Toon posts:

[XP]Explorer=99 cpu use?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik snap niet wat er gaande is met mijn systeem. Hij is splinternieuw en ik heb gewoon soms dat hij zo ontzettend traag word. Lijkt wel of ik plotseling op een 486 zit.

Als ik opnieuw opstart is het weg. Het komt nu best wel vaak voor nadat ik een divxje heb gekeken.

Ik heb adware laten lopen en norton antivirus 2002. Beide vinden ze niks.

Hier een screenie :

Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/index.php/1349668295

edit:
Het word steeds erger als je niet reboot:
Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/index.php/1161963493
ik snap trouwens ook niet waarom ik opeens 298/1250 mb ram heb? Ik heb er maar 512 in zitten :?

• AleXtc
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15:37

AleXtc

Wannabe Pirat

Ok, ik had hetzelfde probleem.

solution => installeer microDVD ofzo.

Verander in de eigenschappen van de files => Alle avi,mpeg etc etc alleen openen met MicroDVD.

Schijnbaar heeft XP vet problemen met de DivX

• rtgo
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-05-2025

rtgo

Lemmus Lemmus

Op maandag 13 mei 2002 13:08 schreef AleXtc het volgende:
Ok, ik had hetzelfde probleem.

solution => installeer microDVD ofzo.

Verander in de eigenschappen van de files => Alle avi,mpeg etc etc alleen openen met MicroDVD.

Schijnbaar heeft XP vet problemen met de DivX
Inderdaad, probeer gewoon wat andere mediaplayers.
Trouwens vertikt WMP een heel stel codecs te gebruiken --> geen geluid, dan weer geen beeld. Meerdere mediaplayers zijn sowieso een must.

Life of a Lemmus Total Hardware 1999

Verwijderd

Topicstarter
Welke raden jullie mij aan? Ik kijk eigenlijk aleen maar films (pr0n ;)& Divx)

Verwijderd

Die hoeveelheid geheugen is met de pagefile bij geteld (eerste getal is hoeveel dat er in gebruik is en tweede getal is RAM + pagefile),
installeer de divx5 codec daar zit een player bij

Verwijderd

Topicstarter
RealOneplayer is dat mischien wat? De divx player die bij de codec zat vind ik niet zo super, krijg af en toe vage errors waneer ik doorspoel. Hoor ik bijvoorbeeld aleen het geluid verder gaan maar niet het beeld. Of ik krijg iets over een video chunks error.

• AleXtc

AleXtc

Wannabe Pirat

MicroDVD, leuke layout, nooit errors.

Verwijderd

Topicstarter
Weten jullie zeker dat het aan de players ligt? Ik heb nu ook Realplayer gehad (RealOnePlayer) En die is zeker mooi maar nadat ik de film heb gekeken gebruikt explorer 300mb ram + 100% cpu use :'(

• Arjan Scholl
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-02 23:30
Dit kan aan een corrupte DIVX liggen, als je namelijk in explorer een .AVI aanklikt probeerd hij er een voorbeeld van te maken (die je dan links krijgt te zien) als de .AVI corrupt is struikelt explorer

(BTW, die 1250MB staat voor RAM + SWAP dus t kan wel)

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-02 12:39
Dat probleem heb ik ook en is ook de reden dat ik binnenkort weer windows 2000 pro op m'n comp heb staan. Ik vind het een vet irritant probleem. (simpel opgelost door in de taskmanager explorer.exe uit te zetten en daarna bij het application > new task > explorer.exe weer te starten)

• AleXtc

AleXtc

Wannabe Pirat

verkenner openen => extra => mapopties => bestandstypen =>

en dan alle avi's en mpg etc etc (filmformaten) toewijzen naar de nieuwe player die je geinstalleerd hebt. NIET die van m$cros$ft!!!!

Restart, en je probleem is waarschijnlijk over!
Bij mij wel!

• Glitch
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Op maandag 13 mei 2002 15:44 schreef arjanscholl het volgende:
Dit kan aan een corrupte DIVX liggen, als je namelijk in explorer een .AVI aanklikt probeerd hij er een voorbeeld van te maken (die je dan links krijgt te zien) als de .AVI corrupt is struikelt explorer

(BTW, die 1250MB staat voor RAM + SWAP dus t kan wel)
Idd, ik had et ook laatst. De film was opgesplitst in een zootje *rar files waarvan er een paar niet goed waren. Als ik op de geextracte film klikte ging mn pc ook raar doen, en was een reboot nodig. Met andere films heb ik nooit last, dus je hebt waarschijnlijk brakke Divx'jes.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit er nog steeds mee, kan geen divxjes meer kijken.. nou ja kan wel maar daarna kan ik rebooten.

:(

• Arjan Scholl
  • Laatst online: 20-02 23:30
Op maandag 13 mei 2002 16:16 schreef [Elite]Hippie het volgende:
Ik zit er nog steeds mee, kan geen divxjes meer kijken.. nou ja kan wel maar daarna kan ik rebooten.

:(
Is ie niet gewoon een beetje corrupt? Probeer een DIVxFix, staat wel op www.doom9.net en rebuild de index eens.

Verwijderd

Topicstarter
Dit geld voor alle divx files die ik heb. Ze zijn dus niet corrupt. En ook al zijn ze corrupt, explorer zou toch geen 300mb ram en 99% cpu use moeten gebruiken ? :?

Verwijderd

Topicstarter
*schop*

Is er al een oplossing voor dit probleem? Ik heb al geformateerd nieuwste codecs gedownload en bij de divx player, real one gold player en windows media player heb ik nog steeds het probleem dat me explorer 99% use gaat gebruiken als ik een divx kijk en daarna afsluit.

Geheugen gebruik word ook iets van 250mb.. en blijft maar oplopen.

Wat kan ik hier aan doen? Ik heb al 3 verschilende players gebruikt en alemaal het zelfde probleem :(

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:12

Epsilon

sorry dat ik dit topic weer ff omhoog kick, maar dit is het enige ttopic waar dit probleem besproken, en niet opgelost is.

Ik zit dus met hetzelfde probleem.

Ik denk dus dat het ligt aan het feit dat explorer voorbeelden gaat maken. Hoe kan je dit afzetten?

• E-Mile
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07-02 00:57

E-Mile

Danteezy!

Op woensdag 26 juni 2002 14:53 schreef epsilon het volgende:
[knip het geblaat]
Ik denk dus dat het ligt aan het feit dat explorer voorbeelden gaat maken. Hoe kan je dit afzetten?
Wat voor "voorbeelden" bedoel je precies? Thumbnails?

AxidanT<<Check't voor fijne muziek! (Als je van house houdt dan)

• et36s
  • Laatst online: 22-02 17:14
Ik gebruik altijd de Mediaplayer en heb nooit dat probleem.

Waarom gebruikt men altijd aparte software? Met de juiste plugin werkt Mediaplayer perfect.

En het verhaal over het geheugen 512/1250 dat klopt dat is je geheugen + de SWAP

Gokje
Is het geheugen wel goed?

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:12

Epsilon

Op woensdag 26 juni 2002 15:01 schreef et36s het volgende:
Ik gebruik altijd de Mediaplayer en heb nooit dat probleem.

Waarom gebruikt men altijd aparte software? Met de juiste plugin werkt Mediaplayer perfect.

En het verhaal over het geheugen 512/1250 dat klopt dat is je geheugen + de SWAP

Gokje
Is het geheugen wel goed?
de divx player is een stuk fijner werken en zelfs een stuk sneller.

Je kan het snel verhelpen door explorer af te sluiten met taakbeheer, en weer op te starten (uitvoeren).

het geheugen is heus wel goed. Daar ligt het niet aan.
Pagina: 1