Toon posts:

epox 8kha+ ram probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb dus een epox met drie x 256 DDR 2100
maar hij ziet maar 2 x 256 ram???

iemand een idee??
waaraan dit kan liggen...

Verwijderd

Bij meer dan twee reepjes RAM heb je (volgens mij) vaak registered RAM nodig om het nog goed te laten draaien.

Verwijderd

Topicstarter
staat niks over in de maunal..
zou gewoon moeten kunnen dacht ik..
3 x ddr staat er gewoon in als 1 van de memory configs

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:57
Heb je al 'gestoelendanst'? Dus de DIMM's van socket verwisseld enzo... Is niet ondenkbaar dat er eentje niet goed is, daar kom je op deze manier wel achter.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Dat reigstered is IMO onzin, heb 3 reepjes 256Mb HEMA DDR om zo maar te zeggen en hij herkent ze allemaal.

Verwijderd

Op maandag 13 mei 2002 15:35 schreef The_Fur het volgende:
Dat reigstered is IMO onzin, heb 3 reepjes 256Mb HEMA DDR om zo maar te zeggen en hij herkent ze allemaal.
Nog sterker, volgens mij moet je juist absoluut GEEN registered geheugen hebben met die 8KHA+ !

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-08 01:10

Rick2001

9950X delidded en direct die

Het 8KHA+ board moet zeker werken met 3 memory modules.
Wel kan het tot incompatibiliteit komen als er verschillende merken door elkaar gebruikt worden.
Dus het is of een module die niet samen wil werken, of een defecte module of een defect memory slot.
Registered hoort in ieder geval absoluut niet thuis in het 8KHA+ board.

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB

Verwijderd

Topicstarter
ok ik heb inderdaat verschillende merken geheugen door elkaar zitten....
en de stoelen dans gaf aan dat alle modulles
goed zijn.
getest:
1 reepje per keer alles goed
2 reepjes per keer (verschillende merken) alles goed
3 reepjes per keer Fout (er worden maar twee gezien)

shit ok het ligt er dus aan dat je niet verschillende merken
met elkaar kunt combineren....das mooi shit..

zal ff naar de winkel om te kijken of ik de laaste gekochte module niet kan ruilen......

Verwijderd

Volgens mij kan het wel, maar niet altijd en eht is beter van niet (ik heb 2 verschillende merken door elkaar)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Misschien heeft een van de 3 reepjes een andere chipconfiguratie, waardoor bijv. interleaving (waarbij minimaal 2 reepjes is vereist) niet helemaal lekker werkt.
Post hier eens de chip identificatie nummers van alle reepjes. Dan kunnen we kijken aan welk reepje het hoogstwaarschijnlijk ligt :)
Pagina: 1