Toon posts:

Houten Case bouwen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil samen met MorPhics een Case gaan bouwen helemaal van hout, we zijn al bezig geweest met ontwerpen (komen later online) heeft iemand misschien tips en/of ontwerpen ??

nog een andere vraag is : waar kan ik plexigals halen? en wat kost dat?

• Bootje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-08 17:19
Bij een bouwmarkt. :D

En kijk trouwens uit met hout, het trekt krom als het te warm wordt. (

• Jesse99
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-07 14:51

Jesse99

Everything's Tweakable!

Heb ook plannen voor een houten kast... tenminste onderkant en zijkanten worden van hout, wordt een desktop model, zelfde model en breedte van mijn stereo componenten.
Bovenkant heb ik een dun alu rooster voor, komen achteraan 2 fans onder die de lucht naar buiten blazen. Achterkant wordt de originele plaat uit m'n bigtower (past precies met de voeding rechtop erlangs! :P) en vooraan een zinken front, beetje versterkerstijl, met middenin onder een dual fan voor lucht aan te zuigen...
Alleen nog ff realiseren... *D

New pc under construction...

Verwijderd

Iets wat je misschien even mee wilt nemen in je ontwerp is het feit dat je ook voor voldoende aarding/geleiding zorgt. Een case is immers niet zomaar van ijzer/alu gemaakt.

Misschien kun je een frame bouwen met daarop gemonteerd het mainbord/dvd/cd/hd etc etc en dat tevens gebruiken als steun voor je houten planken.

Verder lijkt het me wel een interssante mod :)

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-08 11:01

MRic3

Of praat ik weer poep?

Lijkt mij niet mooi als je het diskettestation en de CD/dvd drive's niet wegbouwd want die steken toch echt veel af tegen hout...

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

Verwijderd

Topicstarter
Ja we willen een bestaande backplate gebruiken ook willen we er 2 voedingen inzetten 1 atx voor de stroom naar het moederbord en hdd etc. en een at voeding voor alle fans..

• Drama
  • Laatst online: 06-11-2024
Ik heb een paar testen gedaan met een houten bak waar ik de zooi heb ingelegd. Maar het lawaai wat daar uit kwam was nog erger dan mijn case met zijn 15 coolers, dus van dat idee ben ik afgestapt. En ik geloof dat er op Virtual Hideout een houten case staat en een paar ideen en tips waar je op moet letten. Ik zou zeggen succes en hou ons op de hoogte :)

\0/

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 13 mei 2002 14:58 schreef MRic3 het volgende:
Lijkt mij niet mooi als je het diskettestation en de CD/dvd drive's niet wegbouwd want die steken toch echt veel af tegen hout...
Misshien een klepje ervoor met scharnieren...

• Extra300s
  • Laatst online: 13-05-2024

Extra300s

Get a live!

Op maandag 13 mei 2002 14:51 schreef infinity_master het volgende:
Ik wil samen met MorPhics een Case gaan bouwen helemaal van hout, we zijn al bezig geweest met ontwerpen (komen later online) heeft iemand misschien tips en/of ontwerpen ??
Lijkt me wel appart, maar er borrelt mij direct een paar vragen op:

Er wordt n.l. altijd aandacht besteedt in de beschrijving van nieuwe hardware, dat je de case moet aanraken, ivm de statische elektriciteit!
De case zelf (of liever gezegd, het chassis) is de massa van je systeem.
Hoe ga je dat oplossen, en hoe verzorg je de hdd's cdroms enz van een goede massa?
Ook heb ik een geaard stopkontakt moeten aftappen van de zolder (verwarmingsketel heeft dit gelukkig) omdat er spanning op mijn case stond!!

Misschien is het wel mogelijk met metalen strips, of met staalkabeltjes een massa te maken naar de voeding, ik geloof dat iets is wat je niet mag vergeten?

verder ben ik wel benieuwd naar pics van de plannen/case :P

Succes ermee!

[dubbelpost] :( *Extra300s doet er een beetje te lang over om het netjes en duidelijk te formuleren.. :)

NIKON D70 | flitser: SB-800 | AF-S Nikkor 12-24 ED DX | AF-S Nikkor 24-85 ED DX| AF-S Nikkor 80-200mm ED F1:2.8 D | Sigma 90mm F2.8 EX Macro 1:1 ! www.josla.com

Verwijderd

hou ontzettend veel rekening met aardding van alle metale delen.
want slechte aarding kan nare gevolgen hebben.

:( whaa was er net 1 voor me ;(

Verwijderd

Topicstarter
ok ik ga nu ff overleggen hoe we dat gaan doen met de aarding, ik neem aan dat MorPhics hier ook gaat posten

Verwijderd

Wie had ooit gedacht dat een houten doosje zoveel complicaties met zich mee zou brengen... :(. maarja, so be it. Metalen strips zijn opzich wel een goed idee. Ik denk dat een echte bouwtekening bij de weg wel zou helpen. Dus stuur ze. Uiteraard blijven we op de hoogte!

• BigEagle
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-08 19:22
Mocht je alles gaan aarden met metalen strips, zorg dan dat je dan 1 centraal aardpunt heb waar alles bij elkaar komt. Je hebt anders grote kans dat je zgn nulstromen gaat krijgen. :(

Met een hamer in je hand lijkt alles op een spijker...

Verwijderd

Op maandag 13 mei 2002 15:29 schreef BigEagle het volgende:
Mocht je alles gaan aarden met metalen strips, zorg dan dat je dan 1 centraal aardpunt heb waar alles bij elkaar komt. Je hebt anders grote kans dat je zgn nulstromen gaat krijgen. :(
Kan iemand even over die nulstromen uitbreiden. Wat is het risico wat je hiermee neemt? En naar welk punt moet je dit alles aarden?

• ajampaniki
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 29-07 10:07
Bluh en ik zijn op dit moment ook bezig met een case maar dan van mdf. Zijn al aardig op weg (ik iig :P ). Alle delen zijn gezaagd en nu verder met maken van ophanging voor hdd en cd's enzo. Over die aarding moeten we nog ff nadenken

• Jesse99
  • Laatst online: 30-07 14:51

Jesse99

Everything's Tweakable!

Op maandag 13 mei 2002 14:57 schreef Ramonnekke het volgende:
Iets wat je misschien even mee wilt nemen in je ontwerp is het feit dat je ook voor voldoende aarding/geleiding zorgt. Een case is immers niet zomaar van ijzer/alu gemaakt.
Da's het mooie aan mijn huidige bigtower! :) De achterzijde is 1 geheel met de metalen zijkant waarop het mainboard vast zit, je schuift het geheel over een rail met kaarten en al zo je kast uit, en zo heb ik het geheel ook plat op de houten onderplank geschoeft :P

New pc under construction...

Verwijderd

Topicstarter
we zitten nog met een probleem, wat is het beste?

de cd-rom speler helemaal bovenin of in het midden van de case i.v.m warmte?

Verwijderd

Topicstarter
we eraan te denken om een plexiglas case te bouwen i.p.v een houten vanwege de vele warmte die een houten case vasthoudt.. en plexigals is denk ik mooier..

Iemand een voorkeur..?

Verwijderd

Op dinsdag 14 mei 2002 13:02 schreef infinity_master het volgende:
we eraan te denken om een plexiglas case te bouwen i.p.v een houten vanwege de vele warmte die een houten case vasthoudt.. en plexigals is denk ik mooier..

Iemand een voorkeur..?
Dat is al op de nieuwspost een keer geweest. Een stel wazige Japanners hadden de case van Apple G4 in een mal gegoten en toen er een plexiglazen/glazen kast uitgehaald, en zo konden ze de hele case vervangen. Ik denk dat dat alleen heel duur is. Kun je niet gewoon spaanplaat of houtfolie over je metaal heen plakken, da's een stuk makkelijker...
Pagina: 1