Ervaringen internettoday.nl ?

Pagina: 1
Acties:
  • 495 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Topicstarter
Voor mijn forum ben ik op zoek naar webhosting met daarin PHP en Mysql.

Ik zit nu bij een gratis host, maar gratis werkt niet echt. Ik heb een aantal voorwaarden gesteld waaraan de (betaalde) webhost moet voldoen.

Dit zijn de voorwaarden:
-3GB dataverkeer per maand
-De grootte van de Mysql-database moet apart worden verrekend van de normale webruimte.

Tot nu toe voldoet 1 provider daaraan, en dat is Internettoday (www.internettoday.nl).

Ik heb echter het idee dat deze onderneming nog niet echt lang bestaat, en ik kan geen portfolio op hun website zien om te kijken hoe de snelheid is. Heeft iemand al ervaringen met deze provider?

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cdgrit
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-01 16:44
Ik zit zelf bij www.ashosting.nl en ben er zeer tevreden over. Ze zijn niet duur en de service is ook prima. Als je vragen hebt heb je soms binnen een uurtje al een antwoord. Datalimiet van hun goedkoopste pakket is 3GB. MySQL is een extra optie (heb ik ook). Zover ik weet maakt het niet uit hoe groot je database is. Zit geloof ik niet bij de webruimte in, maar daar ben ik niet helemaal zeker van...

Originele startpagina - Stadindex.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 13 mei 2002 13:32 schreef Bart-Willem het volgende:
Dit zijn de voorwaarden:
-3GB dataverkeer per maand
-De grootte van de Mysql-database moet apart worden verrekend van de normale webruimte.

Tot nu toe voldoet 1 provider daaraan
dan heb je echt niet goed gezocht, want ik denk dat er meer providers zijn die daar wel aan voldoen dan providers die daar niet aan voldoen

zie www.webselect.nl

internettoday bestaat overgens een halfjaar pas, of zijn iig pas een halfjaar bezig op internet, neit echt een stabiel idee lijkt me zo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oja, en ze werken ook onder verschillende namen, wat natuurlijk al helemaal onbetrouwbaar overkomt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Topicstarter
Op maandag 13 mei 2002 13:37 schreef Kertje het volgende:

[..]

dan heb je echt niet goed gezocht, want ik denk dat er meer providers zijn die daar wel aan voldoen dan providers die daar niet aan voldoen

zie www.webselect.nl

internettoday bestaat overgens een halfjaar pas, of zijn iig pas een halfjaar bezig op internet, neit echt een stabiel idee lijkt me zo...
Op die site had ik al gekeken, maar 90% van de providers bleek de Mysql-databasegrootte in de totale webruimte te rekenen, dus dat was geen optie.

Over AShosting hoor ik niet veel positieve verhalen, dus daar zie ik van af denk ik.

En onder welke namen opereert Internettoday dan nog meer?

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 13 mei 2002 13:54 schreef Bart-Willem het volgende:

[..]

Op die site had ik al gekeken, maar 90% van de providers bleek de Mysql-databasegrootte in de totale webruimte te rekenen, dus dat was geen optie.

Over AShosting hoor ik niet veel positieve verhalen, dus daar zie ik van af denk ik.

En onder welke namen opereert Internettoday dan nog meer?
dat kun je webselect helemaal niet zien beste bart willem :) teminste, ik zou niet weten hoe je daar kunt zien of de mysql database afgaat van je totale webruimte

internettoday werkt iig ook onder naam 001hosting, waarvan ik diverse keren spam heb gehad of ik niet van mijn huidige hoster naar hun wilde overstappen :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uibeltje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:07

uibeltje

Idiotheque

Op maandag 13 mei 2002 14:12 schreef Kertje het volgende:

[..]

dat kun je webselect helemaal niet zien beste bart willem :) teminste, ik zou niet weten hoe je daar kunt zien of de mysql database afgaat van je totale webruimte

internettoday werkt iig ook onder naam 001hosting, waarvan ik diverse keren spam heb gehad of ik niet van mijn huidige hoster naar hun wilde overstappen :r
Die stonden eerst ook altijd op www.internetten.nl bovenaan :P Waarom weet ik niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbertC
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:27

Voor deze eis kun je het beste wat hosting providers e-mailen, hoe ze daar mee omgaan, en of het uberhaüpt kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 13 mei 2002 14:19 schreef uibeltje het volgende:

[..]

Die stonden eerst ook altijd op www.internetten.nl bovenaan :P Waarom weet ik niet :)
internetten.nl is sowieso een corrupt zooitje ben woldring, webselect.nl en webhosters.nl zijn imho de beste sites voor vergelijking

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Topicstarter
Op maandag 13 mei 2002 14:12 schreef Kertje het volgende:

[..]

Ik heb diverse bedrijven daarover juist gemaild, zodoende dat ik dat wist.
Op maandag 13 mei 2002 14:19 schreef RobbertC het volgende:

Voor deze eis kun je het beste wat hosting providers e-mailen, hoe ze daar mee omgaan, en of het uberhaüpt kan.
Dat heb ik dus inderdaad op die manier zo al aangepakt.

001hosting komt me nog wel bekend voor, maar of dat positief of negatief is weet ik niet meer. Dat ga ik nu uitzoeken. Het viel me inderdaad (wat Uibeltje zegt) ook al op dat ze continu bovenaan stonden bij Internetten.nl.

Kertje, welke provider heb jij nu?

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 13 mei 2002 14:22 schreef Bart-Willem het volgende:

[..]

001hosting komt me nog wel bekend voor, maar of dat positief of negatief is weet ik niet meer. Dat ga ik nu uitzoeken. Het viel me inderdaad (wat Uibeltje zegt) ook al op dat ze continu bovenaan stonden bij Internetten.nl.
das niet positief, bedrijven die spammen zijn NOOIT positief omdat bedrijven alleen spammen als ze geen klanten kunnen krijgen en geen geld hebben om op een normale manier reclame te maken.
Kertje, welke provider heb jij nu?
check je mail, ik spam liever niet met webhosts hier op het forum, ik kots op spammers nl :) ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Topicstarter
Op maandag 13 mei 2002 14:27 schreef Kertje het volgende:

[..]

das niet positief, bedrijven die spammen zijn NOOIT positief omdat bedrijven alleen spammen als ze geen klanten kunnen krijgen en geen geld hebben om op een normale manier reclame te maken.
[..]

check je mail, ik spam liever niet met webhosts hier op het forum, ik kots op spammers nl :) ...
Bedankt voor je mailtje! Ik heb even teruggemaild ondertussen.

De provider die je me gaf, ligt eigenlijk buiten mijn budget.

Overigens is Protagonist.nl ook een goede mogelijkheid voor mij, maar ik geloof dat zij de Mysql-databasegrootte inbegrepen hebben in de webruimte. Verder zijn er veel goede ervaringen over, en de snelheid is ook wel goed te doen.

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 13 mei 2002 14:50 schreef Bart-Willem het volgende:

[..]

Bedankt voor je mailtje! Ik heb even teruggemaild ondertussen.

De provider die je me gaf, ligt eigenlijk buiten mijn budget.

Overigens is Protagonist.nl ook een goede mogelijkheid voor mij, maar ik geloof dat zij de Mysql-databasegrootte inbegrepen hebben in de webruimte. Verder zijn er veel goede ervaringen over, en de snelheid is ook wel goed te doen.
het is opvallend dat je juist de bedrijven eruit haal die erg spammen (spam werkt dus helaas), wellicht is er een duidelijke verhouding tussen goedkoop en spam.... ik denk dat je qua budget toch even extra moet nadenken, het is nl zo dat goedkoop vaak duurkoop is... uit mijn eigen ervaring en aan de hand van ervaringen van anderen kun je er wel vanuitgaan dat als je service en kwaliteit wil bij een beetje professioneel en betrouwbaar bedrijf, je niet voor minder dan 10 a 15 euro per maand klaar bent met hetgeen jij wil...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbertC
internettoday werkt iig ook onder naam 001hosting, waarvan ik diverse keren spam heb gehad of ik niet van mijn huidige hoster naar hun wilde overstappen
Ik heb van hun ook ooit spam ontvangen geloof ik. Erg lullig voor ze, spam sturen naar een (soort van) concurrent :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Topicstarter
Op maandag 13 mei 2002 14:58 schreef Kertje het volgende:

[..]

het is opvallend dat je juist de bedrijven eruit haal die erg spammen (spam werkt dus helaas), wellicht is er een duidelijke verhouding tussen goedkoop en spam.... ik denk dat je qua budget toch even extra moet nadenken, het is nl zo dat goedkoop vaak duurkoop is... uit mijn eigen ervaring en aan de hand van ervaringen van anderen kun je er wel vanuitgaan dat als je service en kwaliteit wil bij een beetje professioneel en betrouwbaar bedrijf, je niet voor minder dan 10 a 15 euro per maand klaar bent met hetgeen jij wil...
Het enige wat voor mij belangrijk is, is dat de server niet te vaak offline is, de snelheid redelijk is en de Mysql-database niet om de 5 minuten in de soep loopt. :P

Service interesseert me niet echt, want ik denk niet dat ik die mensen telkens kan mailen over experimenten van mij in de database ofzo.

Ik zit heel erg met de kosten, want het forum is gewoon een hobby en voor een stel vrienden enzo, maar elke keer switchen van een gratis host vind ik niet werken. Dan maar een echte domeinnaam met een vaste plaats. Dat vind ik belangrijker.

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 13 mei 2002 15:05 schreef Bart-Willem het volgende:

[..]

Het enige wat voor mij belangrijk is, is dat de server niet te vaak offline is, de snelheid redelijk is en de Mysql-database niet om de 5 minuten in de soep loopt. :P
hiervoor heb je toch service nodig, want een server kan altijd offline geraken, belangrijk is dat ze dan snel handelen. Verder is het zo dat goedkope hosts rustig 500 klanten op 1 webserver plaatsen, waardoor het dus alsnog niet snel is. En protagonist staat bv in amerika, wat de sneleheid sowieso zwaar omlaag haalt. En daarbij, ze hebben dus hun servers niet in eigen hand, maar zijn dus afhankelijk van mensen in amerika... dat soort dingen heb je dus met goedkope hosts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbertC
Wat Kertje zegt over de snelheid van providers in de VS klopt, de snelheid is inderdaad ietsjes minder, maar dat merk je maar nauwelijks (als je bij een goede provider zit tenminste).

Misschien is een hoster uit de VS wel iets, die zijn vaak goedkoper als in Nederland, en ik ken er genoeg met een uitstekende service. Nadeel is dat je met een creditcard moet betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 13 mei 2002 15:17 schreef RobbertC het volgende:
Wat Kertje zegt over de snelheid van providers in de VS klopt, de snelheid is inderdaad ietsjes minder, maar dat merk je maar nauwelijks (als je bij een goede provider zit tenminste).

Misschien is een hoster uit de VS wel iets, die zijn vaak goedkoper als in Nederland, en ik ken er genoeg met een uitstekende service. Nadeel is dat je met een creditcard moet betalen.
er zitten nog veel meer nadelen aan, de kans dat je website niet bereikbaar is is veel groter omdat het langs veel meer knooppunten gaat, daarbij, als er iets is, probeer dan maar is je recht te halen bij een amerikaanse webhost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbertC
Op maandag 13 mei 2002 15:18 schreef Kertje het volgende:
er zitten nog veel meer nadelen aan, de kans dat je website niet bereikbaar is is veel groter omdat het langs veel meer knooppunten gaat, daarbij, als er iets is, probeer dan maar is je recht te halen bij een amerikaanse webhost
Beetje host heeft meerdere dataverkeer providers of in ieder geval back-ups, daarom had ik de noodzaak van een goede provider tussen haakjes gezet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 13 mei 2002 15:17 schreef RobbertC het volgende:
ff gewist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbertC
Op maandag 13 mei 2002 15:21 schreef Kertje het volgende:
-
Ehm, waar zie jij mij spammen? Ik weet ook voor 100% zeker dat ik geen mailtje heb gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 13 mei 2002 15:21 schreef RobbertC het volgende:

[..]

Ehm, waar zie jij mij spammen? Ik weet ook voor 100% zeker dat ik geen mailtje heb gestuurd.
ff gewist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbertC
Op maandag 13 mei 2002 15:25 schreef Kertje het volgende:
- afgehandeld -
Pardon? Ik heb echt geen mailtje gestuurd, dat weet ik 100% zeker.

Van welk bedrijf kwam dat mailtje dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Topicstarter
Een of andere clown hier die dit topic meeleest, heeft namens zijn bedrijf (ook een provider) een mailtje gestuurd met een aanbieding om bij hen webhosting te nemen. Ik verzoek vriendelijk doch dringend de bedrijven die dit topic lezen, mij NIET te benaderen voor webhosting. Als ik interesse heb, dan benader ik jullie zélf wel.

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-10 20:46

Dennahz

Life feels like hell should.

Op maandag 13 mei 2002 15:28 schreef Bart-Willem het volgende:
Een of andere clown hier die dit topic meeleest, heeft namens zijn bedrijf (ook een provider) een mailtje gestuurd met een aanbieding om bij hen webhosting te nemen. Ik verzoek vriendelijk doch dringend de bedrijven die dit topic lezen, mij NIET te benaderen voor webhosting. Als ik interesse heb, dan benader ik jullie zélf wel.
wat een vuile spammert is het he? :D >:)

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrieskist
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-10 20:56
Op maandag 13 mei 2002 15:28 schreef Bart-Willem het volgende:
Woei :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbertC
Nog even voor de duidelijkheid:
Dit ben ik niet!, ik bied geeneens alleenstaande hosting aan.

Zou je misschien de naam van het bedrijf kunnen posten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Topicstarter
Dat bedrijf heet Second Reality. Voor die prijzen van hen had ik normale marketing-activiteiten verwacht in plaats van opdringerige e-mails.

Dat mijn e-mailadres zichtbaar is in mijn profiel is omdat hulpzame tweakers zoals Kertje me kunnen mailen (waarvoor mijn dank), en dus NIET om te mogen misbruiken voor spam-mailtjes. Daar heb ik niet om gevraagd.

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:08
Zelfs op GoT ben je niet meer veilig voor verkopers :(

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbertC
Op maandag 13 mei 2002 15:36 schreef Bart-Willem het volgende:
Dat bedrijf heet Second Reality.
Van hun contact pagina:
"VectorClass Services - [...] - Bunnik"

Nou, ik kom uit Veghel :)
Heb verder ook niks met hun te maken.

Kertje, niet meer boos op mij? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 13 mei 2002 15:39 schreef RobbertC het volgende:

[..]

Kertje, niet meer boos op mij? ;)
jawel, ik weet nl bijna voor 99% zeker dat jij die url van hun in je sig had staan een tijd geleden, als ik een whois doe zie ik idd geen duidelijke vergelijking, ik heb daarom ff me eerdere posts waar ik je beschuldig gewist... maar ik verdenk je nog steeds

als jij het niet bent, dan is het iemand anders hier op het forum die die url in zijn sig HAD (zal die nu wel gewist hebben)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbertC
Op maandag 13 mei 2002 15:41 schreef Kertje het volgende:
als jij het niet bent, dan is het iemand anders hier op het forum die die url in zijn sig HAD (zal die nu wel gewist hebben)
Yupp, iemand van GoT had dat in hun sig staan, ik niet. Ik heb al een paar maanden deze signature. Ik kan me ook nog herinneren van hem (of haar?) dat hij als e-mailadres iets met @vectorclass had. Ik zag namelijk dat het een hoster was, en dat wekt altijd mijn interesse, dus ik had even zijn profiel bekeken.

Ik heb graag dit misverstand uit de wereld, wat kan ik doen om te bewijzen dat ik het niet was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 13 mei 2002 15:43 schreef RobbertC het volgende:

[..]

Yupp, iemand van GoT had dat in hun sig staan, ik niet. Ik heb al een paar maanden deze signature.

Ik heb graag dit misverstand uit de wereld, wat kan ik doen om te bewijzen dat ik het niet was?
laten we maar ff doen alsof het niet gebeurd is, als jij of iemand weet wie dan wel die url in zijn sig had dan zijn we zo klaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbertC
Op maandag 13 mei 2002 15:46 schreef Kertje het volgende:
laten we maar ff doen alsof het niet gebeurd is, als jij of iemand weet wie dan wel die url in zijn sig had dan zijn we zo klaar
Toch heb ik niet graag dat je denkt dat ik het ben, ik probeer het uit te zoeken.

Hebbes:
http://gathering.tweakers.net/forum/user_profile/3706
[url="http://gathering.tweakers.net/forum/find/poster/3706]http://gathering.tweakers.net/forum/find/poster/3706[/url]
zijn sig: "One reality is just not enough..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 13 mei 2002 15:47 schreef RobbertC het volgende:

[..]

Toch heb ik niet graag dat je denkt dat ik het ben, ik probeer het uit te zoeken.

Hebbes:
[url="http://gathering.tweakers.net/forum/find/poster/3706]http://gathering.tweakers.net/forum/find/poster/3706[/url]
idd, die was het, je hebt gelijk, oprechte excuses, ik had al een topic in sm geplaatst waarbiuj ik aangaf dat jij wellicht niet de spammer was

[topic=493662/1/25]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Topicstarter
Op maandag 13 mei 2002 15:47 schreef RobbertC het volgende:

[..]

Hebbes:
Door hem ben ik inderdaad gemaild ja.

Ik heb trouwens ook net nog contact gehad met Protagonist, en zij hebben de Mysql-grootte ook opgenomen in hun webruimte, dus niet apart genomen. Jammer, anders was dat misschien wel wat. Ik heb tevens Internettoday/001hosting gemaild over hoe de server-eigenschappen zijn en hoe het zit met de uptime-garanties. Ben benieuwd! Mocht dat veelbelovend zijn, dan overweeg ik Internettoday als provider. Mocht er niet echt duidelijkheid in komen, dan ga ik Kertje's aanpak gebruiken, het benaderen van bedrijven, een op maat gemaakt pakket proberen te krijgen in ruil voor banners op de site.

Even afwachten weer. :)

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbertC
Op maandag 13 mei 2002 15:54 schreef Kertje het volgende:

[..]

idd, die was het, je hebt gelijk, oprechte excuses, ik had al een topic in sm geplaatst waarbiuj ik aangaf dat jij wellicht niet de spammer was

[topic=493662/1/25]
Fijn, ook weer afgehandeld. Bedankt voor je topic in SM.
Je kunt je misschien voorstellen dat ik het niet zo leuk vindt als ik onterecht beschuldigd wordt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 13 mei 2002 15:55 schreef RobbertC het volgende:

[..]

Fijn, ook weer afgehandeld. Bedankt voor je topic in SM.
Je kunt je misschien voorstellen dat ik het niet zo leuk vindt als ik onterecht beschuldigd wordt :)
indeed, ik reageerde wat fel, maar ik word gewoon zo moe van die opgefokte pubers die net een bedrijfje zijn begonnen en dan overal op de meest slinkse wijze lopen te spammen, zoals meneertje reality dus; nogmaals sorry, maar op een of andere manier associeerde ik jou nick erbij, wellicht omdat jij ook regelmatig in dit soort topics te vinden bent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbertC
Op maandag 13 mei 2002 15:58 schreef Kertje het volgende:
indeed, ik reageerde wat fel, maar ik word gewoon zo moe van die opgefokte pubers die net een bedrijfje zijn begonnen en dan overal op de meest slinkse wijze lopen te spammen, zoals meneertje reality dus; nogmaals sorry, maar op een of andere manier associeerde ik jou nick erbij, wellicht omdat jij ook regelmatig in dit soort topics te vinden bent
Webhosting interesseert me enorm, vandaar dat ik altijd post in dit soort topics. En je zal m'n leeftijd wel gezien hebben in m'n profiel ("opgefokte pubers") ;)
Maar goed, no hard feelings hier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 13 mei 2002 16:00 schreef RobbertC het volgende:

[..]

Webhosting interesseert me enorm, vandaar dat ik altijd post in dit soort topics. En je zal m'n leeftijd wel gezien hebben in m'n profiel ("opgefokte pubers") ;)
Maar goed, no hard feelings hier :)
ik had heel nietn aar je leeftijd gekeken hoor, niet alle pubers zijn opgefokt natuurlijk ;)

anyway:
ontopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Topicstarter
Ik heb net een mailtje gehad van Internettoday. Heel raar dat ze niets durven te zeggen over de uptime. Naar eigen zeggen zijn ze afgelopen jaar een half uurtje eruit geweest, maar ik kan dat moeilijk controleren natuurlijk.

Het bedrijf bestaat al meer dan 2 jaar schreven ze ook, en ze hosten onder andere de volgende sites, waar ik de snelheid van kon testen: www.carkit4u.nl, www.dtf.nl, www.ray-tec.nl . Let niet op de kwaliteit van de sites, want die zijn maar bedroevend vind ik. Wat vinden jullie van de snelheid?

Ik heb er nog twijfels over. Vooral omdat de sites die ze hosten van bedenkelijk niveau zijn (heeft niets met Internettoday te maken dat webdesign, maar het geeft aan wat voor klantenkring ze hebben).

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbertC
Op maandag 13 mei 2002 16:35 schreef Bart-Willem het volgende:
Ik heb net een mailtje gehad van Internettoday. Heel raar dat ze niets durven te zeggen over de uptime. Naar eigen zeggen zijn ze afgelopen jaar een half uurtje eruit geweest, maar ik kan dat moeilijk controleren natuurlijk.

Het bedrijf bestaat al meer dan 2 jaar schreven ze ook, en ze hosten onder andere de volgende sites, waar ik de snelheid van kon testen: www.carkit4u.nl, www.dtf.nl, www.ray-tec.nl . Let niet op de kwaliteit van de sites, want die zijn maar bedroevend vind ik. Wat vinden jullie van de snelheid?

Ik heb er nog twijfels over. Vooral omdat de sites die ze hosten van bedenkelijk niveau zijn (heeft niets met Internettoday te maken dat webdesign, maar het geeft aan wat voor klantenkring ze hebben).
Hmm, lijkt me logisch als bedrijven ietwat grotere en betere sites gebruiken als portfolio..

Maar goed, de snelheid:
Een tracert naar die sites gaat in 4 stappen, wat goed te noemen is. Ping schommelt rond de 30, ook niet slecht.

Als je het geld er voor over hebt, en als ze niet met een jaarcontract werken, dan kun je ze misschien een maandje uitproberen. Maar toch, Kertje zei dat het spammers waren, tja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HGM
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

HGM

Op maandag 13 mei 2002 16:35 schreef Bart-Willem het volgende:
waar ik de snelheid van kon testen
Laat ze gewoon een binair bestand aanbieden, eentje van 1mb en bijv. 10mb file dan kan je de snelheid iig goed testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ze kunnen wel zeggen dat ze 2 jaar bestaan, maar ze hebben iig op het gebied van internet pas een half jaar ervaring, want hun eigen domeinnaam is slechts enkele maanden oud

verder vallen bij mij persoonlijk spammende bedrijven ook af, en als je vraagt om een portfolio, pakt een bedrijf natuurlijk niet de slechtste sites eruit, als dat dus hun beste klanten kring is, dan heb ik ook mijn twijfels imho

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Topicstarter
Maar merkwaardige sites inderdaad om zoiets als portfolio te gebruiken. Ik krijg een beetje 't Aldi-idee van Internettoday: de Aldi/Lidl onder de webhosters. :P

Het is inderdaad nadelig dat je er direct 1 jaar aan vastzit als het waardeloos is. Maar aan de andere kant mag je ook niet zeuren om dat bedrag. Je kan niet voor een dubbeltje op de eerste rang zitten.

Ook nog een optie: komende vrijdag heb ik een sollicitatiegesprek bij een ICT-bedrijf waar ik begin met een afstudeer-stage, waarna ik mijn afstudeer-project mag uitvoeren in een echte baan! Laat dat bedrijf nou ook nog eens een webhosting-tak hebben. :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 13 mei 2002 17:08 schreef Bart-Willem het volgende:
Ook nog een optie: komende vrijdag heb ik een sollicitatiegesprek bij een ICT-bedrijf waar ik begin met een afstudeer-stage, waarna ik mijn afstudeer-project mag uitvoeren in een echte baan! Laat dat bedrijf nou ook nog eens een webhosting-tak hebben. :P
nou wat loop je dan nog te zeuren :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Topicstarter
Op maandag 13 mei 2002 17:14 schreef Kertje het volgende:

[..]

nou wat loop je dan nog te zeuren :+
Hoho, eerst aangenomen worden! Daarna om een server zeuren.

Ik kwam er trouwens ook pas net achter dat ze aan webhosting doen hoor, net na het telefoongesprek met hen en ik toevallig weer op de site keek.

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste mensen,

M'n excuses voor de veroorzaakte commotie. Ten eerste wil ik (wellicht ten overvloede) nogmaals RobbertC's naam zuiveren: ik heb de email aan Bart-Willem gestuurd.
In de e-mail heb ik Bart-Willem een maand gratis hosting (geheel vrijblijvend uiteraard) aangeboden om hem de kwaliteit van de dienst te laten zien.
Ik heb dit eenmaal eerder gedaan, omdat iemand op zoek was naar zeer specifieke mogelijkheden die hij op dat moment elders niet kon krijgen. Die email is toen positief ontvangen en heeft verder geen problemen veroorzaakt, maar tot mijn spijt denkt Bart-Willem hier anders over.

Bart-Willem: nogmaals mijn excuses. Ter 'compensatie' zou ik je een gratis com, net of org domein naar keuze willen aanbieden. Uiteraard op jouw naam en met dns servers naar keuze.

Kertje: blijkbaar zijn er ook niet-pubers met niet-net-begonnen-bedrijfjes die mensen e-mailen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HGM
  • Niet online

HGM

Op maandag 13 mei 2002 18:04 schreef -=] T_E_O [=- het volgende:
Bart-Willem: nogmaals mijn excuses. Ter 'compensatie' zou ik je een gratis com, net of org domein naar keuze willen aanbieden. Uiteraard op jouw naam en met dns servers naar keuze.

Kertje: blijkbaar zijn er ook niet-pubers met niet-net-begonnen-bedrijfjes die mensen e-mailen :)
En gewoon doorgaan he :o
Ach met je 20 jaar ben je iig ook (nog) niet volwassen blijkbaar, en niet-net-begonnen is ook volledig relatief ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrieskist
Op maandag 13 mei 2002 18:15 schreef HGM het volgende:

[..]

En gewoon doorgaan he :o
Ach met je 20 jaar ben je iig ook (nog) niet volwassen blijkbaar, en niet-net-begonnen is ook volledig relatief ;)
Hij spamt nu iig niet, dit is gewoon verkoperspraat :D

Hij gaat er op vooruit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sjonge jonge en nog gewoon doorgaan, jezus, *kots*

en je bent wel net bezig dat zei je notabene zelf in die e-mail van je, en als ik naar je whois kijk onderstreept het nog is dat je wel gewoon nog een ontzettende n00b bent:

je eerste domeinnaam:
Domain first registered: 22-06-2001
en je "bedrijfs" domeinnaam
Domain first registered: 17-04-2002
waar ik wel de conclusie uit durf te trekken dat de 1e, zeker ook gezien die naam, je gewoon als particulier hebt geregged en later maar is hositing van gemaakt hebt. Een bedrijfs domeinnaam is nl wel wat elk bedrijf eerder zou registreren dan een of andere vage domeinnaam.

conclusie: je bent dus maarliefst een maand als "echt bedrijf" bezig, en als we alle twijfels niet zouden meerekenen ben je maximaal 11 maanden bezig, wat nog gewoon niks bijzonders is.

bedrijven die zich profileren op die manier die jij hanteerd, maakt gewoon heel erg duidelijk hoe professioneel je nou werkelijk bezig bent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
Maar HGM, hij bied het wel gratis aan.
Hij hoop natuurlijk nu dat BW ook bij hem gaat hosten >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrieskist
Op maandag 13 mei 2002 18:42 schreef Vaagheit het volgende:
Maar HGM, hij bied het wel gratis aan.
Hij hoop natuurlijk nu dat RJ ook bij hem gaat hosten >:)
Dat is natuurlijk zijn bedoeling :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
neem dan een leuke domeinnaam
en host ergens anders, wij zijn je getuigen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Topicstarter
Beste mensen,

M'n excuses voor de veroorzaakte commotie. Ten eerste wil ik (wellicht ten overvloede) nogmaals RobbertC's naam zuiveren: ik heb de email aan Bart-Willem gestuurd.
In de e-mail heb ik Bart-Willem een maand gratis hosting (geheel vrijblijvend uiteraard) aangeboden om hem de kwaliteit van de dienst te laten zien.
Ik heb dit eenmaal eerder gedaan, omdat iemand op zoek was naar zeer specifieke mogelijkheden die hij op dat moment elders niet kon krijgen. Die email is toen positief ontvangen en heeft verder geen problemen veroorzaakt, maar tot mijn spijt denkt Bart-Willem hier anders over.

Ik hou niet van zo'n benadering per mail.

Over die domeinnaam: als ik het goed begrijp krijg ik een gratis domeinnaam als ik jullie als webhoster neem? Sorry hoor, maar met die tarieven en deze marktbenadering heb ik daar geen trek in.

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HGM
  • Niet online

HGM

Op maandag 13 mei 2002 18:48 schreef Bart-Willem het volgende:
Over die domeinnaam: als ik het goed begrijp krijg ik een gratis domeinnaam als ik jullie als webhoster neem?
Je krijg blijkbaar sowieso een domeinnaam (ofzo), pak gewoon iets ludieks :o Het kost hem alleen geld ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 13 mei 2002 19:13 schreef HGM het volgende:

[..]

Je krijg blijkbaar sowieso een domeinnaam (ofzo), pak gewoon iets ludieks :o Het kost hem alleen geld ;)
www.secondrealitysux.com vink wel een leuke :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrieskist
Op maandag 13 mei 2002 19:22 schreef Kertje het volgende:

[..]

www.secondrealitysux.com vink wel een leuke :+
www.secondrealityzijnspammerspasopneemgeenhostinghier.com :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zei "met dns-servers naar keuze" :) Dus ook hosting naar keuze.

Kertje: De noodzaak van vectorclass.nl zag ik niet in, omdat we de .com versie ervan reeds hadden. Het .nl-domein voor vectorclass is daardoor pas geregistreerd met ingang van het sidn-deelnemerschap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Topicstarter
Op maandag 13 mei 2002 20:48 schreef -=] T_E_O [=- het volgende:
Ik zei "met dns-servers naar keuze" :) Dus ook hosting naar keuze.

Kertje: De noodzaak van vectorclass.nl zag ik niet in, omdat we de .com versie ervan reeds hadden. Het .nl-domein voor vectorclass is daardoor pas geregistreerd met ingang van het sidn-deelnemerschap.
Ik heb je even gemaild met een voorstel. Misschien dat we er dan uitkomen.

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Egbert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21-10 20:05
Wat doen veel er moeilijk over zo'n mailtje zeg.
Een ander bedrijf noemen mag wel, maar het noemen van je eigen bedrijf (waarvan je precies weet wat het doet), en waar je neem ik aan ook vertrouwen in hebt, mag niet. Dat is spammen en superverdervelijk.
Ok, dat was altijd al zo, en meestal blijft zo'n topic beperkt tot het verwijzen naar de bekende webselect e.a.
Voor de hand liggende oplossing: je stuurt een mailtje direct naar de topicstarter, hij vroeg toch duidelijk om informatie. Maar nee hoor, dat blijkt opeens nog slechter dan op het forum zelf posten.
Máár hoe doet de echte überspammer dat dus? Juist.. heel slijmerig op het forum vragen of hij soms een mailtje mag sturen, terwijl hij gelijk alle andere spammers zo hard mogelik de grond in stampt.
Lekker is dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 14 mei 2002 17:09 schreef Egbert het volgende:
ik kan dat verhaaltje van je zo onderuitschoppen met 1 woord: objectieviteit

Hoe kun je nou een forum objectief houden als mensen hun eigen bedrijfJE gaan promoten alszijnde een goed bedrijf? |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Egbert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21-10 20:05
Daar heb je gelijk in ja. Maar van niemand die hier post kan je er bij voorbaat vanuit gaan dat hij objectief een oordeel geeft.
Daarnaast heeft het volgens mij toch erg weinig zin om bewust je diensten aan te prijzen terwijl je eigenlijk wel weet dat het niks is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 14 mei 2002 19:36 schreef Egbert het volgende:
Daar heb je gelijk in ja. Maar van niemand die hier post kan je er bij voorbaat vanuit gaan dat hij objectief een oordeel geeft.
Daarnaast heeft het volgens mij toch erg weinig zin om bewust je diensten aan te prijzen terwijl je eigenlijk wel weet dat het niks is...
daarom moet je ook niet gaan zeggen oooo deze host is zo goed, dat is hier 99 van de 100 keer niet objectief, verwijs dan gewoon door naar www.webselect.nl ofzo, als iemand speciaal een vraag heeft over 1 host, dan kun je daar op in gaan met bepaalde dingen zoals traceroute, ping, lid sidn of wat dan ook, maar niet je eigen yesterday bedrijfje komen promoten
Pagina: 1