Toon posts:

Problemen met TNT2 Ultra en XP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey :),

Sinds ik mijn nieuwe systeem heb, helaas nog met een oudere videokaart, heb ik problemen zodra er wat zwaarder 3D werk gedaan moet worden (3Dmark 2002, games etc). Mijn systeem loopt totaal vast, maar het laatste beeld blijft zichtbaar op de monitor. Op dat moment is alleen een reset mogelijk.
Wat is er aan de hand, ik heb weleens een gerucht gehoord dat de kaart niet goed overweg kan met directx 8.x. Kan iemand dit gerucht bevestigen of een oplossing geven?

Systeem specificaties:
P4 2.0 (northwood)
512 MB
Asus P4T-E
Asus v3800 TNT2 Ultra (Asus 28:80 drivers, nieuwste nvidia detonator helpt niet)
Windows XP Pro met directx 8.1

Groeten,
Robin

• VlasBaard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-06 02:02
Misschien benutte je eerst niet het volledige potentieel van je videokaart, en nu wel (omdat je cpu niet meer de bottleneck is). Dan zou het kunnen zijn dat hij oververhit raakt bijvoorbeeld. Heb je 'em overclocked ? Zit het fannetje onder het stof ? Klok 'em anders wat omlaag en kijk of dat helpt. (Dat is natuurlijk geen definitieve oplossing, maar dat kan je iig zien of dat het probleem is).

Ik heb trouwens dezelfde kaart, in een Celeron 800 systeem met Windows 2000/DirectX 8.1. Zonder enig probleem.

Greetings and felicitations, children of technology - Icon in het groot

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01:11

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
kan een driver fout zijn, maar ik denk eerder aan andere oorzaken:
Hitte probleem (cpu, video)
Slechte voeding.
Verkeerde bios instelling.
Brak geheugen/moederbord/video

Dat laatste zou ik nu nog maar niet zo snel denken eerst die andere mogelijkheden bekijken, als dat niet werkt en het dreigt op dat laatste uit te lopen zou ik de hardware eerst even testen met andere video's/ moederborden etc.
veel succes

Tweakers Discord

Verwijderd

Zoiets had ik ook. Wat je iig even kan doen is ff driver 7.58 d/len dit was voor mijn nog steeds de snelste.

Maar ook idd goed coolen want die TNT2 is nogal een heethoofd. Maar er zit geen sensor op die kaart dus je moet het ff met de hand voelen.