PHP Ming

Pagina: 1
Acties:

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik probeer Ming ( http://opaque.net/ming/ ) werkend te krijgen onder een Apache installatie (Redhat)

Ik heb de php_ming.so module van de site gehaald in de juiste directory geplaatst, maar php wil hem niet gebruiken, helaas geeft php geen error.
Als ik het volgende in mijn php-script zet " dl('php_ming.so'); " dan krijg ik de volgende error: "Unable to load dynamic library '/usr/local/lib/php/extensions/php_ming.so' - /usr/local/lib/php/extensions/php_ming.so: undefined symbol: wrong_param_count"
Het lijkt er op dat de php_ming.so die ik van de site heb niet goed werkt.

Zelf compileren dus, de src even downloaden, make static, cd php_ext, make...en weer een error waarbij mij gemeld wordt dat ming.c niet bestaat, het leek mij logisch om een ming-4.07.c te hernoemen tot ming.c.
Helaas levert het compileren dan alsnog een fout op:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
ing.c:3010: warning: initialization makes integer from pointer without a cast
ming.c:3010: initializer element is not computable at load time
ming.c:3010: (near initialization for `ming_module_entry.size')
ming.c:3011: warning: initialization makes integer from pointer without a cast
ming.c:3012: warning: initialization makes integer from pointer without a cast
ming.c:3012: initializer element is not computable at load time
ming.c:3012: (near initialization for `ming_module_entry.zend_debug')
ming.c:3013: warning: initialization makes integer from pointer without a cast
ming.c:3014: warning: initialization from incompatible pointer type
ming.c:3016: warning: initialization from incompatible pointer type
ming.c: In function `zm_activate_ming':
ming.c:3060: warning: control reaches end of non-void function

iemand een idee waarmee ik het wel werkend krijg? of misschien een werkende php_ming.so?

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

• Rob
  • Niet online
.....
heel klein kickje

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

• Postman
  • Laatst online: 03-09 22:43
Welke versie van PHP? Dit is namelijk (volgens mij) al een keer eerder langs geweest. Fout zat hem toen in de gebruikte PHP versie. Module is, meen ik, erg versie afhankelijk. Probeer het dus eens met PHP 4.0.6 (en Ming 0.2a).

• Rob
  • Niet online
Ik draai versie 4.1.2 en heb eerlijk gezegd geen zin in een downgrade van mijn PHP.

Draait er misschien iemand Linux Ix86 met php4.1.2 die deze module voor mij kan compilen?

• HGM
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

HGM

http://www.opaque.net/pipermail/ming-fun/2002-January/000606.html

Die versie draait op: 4.1.2 goed. (evt kan ik wel de file uploaden, maar met bovenstaande link moet het zeker lukken denk ik).Meeste antwoorden kan je trouwens ook wel daar gevonden krijgen ;)

• Rob
  • Niet online
Het werkt :) Bedankt!!

Pagina: 1