Auto reboot m.b.v. watchdog oid

Pagina: 1
Acties:

• RickN
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-06-2025
Stel nou dat ik vandaag niet zo'n zin heb om te werken >:) en stel dat ik wel zin heb om m'n kernel te recompilen oid :P . Stel vervolgens ook dat ik vanuit m'n werk kan connecten met m'n PC thuis :7 en dat ik m'n zojuist gecompilede kernel wil testen. Hoe zorg ik er dan voor dat m'n PC automatisch reboot als die nieuwe kernel gaat paniekeren en dan m'n oude goede kernel neemt :? Ik heb de kreet watchdog wel eens gehoord, maar ik weet niet waar de klepel hangt |:( . Overigens weet ik wel dat ik nog geen watchdog support in m'n huidige kernel heb zitten, dus ik ruik een "De kip of het ei"-probleempje |:( . Ideeën iemand :z

O, en smilies waren idd in de aanbieding....

He who knows only his own side of the case knows little of that.

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:08

deadinspace

The what goes where now?

Op maandag 13 mei 2002 11:56 schreef RickN het volgende:
Hoe zorg ik er dan voor dat m'n PC automatisch reboot als die nieuwe kernel gaat paniekeren en dan m'n oude goede kernel neemt :?
Ehm, das knap lastig...
Ik heb de kreet watchdog wel eens gehoord, maar ik weet niet waar de klepel hangt |:( . Overigens weet ik wel dat ik nog geen watchdog support in m'n huidige kernel heb zitten, dus ik ruik een "De kip of het ei"-probleempje |:( . Ideeën iemand :z
Een watchdog is afaik een component (PCI kaart bijvoorbeeld) dat kijkt of de software reageert, en zo niet de computer reset.

• Valium
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09-08 08:59

Valium

- rustig maar -

Een hangende kernel kun je niet met een software-watchdog afvangen. Dan moet gewoon iemand op de reset rammen.

Wat je wel kunt doen is redelijk in het begin van je opstartproces een shutdown -r starten die de computer reboot na 2 a 3 minuten. Als je kernel wel werkt en er problemen zijn met modules dan zal na een paar minuten je goede kernel weer overnemen.

In datzelfde scriptje moet je ook een lilo-opdracht zetten die je goede kernel weer default maakt.

Zo had ik het opgelost een jaar of wat terug.

• RickN
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-06-2025
Op maandag 13 mei 2002 13:48 schreef Valium het volgende:
Een hangende kernel kun je niet met een software-watchdog afvangen. Dan moet gewoon iemand op de reset rammen.
Dat dacht ik al.
Wat je wel kunt doen is redelijk in het begin van je opstartproces een shutdown -r starten die de computer reboot na 2 a 3 minuten. Als je kernel wel werkt en er problemen zijn met modules dan zal na een paar minuten je goede kernel weer overnemen.
Onder het motto van: "Ach, wat kan er nou eigenlijk helemaal mis gaan met het recompilen van een kernel" ;)
In datzelfde scriptje moet je ook een lilo-opdracht zetten die je goede kernel weer default maakt.

Zo had ik het opgelost een jaar of wat terug.
Bij gebrek aan beter een aardige oplossing, bedankt.

He who knows only his own side of the case knows little of that.