Consoles en updates

Pagina: 1
Acties:

• Armada
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 25-01 09:13

Armada

-Wat wil je weten?-

Topicstarter
Even een vraag over consoles in het algemeen. Door het artikel te lezen van het hacken van de xbox zat ik met wat vraagjes, maar deze werden niet gelezen, omdat het in een topic over de xbox gaat, naar ik vermoed...

Het ging om deze link:
http://web.mit.edu/bunnie/www/proj/anatak/xboxmod.html

k heb een beetje moeite met de precieze betekenis van deze zin, het gaat over de ROM van de GameCube:
my current suspicion is that it's part of a multi-chip package (or maybe even integrated into the same die--that's unlikely, though, due to the volatility of ROM code as the console matures)
Wat wordt hier precies mee bedoeld? Verandert de ROM code over de levencyclus van een console??

Worden die upgrades dan op een spel aangeleverd? En wat als je twee spellen intensief speelt die beide een upgrade herbergen (bijv. rom 1 en rom 2). Pingpongt de BIOS dan heen-en-weer tussen de verschillen de versies (als je de spellen om de beurt speelt?) en zou het kunnen dat een ouder spel op config 1 steunt en ineens config 2 in de bios tegenkomt, waardoor iets minder goed zou kunnen werken of zo?

- I've run out of sick days, so I'm calling in dead - Xbox Live Gamertag PSN id

• Ares
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-11-2024
Errug vaag dit...
Het lijkt me niet dat dit zal werken zoals jij zegt, voor zover ik weet moet een bios geflashed worden op de chip, en dat is iets wat ik m'n PS2 nog nooit heb zien doen.
Als er dus al updates komen zullen deze alleen in de nieuwere ps2'en/xboxen/cubes/etc. zitten.
Maar zo'n update zal nooit groot zijn omdat anders nieuwe spellen niet op de oudere biossen zullen werken.
De vraag is dus wat ze updaten...

Eigenlijk lijkt me heel dit verhaal vrij dikke bullshit te zijn, maar misschien is er een alwetendere persoon aanwezig :P?

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik dacht dat de software in een console nooit werd geupdate, anders zou zoiets toch ook wel bekend zijn? :?

🌞🍃

• star-saber
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-01 17:26

star-saber

Ryzen

als een console een update nodig heeft voor een bepaald spel dan zit dat gewoon bijgeleverd bij het spel
het wordt dan gewoon geladen (shadow copied)
maar is alleen beschikbaar tijdens dat spel.
er wordt dus nix geflashed

wordt nog niet gebruikt voor zover ik weet maar de
mogelijkheid is er wel