijn en dan was het klaar,....
Pagina: 1