Verwijderd

Topicstarter
Ben van plan nieuwe telefoon te kopen ivm de actie van o2

Maar nu is mijn vraag welk toestel moet ik nemen?

Vind zelf de nokia 6210 zilver mooi en de Siemens s45

Ze liggen ongeveer in de zelfde prijsklasse

Maar heeft iemand ervaring met de siemens s45 want weet namelijk niet of dit een goeie telefoon is

Of misschien heeft iemand van jullie nog een andere telefoon die in deze prijsklasse ligt .

Graag u mening :)

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Welke GSM?
Ik zou voor Nokia gaan, heb ik ook, tevreden mee ;)

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• Attilla
  • Laatst online: 23-06-2021
ik kan je alvast de meningen geven

48% zegt nokia
48% zegt siemens
en 4% heb geen mening...

dit is al zovaak voorbij geweest

• Driek
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:50
gewoon ff kijken wa je zelf belangrijk vind
groote, standby tijd, beltijd, extra functies

Tijd van werken, tijd van rusten

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-03 21:44
Op maandag 13 mei 2002 13:45 schreef [Airwolf] het volgende:
48% zegt nokia
48% zegt siemens
en 4% heb geen mening...
dit betwijfel ik heel hard, er zijn genoeg Nokia haters en genoeg die geen Siemens willen

no comment

• Attilla
  • Laatst online: 23-06-2021
Op maandag 13 mei 2002 14:30 schreef Martinus het volgende:

[..]

dit betwijfel ik heel hard, er zijn genoeg Nokia haters en genoeg die geen Siemens willen
ehm ...

dat zeg ik toch :?

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Ik heb beide toestellen gehad. Ik vond de S45 toch wel wat beter, omdat je er meer mee kan. Wel is het menu van Siemens minder gebruiksvriendelijk dan die van Nokia. Maar als je het eenmaal doorhebt wil je nooit meer wat anders!

Ook is de standbytijd van de S45 erg prettig (langer dan die van de 6210) en is de S45 wat kleiner.

Volvotips.com

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 08-03 09:28
Once in a while mogen dit soort threads wel, maar....

elke mening moet onderbouwd worden ! Als iemand zegt "Nokia rulez" heb je er niks aan als je niet uitlegt waarom je dat vindt.

DIT IS MIJN WEBSITE

Verwijderd

Heb nu een nokia en die bevalt me niet helemaal, batterij snel op, valt vaak weg en soms uit, display scrolt zonder daarom te vragen etc. etc., op mijn oude siemens ging alles goed behalve Minesweeper die liet mijn phone crashen verder uitermate tevreden over Siemens. Maar het mag gezegt worden de Nokia's zien er stijlvoller uit en als je je foon maar 1 jaar houdt (zoals ik) dan kun je net zo goed een Nokia nemen die zijn na een jaar versleten, siemens ligt al 2 jaar hier en doet het nog steeds.

• SuperSchenk
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-03 09:40
Een collega van mij heeft een nokia 6210 en ik zelf heb een siemens S45. Dus ik ken ze allebei redelijk goed.

Ik zal proberen objectief te blijven ;) :7

Nokia groter, maar wel wat dunner.
Standby tijd is van de siemens langer.

Siemens heeft standaard data kabel (is leuk voor logo's, ringtones)
Siemens kan dus als logo gewone bmptjes gebruiken en voor beltonen midi files. Er zit een soort mini hardeschijfje in (450 kb ofzo) daar kan je dan midi bmp sms en dergelijke opslaan)

De siemens kan sync'en met outlook (adres boek en agenda) voice memo's zijn (in wav formaat) uit te wisselen met pc.

Verder kan je met je nokia niet veel meer wat niet met mijn siemens kan.

Voor mij was de keuze simpel gezien het feit dat de siemens ook nog goed koper was.

• FitNiX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-01 09:54
Op maandag 13 mei 2002 15:13 schreef Ramonnekke het volgende:
Heb nu een nokia en die bevalt me niet helemaal, batterij snel op, valt vaak weg en soms uit, display scrolt zonder daarom te vragen etc. etc., op mijn oude siemens ging alles goed behalve Minesweeper die liet mijn phone crashen verder uitermate tevreden over Siemens. Maar het mag gezegt worden de Nokia's zien er stijlvoller uit en als je je foon maar 1 jaar houdt (zoals ik) dan kun je net zo goed een Nokia nemen die zijn na een jaar versleten, siemens ligt al 2 jaar hier en doet het nog steeds.
idd, goed onderbouwd ja :)

Heb zelf een 8210 en daar komen die problemen idd ook voor. Beeldscherm k*t en batterij snel op. :( De enige beste Nokia's waren die uit de oude serie, die zakelijke modellen, die waren tenmiste degelijk. uitzonderingen daargelaten

Mijn nieuwe telefoon wordt weliswaar toch wel een Nokia denk ik, vanwege de vele extra's die er zitten op zo'n toestel. Ik noem dingen als beltonen en operator logo's en het versturen van plaatjes, slimme text invoer e.d. een aantal van dit soort functie's zal de siemens ook wel hebben denk ik, maar de Interface van nokia vind ik gewoon het fijnst. :)

Zit zelf te denken aan de 6510. :7
Afbeeldingslocatie: http://www.nokia.nl/6510/nl/pics/ninja_main_popup_preview.jpg

• Cereal
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-03 10:18
Ik heb nu sinds een maand een s45, heeft nog geen troubles gegeven, hardstikke geil apparaatje met alles erop- en eraan

Verwijderd

ik heb een nokia 3310 en een Siemens M35i en ik vind die 3310 zzooooooo veel fijner dan die siemens. Die is echt zoooo verschrikkelijk bagger.
Want:
De menu structuur van de nokia zit veel beter in elkaar. en het scherm is veel beter te lezen. de knopjes op de siemens vind ik ook niet erg handig. En hij crashed regelmatig. Voor mij iig geen Siemens meer.

Verwijderd

Ik zou voor de Ericsson T68i gaan, mooi toestel alles er op en er aan!! Blue-tooth, gprs, enz. Komt goed uit de bus, Lees hier maar eens: http://www.gsmtest.nl/reviews/sony-ericsson/t68i/t68ireview.htm

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 08-03 09:28
* havana doet ook een duit in het zakje :)

Ik heb al een redelijk aantal telefoon versleten / gebruikt, dus ik zal es een samenvatting geven.

Siemens M35i
+ Robust apparaatje.
+ geen antenne
+ redelijke menu-structuur
- Software crasht wel eens, vooral icm. MineSweeper (tja, M$ hè >:) ).
- niet bepaald klein / licht
- standby tijd
- trilfunctie te licht

Nokia 3330
+ prima menustructuur
+ prima SMS functionaliteit
+ geen antenne
+ accu
- wel wat zwaar
- trilfunctie te licht

Panasonic GD92
+ zeer licht
+ 4 kleuren disply :P
+ eigen beltoontjes opnemen
+ zeer goede trilfunctie
- SMS'en vergt wat oefening
- beeldscherm zeer kwetsbaar
- valt af en toe zo maar uit
- antenne
- accu tijd

Ik vind de Nokia het beste van de drie, gevolgd door de Siemens en als laatste de Panasonic, wat eigenlijke en afrader is IMO.

Overigens zou ik criteria als melodietjes en dat soort ongein op de laatste plek zetten.... aangezien een 'goede ;) ' beller altijd zijn tril heeft aanstaan.

DIT IS MIJN WEBSITE

Verwijderd

Ik heb zelf geen siemens, maar wel een nokia 6210 en ik kan je vertellen dat dit een ideale telefoon is. Ik maak gebruik van oxygen phone manager en kan hiermee dus daadwerkelijk heel mijn telefoon kopieren naar mn pc over infrarood.

Dus telefoonboek incl adressen, mn smsjes en mn afspraken worden allemaal meegenomen. Ik heb deze foon nu sinds september 2000 en alles draait perfect. Ook is tie enorm schokbestendig, hij is namelijk al meerdere malen over straat gestuiterd en het enige wat zichtbaar is zijn wat krasjes op de behuizing.

Ook de levensduur van de batterij valt me heel erg mee. Wat mij betreft bel ik door met deze foon totdat tie echt op is en ook daarna zal ik voor nokia kiezen, vanwege de hoeveelheid aan opties/accesoires en de enorm fijne menustructuur.

• jjbstolk
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:44
Ik heb zelf tot voor krot een 6210 gebruikt en gebruik nu een 6310. Ik vond de 6210 al zo ongeveer de perfecte telefoon, en de 6310 is nog veel fijner.

Over Siemens heb ik weingi te zeggen dan niet kopen! Bij ons op de zaak kregen alle werknemers een 1,5 jaar gelden allemaal een siemens 35 serie(en een paar 45 series), van die 20 toestel werekn er nu nog maar 3, die dingen zijn echt klote!

• FitNiX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-01 09:54
Op dinsdag 14 mei 2002 09:11 schreef marvman het volgende:
...knip...

Ik maak gebruik van oxygen phone manager en kan hiermee dus daadwerkelijk heel mijn telefoon kopieren naar mn pc over infrarood.

...knip...
Waar heb je die vandaan :?
Kan je die misschien online gooien :? Hoe groot is dat proggie?
Pagina: 1