Goede socket-A borden ZONDER via ????

Pagina: 1
Acties:

• NuKeFaCe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
De titel zegt het al ...

Wie weet er leuke socket-a bordjes ZONDER via chipsets ...
De Asus A7A266 was een hele mooie (alimagic1) en stabiel moederbord.

ik :r een beetje van via .....

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Dan zul je de NVidia chipsets es moeten bekijken...

SiS en Ali maken ook sock-A mobo's, maar die presteren wat minder... En AMD heeft ook zelf nog een chipsetje...

Forget your fears...
...and want to know more...

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
nvidia is wel aardig maar niet het snelste, als je het snelste wil naast via dan moet je toch naar amd chipsets kijken.

Tweakers Discord

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Hmm wat dacht je van de SIS 735 chipset ?
(ECS K7S5A - niet de 6a nemen).

• lange
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 15:15

lange

Boom Boom?

ik zit zelf nog te wachten tot de asus a7s333 (sis745) in de prijs lijsten verschijnd, maar tot op heden ben ik 'm nog niet tegen gekomen.
dit vind ik zelf erg ammer want volgens mij had dit bordje het alternatief geweest voor de hele kt266a range borden, maargoed daar zijn ze nu al een beetje laat mee.

/edit
hmm ik zie net deze staan...ik denk dat die dan maar het alternatief voor de asus gaat worden.

Verwijderd

Idd de SIS735 chipset die op de ECS k7s5a zit is denk ik het beste en niet te vergeten een van de goedkoopste bordjes. Stabiel als een huis. DDR en normale dimms, en ik d8 me te herinneren dat ie ook die nieuwe amd cpu's ondersteund. (net wakker :) )

Verwijderd

Idd de ECS K7S5A is een snel en stabiel moederbord, voor weinig geld en met de laatste bios update is het moederbord geschikt voor de laatste XP's en Duron's.
Hij is bijna net zo snel als een moederbord met een kt266a chipset. Een nadeel is dat het moederbord zich niet makkelijk laat overklokken. :Y)

• lange
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 15:15

lange

Boom Boom?

aangezien ik mijn vorige post niet meer kon wijzigen ( :? )

hier nog een linkje naar een review van die msi.

• NuKeFaCe
SiS en Ali maken ook sock-A mobo's, maar die presteren wat minder... En AMD heeft ook zelf nog een chipsetje...
Thnx allemaal ... maar die ALImagic1 chipset trekt een VIA er toch echt uit :)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op maandag 13 mei 2002 13:08 schreef NuKeFaCe het volgende:

[..]

Thnx allemaal ... maar die ALImagic1 chipset trekt een VIA er toch echt uit :)
Uhm, dacht het niet... in benchmarks wint de KT266A het van de ALi Magik1 op vrijwel alle vlakken.

De Rev.B Magik is weer wat sneller, maar ik heb'm nog nooit in het wild gezien en nog verslaat het de KT266A zelden.

Wel is de PCI implementatie van ALi beter dan die van VIA, wat de stabiliteit en uitbreidbaarheid ten goede komt.

Maarja, ik zou de SiS nemen :z

Wacht ff- ik heb de SiS genomen :+

Oslik blyat! Oslik!

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-03 10:14

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

ECS K7S5A (SiS735) of de ECS K7S6A (SiS745) :)

Ik zou persoonlijk niet voor MSI gaan, omdat ik veel gedonder heb gehad met bios-flashes :( Mislukken gewoon :( En aangezien MSI in het begin nog wel eens een aantal irri bugjes heeft heb je die bios-updates toch wel nodig...

webOS all the way!

• NuKeFaCe
Op maandag 13 mei 2002 13:51 schreef dion_b het volgende:

[..]

Uhm, dacht het niet... in benchmarks wint de KT266A het van de ALi Magik1 op vrijwel alle vlakken.

De Rev.B Magik is weer wat sneller, maar ik heb'm nog nooit in het wild gezien en nog verslaat het de KT266A zelden.

Wel is de PCI implementatie van ALi beter dan die van VIA, wat de stabiliteit en uitbreidbaarheid ten goede komt.

Maarja, ik zou de SiS nemen :z

Wacht ff- ik heb de SiS genomen :+
Mischien is die VIA wel "IETS" sneller .... maar als ie iedere keer gaat HANGEN doe je over het algemeen toch meer met een ALI ;)

• tisloafp
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-07 16:45
Ik heb zelf een Abit KG7 met AMD761 chipset, waar ik heel tevreden mee ben. Het is een snel bord en toch superstabiel. Het enige nadeel is misschien dat het al weer redelijk oud is

• NuKeFaCe
Op maandag 13 mei 2002 14:58 schreef Gonarch het volgende:
Ik heb zelf een Abit KG7 met AMD761 chipset, waar ik heel tevreden mee ben. Het is een snel bord en toch superstabiel. Het enige nadeel is misschien dat het al weer redelijk oud is
Als het werkt werkt het ... toch ???? :)
Pagina: 1