Ik heb een Speedstream 5660 router, en ik probeer een ftp site te openen en een webserver te runnen, het werkt niet, met geen enkel programma, ik heb geen zonealarm of andere soortgelijke proggies lopen, ik hoorde/las dat de poorten in de router 'dicht' zijn, en dat er gewoonweg geen dataverkeer mogelijk is, kan bv. in msn, icq, trillian ook geen files zenden/ontvangen, 1x wel trouwens, maar dat terzijde. hoe dit allemaal pcies zit weet ik niet, anders had ik het hier niet gepost
Ik heb een adsl 128 abbo bij Telefonica. Sorry voor de labiele verwoording -koffie- maar ik ben een n00b met dit soort zaken.
Hier ook al gekeken: http://support.efficient.com/docs/5600.shtml ?
Verwijderd
indeed, je poorten zijn dicht gezet door de router. Dus ergens in de router moet je die poorten openstellen...Op maandag 13 mei 2002 13:42 schreef 7h3-80rg het volgende:
Ik heb een Speedstream 5660 router, en ik probeer een ftp site te openen en een webserver te runnen, het werkt niet, met geen enkel programma, ik heb geen zonealarm of andere soortgelijke proggies lopen, ik hoorde/las dat de poorten in de router 'dicht' zijn, en dat er gewoonweg geen dataverkeer mogelijk is, kan bv. in msn, icq, trillian ook geen files zenden/ontvangen, 1x wel trouwens, maar dat terzijde. hoe dit allemaal pcies zit weet ik niet, anders had ik het hier niet gepostIk heb een adsl 128 abbo bij Telefonica. Sorry voor de labiele verwoording -koffie- maar ik ben een n00b met dit soort zaken.
maar waar? uhh, ik ken die router niet
Euh.....ok, maar je begrijpt dus wat ik bedoel, daar begint het mee
Iemand anders suggesties? want dit topikie gaaat lannngzaaammm.....
En ikke wil Ftp server
Verwijderd
kan je die router via een webinterface configureren?
je moet gewoon poort 21 open zetten en dan zou het moeten werken (als het goed is en als je server op port 21 draait ofcourse)
je moet gewoon poort 21 open zetten en dan zou het moeten werken (als het goed is en als je server op port 21 draait ofcourse)
Op deze pagina (FAQ) kun je zien welke poorten je kan openzetten voor bv MSN:
[topic=184484/1/200]
Zelf heb ik een E-Tech router, en daar kun je door middel van een website de instellingen veranderen. Probeer eens 192.168.1.1, dat is meestal het IP van de router.
Anders kijk je even in de handleiding?
edit: Hier staat een installation guide, misschein heldert dat wat dingen op: (je moet wel Acrobat hebben)
http://support.efficient.com/docs/pdf/5667B_QSG.pdf
[topic=184484/1/200]
Zelf heb ik een E-Tech router, en daar kun je door middel van een website de instellingen veranderen. Probeer eens 192.168.1.1, dat is meestal het IP van de router.
Anders kijk je even in de handleiding?
edit: Hier staat een installation guide, misschein heldert dat wat dingen op: (je moet wel Acrobat hebben)
http://support.efficient.com/docs/pdf/5667B_QSG.pdf
Kijk even bij je IP instelling wat je Gateway nu is, dat is nl het IP van je router.
Je moet daar dus in zien te komen via je browser (gewoon IP intikken) of via Telnet (connecten naar dat IP) en dan moet je de instellingen kunnen veranderen. Hoe dat precies moet wisselt dus per router.
Je moet daar dus in zien te komen via je browser (gewoon IP intikken) of via Telnet (connecten naar dat IP) en dan moet je de instellingen kunnen veranderen. Hoe dat precies moet wisselt dus per router.
Wees consequent, maar niet altijd
Pagina: 1