[LED] keybord leds modden

Pagina: 1
Acties:
  • 60 views sinds 30-01-2008

• Vinny_B
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-07 23:10
Hej ik heb hier dus een M$ natural keybord pro, en ik wil de ledjes er van vervangen door rode...
ik heb hier 3 leds die zitten aangesloten op 2x1.5 volt. (is zo'n fiets lampie >> 2 batterijen) dus elk ledje moet 1V hebben. nu vraag ik me dus af hoeveel volt er wordt gegeven aan de leds die er nu inzitten (zijn wel aardig kleine leds,slag kleiner als die vd HD activity LED bijv.)

owja die leds die ik er dus op aan wil sluiten zijn dus net zo groot als HD activity leds.

weet iemand dus hoeveel volt die leds gebruiken die NU in mn keybord zitten?

• Joto
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-08 08:22
even veel

1+1+1 = 1

• Drama
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-11-2024
Veel keybord modders gebruiken gewoon een 2v led, Vooral om het feit dat rood, blauw enz. feller in de ogen zijn dan de groene leds. Ikzelf heb wel zo'n fietslichtje met twee batterijen gemold en die erin gesoldeerd. Die doen het nu nog.

\0/

• UnExPeCtAbLe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 04-08 16:56
Ik dacht dat die ledjes 1,5 volt per stuk kregen.. en als je het precies wil weten dan zet je er even een voltmetertje over :D

succes!!

• Robino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-08 15:03
Op maandag 13 mei 2002 15:14 schreef Duke_Nukem het volgende:
Hej ik heb hier dus een M$ natural keybord pro, en ik wil de ledjes er van vervangen door rode...
ik heb hier 3 leds die zitten aangesloten op 2x1.5 volt. (is zo'n fiets lampie >> 2 batterijen) dus elk ledje moet 1V hebben. nu vraag ik me dus af hoeveel volt er wordt gegeven aan de leds die er nu inzitten (zijn wel aardig kleine leds,slag kleiner als die vd HD activity LED bijv.)

owja die leds die ik er dus op aan wil sluiten zijn dus net zo groot als HD activity leds.

weet iemand dus hoeveel volt die leds gebruiken die NU in mn keybord zitten?
Zoals iemand eerder al zei, even een voltmetertje erover heen zetten. Dan weet je het meteen zeker.

De grote van een LED maakt niet zoveel uit hoor, ook een kleine LED kan dezelfde spanning nodig hebben als een wat grotere.

Suc6 en wel pics maken he als je hem af hebt ;)

• BigEagle
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-08 19:22
De gemiddelde LED werkt bij 1,2V. De LED gaat al branden bij een lagere (en ook hogere) spanning. Je kan de LED's dus gewoon gebruiken voor je toetsenbord mod 8-)

Met een hamer in je hand lijkt alles op een spijker...

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:47

AcouSE

Swedish Chef

http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/24#24
[search=natural led]
[search=spanning groene led]

De led-faq mag trouwens wel door wat meer mensen gelezen worden. Een led is een diode die licht uitstraalt. De kleur van dit licht hangt af van het halfgeleidermateriaal dat gebruikt is. De halfgeleiderspanning van de led hangt dus ook daar vanaf!

Blauwe leds van 2V heb ik nog nooit gezien, en ik ken ook geen leds die 1,2V willen hebben. De meeste moderne Gallium-Fosfor (GaP) varianten (rood,groen,geel) willen 2V, en blauwe en supergroene GalliumNeon varianten hebben 3,5V nodig.

Snuffel eens wat op een site van een fabrikant (www.everlight.com bijv.).

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-07 21:47
^^^^^:)

DIT IS MIJN WEBSITE

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.