[RH7.3] Probleem na compilen.

Pagina: 1
Acties:

• theezeefje
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-07 14:26
Wie kan mij met het volgende helpen ?
Ik heb redhat 7.3 draaien, en de kernel compiled.
ging allemaal goed,
geen errors ofzo.
als ik nu met mijn nieuwe kernel wil booten, gaat mijn scherm zwaar flippen. net alsof de resolutie niet goed staat.
is dit op de een of andere manier op te lossen ?
als ik nl in de oude kernel opstart, is er niks aan de hand.
ik heb de vga=788 al uit de lilo.conf gehaald, maar dat maakt geen verschil.

Vroeger, toen de kratten bier nog van hout waren, en je moest doorzuipen om de kachel warm te houden....

Verwijderd

hoogstwaarschijnlijk log je grafisch in... (Met GDM of iets dergelijks).

Probeer in een tekstconsole te geraken (door ctrl-alt-f1).
Log in als root en probeer eens met Xconfigurator of je je beeld weer in orde krijgt. Wanneer dit niet lukt kun je kijken of je /etc/X11/XF86Config-4 met de hand editten.

Misschien heb je een nvidia kaart. En moet je even de driver compileren. (www.nvidia.com)....

Suc6!

• theezeefje
het is een laptop met een ATI mobile erin.
en in de console kan ik alleen inkomen via de oude kernel.
ben nu aant kijken of er nog dingen uit moeten in de kernel.
heeft het zin om alle ATI meuk mee te bakken ?
VESA VGA graphics console en VGA 16-color graphics console staat er nl ook al in.

Vroeger, toen de kratten bier nog van hout waren, en je moest doorzuipen om de kachel warm te houden....

Verwijderd

Op maandag 13 mei 2002 14:02 schreef theezeefje het volgende:
het is een laptop met een ATI mobile erin.
en in de console kan ik alleen inkomen via de oude kernel.
ben nu aant kijken of er nog dingen uit moeten in de kernel.
heeft het zin om alle ATI meuk mee te bakken ?
VESA VGA graphics console en VGA 16-color graphics console staat er nl ook al in.
Je kunt altijd een console in (Druk maar eens op ctrl-alt-f1, ctrl-alt-f2, enzz...)...
Je kunt dan gewoon inloggen. En natuurlijk heeft het zin om al die ATI 'meuk' mee te 'bakken'.

Lukt het niet dan reboot je met je oude kernel en probeer je het opnieuw met een andere kernel configuratie...

• theezeefje
Op maandag 13 mei 2002 14:20 schreef razor_harm het volgende:

[..]

Je kunt altijd een console in (Druk maar eens op ctrl-alt-f1, ctrl-alt-f2, enzz...)...
Je kunt dan gewoon inloggen. En natuurlijk heeft het zin om al die ATI 'meuk' mee te 'bakken'.

Lukt het niet dan reboot je met je oude kernel en probeer je het opnieuw met een andere kernel configuratie...
na de LILO gaat ie meteen over zijn nek, dus dan kan ik toch niet de console in ?

• stiena
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-08 09:03
kijk anders eerst welke (ATi) modules er bij je oude kernel geladen zijn en die zeker in je nieuwe erbij te compileren.

Verwijderd

Op maandag 13 mei 2002 14:21 schreef theezeefje het volgende:

[..]

na de LILO gaat ie meteen over zijn nek, dus dan kan ik toch niet de console in ?
Nee dat klopt, maar dat vermeldde je niet in je vorige posts... Dan zit er idd niets anders op dan de kernel opnieuw te compilen. Probeer te achterhalen wat er fout kan zijn... En probeer het opnieuw met een nieuwe config.

Het is een laptop met een ATI kaart? Ik heb zelf ook een Compaq EVO met een ATI kaart en die heb ik ook aan de praat gekregen met 2.4.18. (Echter gebruikte ik wel Debian).

Hoe dan ook zou het dus moeten kunnen lukken.... Suc6....

• theezeefje
ik ga nog wel ff stoeien,
iig bedankt voor de support ;)

• theezeefje
nu kan ik wel weer booten met die kernel,
alleen doet mijn usb het nog niet.
voor zover ik weet heb ik die net wel aangezet in de kernel. kan ik dat nog checken ofzo of het werkt ?

heb nl een usb netwerkkaart van SOHOware :)
type NUB100.
is iemand hier bekend mee ?

Verwijderd

Waarschijnlijk doe je gewoon de source van de kernel uit pakken en dan... iets van make menuconfig of make config of make xconfig.

Een tip... boot eerst gewoon met de oude kernel op. Dan doe je #make oldconfig

Nu pakt ie de oude configuratie en maak daar een config van. Daarna kun je
#make menuconfig
doen en aanpassen wat nodig is. Dus maak je minder snel fouten.

Verder weet je het wel denk ik gewoon #make install

Waarom blijft iedereen zo gek van LILO ik gebruik GRUB en ik vind het makkelijker. Het is alleen een config file ipv een gecompiled proggie in de MBR. Je kan zelfs tijdens de boot in GRUB nog instellingen veranderen. Ik bedoel dan wel typefouten he.

Verwijderd

Op maandag 13 mei 2002 15:07 schreef theezeefje het volgende:
nu kan ik wel weer booten met die kernel,
alleen doet mijn usb het nog niet.
voor zover ik weet heb ik die net wel aangezet in de kernel. kan ik dat nog checken ofzo of het werkt ?

heb nl een usb netwerkkaart van SOHOware :)
type NUB100.
is iemand hier bekend mee ?
Welke opties voor USB heb je exact aan-/afgekruisd? :?.

• igmar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-06 18:56

igmar

ISO20022

Wie kan mij met het volgende helpen ?
Ik heb redhat 7.3 draaien, en de kernel compiled.
ging allemaal goed,
geen errors ofzo.
als ik nu met mijn nieuwe kernel wil booten, gaat mijn scherm zwaar flippen. net alsof de resolutie niet goed staat.
is dit op de een of andere manier op te lossen ?
Kun je vga=0x0f00 eens proberen ? (gewoon achter de lilo prompt)
Pagina: 1