Toon posts:

Meten uptime van Internet verbinding (Zonnet ADSL)

Pagina: 1
Acties:
  • 338 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Ik zoek een programma waarmee ik de uptime van mijn verbinding kan meten. Bij Zonnet (BB Plus) ligt de verbindig er regelmatig uit, nu wil ik de uptime/downtime loggen om daarmee bij Zonnet aan te tonen dat ze de afgelopen maanden een shit service hebben geleverd.

gr.

Louis

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
je wilt dus gewoon weten hoelang je pc aanstaat ?

Verwijderd

denk eerder dat hij bedoelt hoelang zijn verbinding het doet.

Verwijderd

Met DUmeter kan je per dag/week/maand/jaar zien hoelang je verbinding hebt gehad met Inet.

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Op maandag 13 mei 2002 12:54 schreef Gregole het volgende:
Met DUmeter kan je per dag/week/maand/jaar zien hoelang je verbinding hebt gehad met Inet.
als het adsl via een netwerk kaart is hoeft dat niet ...

dan kan de verbinding naar het modem het wel doen maar de internet verbinding niet.

Verwijderd

Topicstarter
Mijn PC's zit via het netwerk aan de Router (Arescom 1000)
Dus uptime van het netwerk is dus niet van belang, dus echt de internet verbinding.
Ik heb er over zitten denken om een log te maken vanuit een ping, maar daar kan ik eigenlijk geen rapporteerbare data van maken. En ik ben ook niet de hele dag thuis om te kijken of de verbinding up of down is.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net even zitten kijken bij DUmeter, deze meet de load van de verbinding, niet de uptime. Ik wil eigenlijk precies weten wanneer de verbinding eruit klapt en wanneer hij weer opkomt.

Verwijderd

Op maandag 13 mei 2002 13:20 schreef Lama9 het volgende:
Ik heb net even zitten kijken bij DUmeter, deze meet de load van de verbinding, niet de uptime. Ik wil eigenlijk precies weten wanneer de verbinding eruit klapt en wanneer hij weer opkomt.
Rechtermuisklik op icoontje in taskbar en Totals opvragen.

Verwijderd

Topicstarter
Helaas, net DUmeter geinstalleerd en bij totals geeft hij netjes aan wat ik aan MB's in upload en download heb staan.
Als ik de verbinding met het internet verbreek (proxy uit) dan denkt DUmeter dat ik nog steeds verbinding heb met het internet.
Helaas!

• broes_willems
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-03-2025

broes_willems

kippie hachee moddereter

Zonnet ADSL is ook bij mij wat bagger de laatste tijd! Nog meer mensen die hier last van hebben op dit moment? (regio arnhem).

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-06 11:13

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

ping ip -t en dat naar filtje loggen (volgens mij was dat ) > blaat.txt der achter ofozo) dan kan heb je indecatie als je het van weekje of paar dagen neemt hoe vaak het er uit ligt

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

Verwijderd

Op zaterdag 20 juli 2002 14:56 schreef broes_willems het volgende:
Zonnet ADSL is ook bij mij wat bagger de laatste tijd! Nog meer mensen die hier last van hebben op dit moment? (regio arnhem).
Hier nog erger, alle aanwijzingen van Zonnet opgevold, nu gaan ze met behulp van mijn accountnaam en passw de handel checken
(nog geen verbinding dus, error 691 :( )

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Werkt hier perfect.
Zaandam, of het er aan ligt dat hier al 10 jaar adsl is of omdat ik gewoon mazzel heb weet ik niet.
Pagina: 1