xinetd herstarten na config wijziging

Pagina: 1
Acties:

• Expecho
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online
Vraagje, mijn ftp server (pure-ftpd) wordt gestart vanuit xinetd. Als ik nu mijn bandbreedte die ik beschikbaar stel aanpas in het xinetd bestand van pure-ftpd en xinetd herstart dan wordt de configuratie opnieuw ingelezen en worden alle nieuwe connecties aangemaakt met de nieuwe config. Echter bestaande connecties blijven gewoon bestaan.

Nu kan ik wel een killall geven op de pure-ftp server en zo alle clients disconnecten maar dat is niet de bedoeling, ik wil dat bestaande connecties ook gebruik maken van de nieuwe config. Nu de hamvraag: is dit mogelijk? en zo ja hoe?

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-08 16:52

jep

Die zullen toch even opnieuw moeten connecten :)

Verwijderd

Volgens mij is het niet mogelijk om de nieuwe configuratie door te voeren zonder opnieuw te laten connecten.

edit:

Misschien met een HUP, maar ik denk het niet

• WHiZZi
  • Nu online

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Herstart van de ftpd ?
Anders gewoon eerst xinetd herstarten, en daarna je netwerk :Y)

Wedden dat ze disconnected raken >:)

HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.

• Expecho
  • Nu online
Hmm, daar was ik al bang voor, het gaat em er dus om dat ik on-the-fly ff de bandbreedte kan wijzigen zonder dat ik daarvoor aan cbq of iptables gedoe hoef te denken. Daar snap ik nl. weinig van. Heb het wel geprobeerd maar dat lukte niet.. Met CBQ kreeg ik het wel voor elkaar om mijn hele bandbreedte te beperken maar dat beperkte zich niet alleen tot FTP en dat is wel de bedoeling. Ik heb toen aangegeven alleen poorten 20 en 21 te beperken maar dat werkte niet, omdat ik passive connecties gebruik worden er andere poorten gebruikt.

iemand een tip hoe ik het wel voor elkaar zou kunnen krijgen?