Toon posts:

Overhitte AMD Athlon Thunderbird 1400 MHz

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik heb probleempje met mijn processor denk ik. Het is een AMD Athlon Thunderbird 1400 MHz, en hij draait ook op 1400 MHz. Niet overklokt. Er zit vervolgens een Thermaltake MiniCopper Orb koeler op, die keurig 5500 RMP draait, maar nog zonder warmte geleidende pasta.

Zodra ik mijn PC aanzet (met Windows XP) loopt de temperatuur echter binnen 3 minuten op tot 70 graden. Dit terwijl het systeem nog onbelast is. Bij zware belasting stijgt de tempartuur hoogstens 1 graad, dus tot 71 graden. Ik heb een Thermaltake Volcano II geprobeerd, maar het blijft hetzelfde resultaat, de processor is te warm. Als test heb ik de bussnelheid verlaagd, en de 1400 Mhz processor op 1000 MHz laten draaien, maar ook dan blijft hij zo warm!

Wie heeft een idee waar het aan kan liggen? Ik snap wel dat ik beter moet koelen, en meer pasta moet gaan gebruiken, maar ik kan niet begrijpen dat een niet-overklokte processor op een onbelast systeem, toch zo warm kan worden.

Waar kan dit aan liggen?

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:31
Koelpasta is altijd handig, koeler er scheef op?

En wat voor moederbord heb je want die sensors geven niet altijd juiste waarde door. (of de programma's die erbij worden geleverd denk aan asus probe).

Probeer eens bijvoorbeeld MBM (motherboard monitor)om de temperatuur af te lezen.

Gebruik de search eens dit onderwerp is al vaak aanbod geweest.

• kutkip
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-03 23:04
Voelt je koelblok ook warm aan of niet. Als ie 70graden wordt, voel je dat wel hoor >:)

edit:
Volgens mij stelt die koeler nix voor :o

Verwijderd

Welk mobo heb je ?

Verwijderd

Topicstarter
De koeler zit er goed op, maar ik voel ook dat ie goed warm is... 70 graden is het echt wel. De airflow in de kast is ook goed. Mijn videokaart en moederbord zijn altijd onder de 30 graden (lijkt me in orde).

• Maarten
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Dubbelpost

Verwijderd

Als je je TB1400 zat ben moet je zo werken. Altijd KOELPASTA gebruiken, anders verbrand je proc.
Eerst pasta dan pas proberen of aanzetten.

70c doet pijn aan je hand dus PASTA

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:57
Crosspost [topic=493568] :( Daarenboven is dit al vaak genoeg langsgeweest, use the search. Closed.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.