Toon posts:

netwerk

Pagina: 1
Acties:
  • 41 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
na dat ik mandrake 8.2 heb geinstalleerd probeer ik de computer van mijn vriendin ook op het internet te krijgen ik heb veel gezocht en gelezen maar ik kom er niet uit kan wel naar beide machines pingen en met de linux bak op het internet nu nog met die van mij vriedin hoe gaat dat in zijn werk via dhcpd of zo ik wordt er helemaal gek van geef mijn raar en wijsheid.

ik ben een verse beginner dus een newbie

Verwijderd

Op maandag 13 mei 2002 12:40 schreef tweekie het volgende:
Na dat ik mandrake 8.2 heb geinstalleerd probeer ik de computer van mijn vriendin ook op het internet te krijgen.
Ik heb veel gezocht en gelezen maar ik kom er niet uit.

Kan wel naar beide machines pingen en met de linux bak op het internet, nu nog met die van mij vriendin..
Hoe gaat dat in zijn werk via dhcpd of zo? Ik wordt er helemaal gek van geef mijn raad en wijsheid.

Ik ben een verse beginner dus een newbie.
Vrij vertaald :)

• Novah
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:47
Waarom installeer je in hemelsnaam linux op de pc van je vriendin. :S
Is je vriendin ook zon computernerd ofzo dan? :)

Verwijderd

Ik denk dat 'ie bedoelde dat z'n vriendin op Internet wil via een LAN, en dat zijn computer op Mandrake draait :)

• kroeske
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-03 11:35
mandrake control center > internet > internet sharing (die wizzard hoort alles voor je te doen, dat is iig de plek die die in mdk 8.0 heeft.)

Verwijderd

Topicstarter
mijn vriendin de comp win98 instellingen netwerk
ipadres 10.0.0.2
Subnetmasker 255.255.255.0
gateway 10.0.0.1
dns ingeschakeld
host haar naam Domein mijn compie

en DNS dat van mijn provider 212.115.192.193 212.115.192.195

zij kan wel naar mijn linuxbak pingen en ik naar haar ik kom wel op internet maar zij niet geprobeerd met mandrake control center internet delen mar dan gooit hij alles door elkaar en kan zij nog steeds niet op het internet??????

punt 1 wat gaat hier verkeer en geef a.u.b. een oplossing ik word er helemaal tux van

een verse newbie

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-08 22:01
Ik vraag mij altijd af, waarom zijn die ,,,, en .... -en toch uitgevonden?

Verwijderd

[topic=319439]

Lees dat eerst eens door a.u.b. :)

Kom daarna met een goed topic, waarin je duidelijk aangeeft wat je wil, wat het probleem is en wat je er al aan gedaan hebt.

Geef het topic a.u.b. ook een goede titel, want hier kan natuurlijk niemand iets mee.

Succes :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.