Toon posts:

Jetdirect i.c.m. HP deskjet printer

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
hallo, mij is bekend dat een externe HP jetdirect ex plus of jetdirect 300x printserver niet (goed) werkt met een HP Deskjet 710C en 720C printer.

hoe zit dat met andere HP Deskjet types zoals de 815C, 840C, 845C etc..

werkt het daar wel mee of is er uberhaupt een deskjet printer die wel met zo`n externe jetdirect werkt ??

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:03

St@m

@ Your Service

Naar mijn weten ligt het niet aan de printer maar aan je printservertje.
Wat bedoel je met "niet goed werken" dan?

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels - trakteren

Verwijderd

Ik heb even snel rondgekeken op de site van HP en daar zag ik staan dat een JetDirect icm een DeskJet 800 serie printer mogelijk is.

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:54
Waarom zou dat problemen moeten geven dan?

Ik heb een JetDirect 170X met een Canon BJC250 en dat werkt ook perfect. waarom zouden andere printers problemen moeten geven :?

• HaaZ
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-08 19:52

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

900-series werkt ook prima. Lijkt mij dat alle Deskjets er wel op werken hoor, zou niet weten waarom niet..

Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 13 mei 2002 14:28 schreef HaaZie het volgende:
900-series werkt ook prima. Lijkt mij dat alle Deskjets er wel op werken hoor, zou niet weten waarom niet..
volgens mij heb ik zelfs een op de HP site gelezen dat het niet werkt met een HP 710C en 720C. er is zelfs al eens een topic over geweest hier en toen werd er wederom bevestigd dat het niet werkt met Deskjet 7-series.

ik heb het zelf overigens wel geprobeerd maar het werkte niet, installeren ging prima alleen als ik printte dan kreeg ik 1 regel van mijn tekst en de rest rommel.

dus nu wil ik overwegen om mijn 720C ff om te ruilen met een 815C, ben op zich tevreden over deze printers en ze kostten naarmate niet veel.

bedankt voor de reacties

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

840 werkt hier perfect met een JetDirect poort... Heb ik hier werkend. 895, 890, 945 cxi... Ook werkend :)

Forget your fears...
...and want to know more...

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 13 mei 2002 16:11 schreef Aetje het volgende:
840 werkt hier perfect met een JetDirect poort... Heb ik hier werkend. 895, 890, 945 cxi... Ook werkend :)
heb jij ook gewoon een los jetdirect ex plus of 300x kastje dan. of een ander merk

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Nu online

Boss

+1 Overgewaardeerd

Het enige wat ik kan bedenken is dat sommige (oude) JetDirect kastjes niet bi-directioneel zijn. Maar dat is geloof ik niet van toepassing op de genoemde modellen.

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

JetDirect 300x, 500x en de 890 zit aan een 170x. Bedrijfsnetwerkje :)

Forget your fears...
...and want to know more...

Verwijderd

Topicstarter
nog even voor de mensen die het willen weten:

de HP Deskjet 710C en HP Deskjet 720C werken in ieder geval NIET met een Jetdirect EX Plus 10mb of Jetdirect 300X 10/100mb

ik heb zojuist beide kastjes wederom uitgeprobeerd op alle mogelijke manieren, vast ip gegeven via telnet en tcp/ip printerpoort aangemaakt.
zodra ik op printen druk in een document reageert de printer meteen maar na 2 regels afdrukken stopt die ermee en blijft het lampje knipperen.

ik heb het zowel met een 710C als 720C geprobeerd en bij beide printers hetzelfde verhaal.

ik ga nu even een deskjet 815 of 840 op de kop tikken en kijken of die wel goed gaat werken. |:(

[even vraagje tussendoor]
passen inktpatronen van een 720c in een 815 of 840 ??

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-08 16:19
Zwart van 720 en 840 zijn identiek bij mijn weten.
kleur weet ik ff niet

Overigens... een 840 scoren kan nog lastig worden. Zijn inmiddels al een maandje of 2-3 niet meer bij leveranciers te bestellen. De opvolger is de 845 geworden.

Alleen... Die is USB only. Heb je dus geen fuck aan icm je jetdirect.
Kwa momenteel leverbare modellen is de 920 de goedkoopste met een parallele aansluiting.

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 11:42
Jetdirect met een HP7xx werkt iig niet, dit omdat de manier waarop de driver de printer aanstuurd niet kan communiceren via het Jetdirect kastje. Hier heb ik ook een tijdje mee lopen stoeien maar het is gewoon niet werkend te krijgen :(

toen heb ik mijn 720C verkocht en een 950C voor in de plaats gezet en dit werkt perfect hier thuis. Printer geinstalleerd op de server via die HP netwerk printer wizard en daarna geshared in mijn actove dir thuis. Dit vooral omdat het dan ook makkelijk is om de printen toe te voegen op je eventuele clients. aangezien je de drivers vor bijna alle mogelijke windows? OSen gewoon op de server beschikbaar kan stellen zodat je niet overal apart een driver moet installeren.

Verwijderd

Topicstarter
[edit]
Overigens... een 840 scoren kan nog lastig worden. Zijn inmiddels al een maandje of 2-3 niet meer bij leveranciers te bestellen. De opvolger is de 845 geworden.
[edit]

of misschien gewoon 2e hands.
Pagina: 1