heb wat interesse gekregen pda's en hoorde dat via een ipaq een navigatie systeem verkrijg baar is de navman dit is dan een losse uint die achterop de ipaq wordt geklikt. maar mijn vraag is werkt dit ??? en hoe werkt dit in praktijk ?
Verwijderd
dit werkt in de praktijk net zo goed als een navigatie systeem van bijvoorbeeld videodaton
Dat lijkt mij iets te optimistisch. Ik heb er een gebruikt, tijdens een korte vakantie (2500 km over wegen van zandweg tot autosnelweg, plus handheld gebruik).
Probleempjes:
1) aanwijzingen komen soms net te laat
2) aanwijzingen worden niet uitgesproken
3) schermpje is te klein (je moet *scrollen* om de hele aanwijzing te kunnen lezen
4) bediening van een IPAQ in een rijdende auto is op zijn minst een uitdaging, zelfs voor een eventuele bijrijder (in de houder is het zelfs compleet onmogelijk)
5) nogmaals schermgrootte: een kruising e.d. komt vaak slechts seconden vantevoren het beeld opgeschoven, aangezien de auto niet gecentreerd blijft op het beeld.
6) lagere nauwkeurigheid dan sommige dedicated systemen wegens geen koppeling met wielsensoren
7) geen automatische terugleiding na verkeerd rijden
(nog) geen mogelijkheden voor automatisch in acht nemen verkeersinfo
Ik zou op zijn minst even wachten, aangezien de huidige softwareversie nog behoorlijk brak en incompleet is. Afgezien van de punten hierboven: het gadgetgehalte is hoog, en ermee spelen is great fun. Als handheld GPS is ie in principe wel geschikt maar het is een blunder dat de backpack geen schermprotectie heeft. Verder jammer dat de versie die ik gebruikt heb geen hoogte kon bepalen (ook niet met meer dan voldoende sattelieten). Oh, en het batterijverbruik is ook een beperkende factor dan
Probleempjes:
1) aanwijzingen komen soms net te laat
2) aanwijzingen worden niet uitgesproken
3) schermpje is te klein (je moet *scrollen* om de hele aanwijzing te kunnen lezen
4) bediening van een IPAQ in een rijdende auto is op zijn minst een uitdaging, zelfs voor een eventuele bijrijder (in de houder is het zelfs compleet onmogelijk)
5) nogmaals schermgrootte: een kruising e.d. komt vaak slechts seconden vantevoren het beeld opgeschoven, aangezien de auto niet gecentreerd blijft op het beeld.
6) lagere nauwkeurigheid dan sommige dedicated systemen wegens geen koppeling met wielsensoren
7) geen automatische terugleiding na verkeerd rijden
Ik zou op zijn minst even wachten, aangezien de huidige softwareversie nog behoorlijk brak en incompleet is. Afgezien van de punten hierboven: het gadgetgehalte is hoog, en ermee spelen is great fun. Als handheld GPS is ie in principe wel geschikt maar het is een blunder dat de backpack geen schermprotectie heeft. Verder jammer dat de versie die ik gebruikt heb geen hoogte kon bepalen (ook niet met meer dan voldoende sattelieten). Oh, en het batterijverbruik is ook een beperkende factor dan
Zoef
hye bedankt voor deze info....!!!!!
Ik zou het doen!
Jammer dat er totaal niet ingegaan op de prestaties van de software op de weg. Ik denk dat je er redelijk wat gaten in had kunnen (moeten) schieten bij een grondige test (NFI!). Maar goed, ik heb mijn mening hierboven al gegeven 
Oh, een directe link is misschien ook wel makkelijk.
[edit]Toevoeging: ik zie dat je een ander softwarepakket getest hebt dan er standaard bij zit, maar eigenlijk hetzelfde is. Dat verheldert de zaak, mijn excuses
Oh, een directe link is misschien ook wel makkelijk.
[edit]Toevoeging: ik zie dat je een ander softwarepakket getest hebt dan er standaard bij zit, maar eigenlijk hetzelfde is. Dat verheldert de zaak, mijn excuses
Zoef
Pagina: 1