Het zal wel weer een domme vraag zijn, maar goed na het lezen van de verscheidene topics ben ik er nog niet uit. Wanneer je nu twee voedingen paralel aan elkaar knoopt leveren de voedingen dan niet veels te veel stroom voor je moederbord en moeten de voedingen dan ook gelijk zijn, of mag het ook een 230 watt voeding zijn in combi met een 430 watt. Heeft iemand misschien iets meer info hier over, want ik kon het niet echt vinden.
ik neem aan dat je voor randappartatuur die 2de voeding nodig hebt? (in mijn server zitten er ook 2 (voor 6 SCSI schijvenOp maandag 13 mei 2002 14:31 schreef First_Degree het volgende:
Het zal wel weer een domme vraag zijn, maar goed na het lezen van de verscheidene topics ben ik er nog niet uit. Wanneer je nu twee voedingen paralel aan elkaar knoopt leveren de voedingen dan niet veels te veel stroom voor je moederbord en moeten de voedingen dan ook gelijk zijn, of mag het ook een 230 watt voeding zijn in combi met een 430 watt. Heeft iemand misschien iets meer info hier over, want ik kon het niet echt vinden.
ik heb ze gewoon met 2 voeding kabels @ 220V aangesloten dus.. no probleem
Verwijderd
kan je beter bij de oc-shop een speciale tec voeding kopen...Op maandag 13 mei 2002 14:36 schreef First_Degree het volgende:
ehm ja maar hoe krijg ik er dan 24 volt uit met 11A. Had ik misschien er even bij moeten zetten.
zo te zien voor een peltier, (24v, 11A)Op maandag 13 mei 2002 14:37 schreef AMD_er het volgende:
[..]
ik neem aan dat je voor randappartatuur die 2de voeding nodig hebt? (in mijn server zitten er ook 2 (voor 6 SCSI schijven))
ik heb ze gewoon met 2 voeding kabels @ 220V aangesloten dus.. no probleem
Maar dat trekt die voeding echt nie. Je moet ze trouwens in serie schakelen, en niet parralel voor 24v.
dat kost een beetje boel denk ikOp maandag 13 mei 2002 14:39 schreef DRG het volgende:
[..]
kan je beter bij de oc-shop een speciale tec voeding kopen...
91 en 113 euro. En ze zijn niet te zwak ofzo lijkt me(net ff gekeken)
die voeding is veeeel te zwak.Op maandag 13 mei 2002 14:39 schreef DRG het volgende:
[..]
kan je beter bij de oc-shop een speciale tec voeding kopen...
Verwijderd
hmm idd... dan kan je er altijd zelf een bouwen.... is misschien nog goedkoper ook...Op maandag 13 mei 2002 14:41 schreef epsilon het volgende:
[..]
die voeding is veeeel te zwak.
Ja inderdaad voor een TEC. Ik heb nog twee atx-voedingen over en las in een paar topics dat je deze best aan elkaar kon knopen. Het moet inderdaad in serie zijn. Verder schijnen die voedingen van de OC-shop niet echt geschikt te zijn voor een peltier van 172 watt, dus vandaar deze poging. Maar moeten die voedingen dan precies gelijk zijn??
Hij moet gelijk stroom hebben dit is wisselspanning.Op maandag 13 mei 2002 14:47 schreef DRG het volgende:
is dit niet wat ?
Verwijderd
Je kunt de voedingen wel in serie zetten, maar dan verdubbelt alleen de spanning, niet de stroom, de stroom die je kunt afnemen is gelijk aan de stroom van de zwakste voeding.
yeps is beterOp maandag 13 mei 2002 14:33 schreef DRG het volgende:
parralel aan elkaar knopen
volgens mij kan je ze beter afzondelijk laten draaien..
keb in me kast 2x 300 watt
AMD 7800X3D - DDR5 64GB Dominator - AMD RADEON RX6800 XT MB - OD11
Verwijderd
je hoeft die ene stekker op je moederbord niet aan te sluiten hoor....
Dan is het idd voor je ide apparaten e.d.
Dan is het idd voor je ide apparaten e.d.
Verwijderd
Hier zijn zat topics over te vinden op het inet en op GoT. Kort: je voedingen moeten afzonderlijk 11A kunnen leveren @ 12V, het hoeven niet dezelfde te zijn.
Pagina: 1