[VBA] Is het mogelijk om verbinding te maken?

Pagina: 1
Acties:

• Dizzy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-08 20:17

Dizzy

Where am I?

Topicstarter
Is het mogelijk om met behulp van VBA de modem aan te spreken, verbinding te maken en een bestadn door te sturen?

Steam Profile I5 14600K / 64 GB DDR5 / RTX 4090 / Rift S / HP Omen / Odyssey Neo G9 / Steam Deck OLED / Switch

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-09 13:41

Crazy D

I think we should take a look.

Ja dat is mogelijk.

...

:P

Je kan een form maken, waar je activex controls op kan zetten. Even de juiste control opzoeken en gaan :)

Exact expert nodig?

• Dizzy

Dizzy

Where am I?

Topicstarter
iemand hier die zoiets toevallig asl eens een eker gerealiseerd heeft?

Steam Profile I5 14600K / 64 GB DDR5 / RTX 4090 / Rift S / HP Omen / Odyssey Neo G9 / Steam Deck OLED / Switch

• Uiligheid
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-08 15:21

Uiligheid

alle gekheid op een stokje

Wat wil je er precies over weten? Heb er zelf nog niks mee gedaan, maar als je me verteld wat je wil weten kan ik je misschien ook iets verder helpen...

Ceterum censeo Carthaginem esse delendam

• Dizzy

Dizzy

Where am I?

Topicstarter
ik heb wat gegevens uit een database (mbv een module) die ik wil overzenden via de modem (vast telefoonnummer).

Ik heb zelf redeljike ervaring met vbscript, maar neit met activex componenten eigenlijk. Dus voro mij is het een beetje moeilijk te achterhalen welk component ik moet hebben, en hoe ik deze aanspreek/gebruik.

• johnwoo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 08-09 14:52

johnwoo

3S-GTE

http://msdn.microsoft.com/library/en-us/comm98/html/vbobjComm.asp

FF uitzoeken op welke seriele poort je modem zit, modem command reference opzoeken (bellen is ATDT<nummer><crlf> dacht ik, ophangen ATH<crlf>), en lekker babbelen tegen dat apparaatje :)

4200Wp ZO + 840Wp ZW + 1680Wp NW | 14xIQ7+ + 1xDS3-L | MTVenusE | HWP1

• Uiligheid
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-08 15:21

Uiligheid

alle gekheid op een stokje

Hmmm.. tja..
Ik ken die componenten natuurlijk ook niet allemaal uit mijn kop, maar die zijn altijd redelijk makkelijk te sleuren en te pleuren..

Ik weet wel dat het heel goed mogelijk is, om je com-poorten aan te spreken, maar je wilt het zeker wat simpeler dan dat?

Ceterum censeo Carthaginem esse delendam

Pagina: 1