Ik probeer Ming ( http://opaque.net/ming/ ) werkend te krijgen onder een Apache installatie (Redhat)
Ik heb de php_ming.so module van de site gehaald in de juiste directory geplaatst, maar php wil hem niet gebruiken, helaas geeft php geen error.
Als ik het volgende in mijn php-script zet " dl('php_ming.so'); " dan krijg ik de volgende error: "Unable to load dynamic library '/usr/local/lib/php/extensions/php_ming.so' - /usr/local/lib/php/extensions/php_ming.so: undefined symbol: wrong_param_count"
Het lijkt er op dat de php_ming.so die ik van de site heb niet goed werkt.
Zelf compileren dus, de src even downloaden, make static, cd php_ext, make...en weer een error waarbij mij gemeld wordt dat ming.c niet bestaat, het leek mij logisch om een ming-4.07.c te hernoemen tot ming.c.
Helaas levert het compileren dan alsnog een fout op:
iemand een idee waarmee ik het wel werkend krijg? of misschien een werkende php_ming.so?
Ik heb de php_ming.so module van de site gehaald in de juiste directory geplaatst, maar php wil hem niet gebruiken, helaas geeft php geen error.
Als ik het volgende in mijn php-script zet " dl('php_ming.so'); " dan krijg ik de volgende error: "Unable to load dynamic library '/usr/local/lib/php/extensions/php_ming.so' - /usr/local/lib/php/extensions/php_ming.so: undefined symbol: wrong_param_count"
Het lijkt er op dat de php_ming.so die ik van de site heb niet goed werkt.
Zelf compileren dus, de src even downloaden, make static, cd php_ext, make...en weer een error waarbij mij gemeld wordt dat ming.c niet bestaat, het leek mij logisch om een ming-4.07.c te hernoemen tot ming.c.
Helaas levert het compileren dan alsnog een fout op:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| ing.c:3010: warning: initialization makes integer from pointer without a cast ming.c:3010: initializer element is not computable at load time ming.c:3010: (near initialization for `ming_module_entry.size') ming.c:3011: warning: initialization makes integer from pointer without a cast ming.c:3012: warning: initialization makes integer from pointer without a cast ming.c:3012: initializer element is not computable at load time ming.c:3012: (near initialization for `ming_module_entry.zend_debug') ming.c:3013: warning: initialization makes integer from pointer without a cast ming.c:3014: warning: initialization from incompatible pointer type ming.c:3016: warning: initialization from incompatible pointer type ming.c: In function `zm_activate_ming': ming.c:3060: warning: control reaches end of non-void function |
iemand een idee waarmee ik het wel werkend krijg? of misschien een werkende php_ming.so?
In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...