[@home] hoeveel dataverkeer per maand?

Pagina: 1
Acties:

• MarcyDarcy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-08 21:59
Ik heb sinds kort een proggie wat mijn up- en downloadverkeer bijhoudt en nu vroeg ik me af of er toch een limiet is gesteld aan het maandelijkse verkeer van @home.

Ik weet dat er een "fair use policy" bestaat maar opzich is dit een vaag begrip. Ze hebben het erover dat anderen geen last moeten hebben maar als dat niet het geval is, is er dan geen limiet?

Sinds begin van de maand zit ik op een 12 gig totaal (up- en download). Er zijn legio mensen die meer halen, maar ik vroeg het me gewoon af. Of kan ik gewoon doorgaan en merk het vanzelf wel als ze het teveel vinden?

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:21

Dennahz

Life feels like hell should.

er is niet echt een limiet ik denk dat je een mail krijgt rond de 20 gig o.i.d :)

Twitter

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:29

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Op maandag 13 mei 2002 12:16 schreef BrEeZeR het volgende:
er is niet echt een limiet ik denk dat je een mail krijgt rond de 20 gig o.i.d :)
Nee hoor ;).

@home doet niet zo lastig qua dataverkeer. Ik zou gewoon 'normaal' doen en niet over de 50 gb gaan dan gebeurt er niks.
Het hangt wel een beetje van je wijk af. Als er veel mensen bij jou in de buurt klagen en jij blijkt veel dataverkeer te veroorzaken krijg je eerder een waarschuwing.

Met die 12 zou ik me iig geen zorgen maken. Ik zelf zat vorige maand op 32 uit mijn hoofd, hoor je niks over ;).

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:31

Wildfire

Joy to the world!

Het hangt een beetje van je wijk af. Als er veel mensen in je wijk @Home hebben dan heb je veel meer kans dat er geklaagd wordt... en dan kijkt @Home wie er flink zit te downloaden en die krijgt dan een waarschuwing.

Zelf zit ik in een 'rustige' wijk... maandelijks kom ik aan zo'n 70 tot 80 gig, heb een keer een uitschieter gehad naar zo'n 105 gig. Nooit iets van gehoord... (afkloppen natuurlijk)

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• MarcyDarcy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-08 21:59
Thx voor de reacties...ik weet weer voldoende :)

Ik zat me namelijk al een beetje zorgen te maken, maar nu ben ik wat gerustgestelt. Volgens mij zitten er maar weinigen hiero op de kabel en als ze klagen weet ik ze te vinden >:)

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11:11
Zo was er ook ergens een ventje die zei dat ie naar de rechter zou stappen als @home hem een gele kaart zou geven omdat ie teveel zou downloaden.

Terwijl er toch duidelijk in de policy staat dat het niet ten koste mag gaan van..

Want hij dacht echt zo van, onbeperkt is onbeperkt.

Die leest dus niet goed de policies.
:)
Pagina: 1