Twee PC's over linken, hub nodig?

Pagina: 1
Acties:
  • 45 views sinds 30-01-2008

• tijn.online
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-08 20:18

tijn.online

hier had uw tekst kunnen staan

Topicstarter
Ik krijg binnenkort een tweede PC hier in huis, en nu lijkt het me leuk om dat ding te linken met m'n oude bak. Nu zit er in alle twee de PC's een netwerkkaartje (Sitecom PCI Fast Ethernet 10/100Mbit), en ik wilde ze dus graag via die kaarten gaan koppelen. Nu heb ik niet zo heel erg veel verstand van netwerken (op LAN-party's wordt mijn systeem altijd door iemand anders verbonden... :)), maar ik zie wel vaak HUB's gebruikt worden. Heb ik dat ook nodig als ik maar twee sytemen koppel?

BTW, I used the search... *D

• miel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:38
je hebt niet perse een hub nodig....

als je alleen die 2 pcs aan elkaar wilt koppellen heb je niks meer nodig dan 2 netwerkkaarten en 1 cross-over kabel....

dan de juiste instellingen en klaar!

Wil je internet gaan delen dan is een hub misschien wel handig (als je later nog meer wilt aansluiten...voor 1 extra pc hoeft het niet)...maar een extra netwerkkaart en weer die crosskabel kan ook

suc6!

http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=36679&sid=33539

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Zie voor meer informatie over het aanleggen van een netwerk: Thuisnetwerken: een uitgebreide beginnersguide en dan met name pagina 3

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• tijn.online
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-08 20:18

tijn.online

hier had uw tekst kunnen staan

Topicstarter
OK, zo'n cross-over kabel lijkt mij het meest handige dan. Heeft iemand enig idee hoeveel zoiets moet kosten?

• Harkelaar
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
samengevat:
-2 Nic's
-crosscable

da's niet zo moeilijk uitvogelen hoe duur dat is. Je kunt het zelf zo duur maken als je wilt.

do or do not, there is no try

• miel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:38
nic 13 euro (realtek)
cross over kabel 9 euro (5 meter) (dacht ik....)

http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=36679&sid=33539

• blackd
  • Niet online
Op maandag 13 mei 2002 11:54 schreef Hallers het volgende:
OK, zo'n cross-over kabel lijkt mij het meest handige dan. Heeft iemand enig idee hoeveel zoiets moet kosten?
Kijk voor prijzen op de Tweakers.net pricewatch

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

En omdat je de 2 nics al hebt... Een crosskabel. Denk dat je met E 25,- al wel klaar bent (max).

Forget your fears...
...and want to know more...

Verwijderd

Jah die prijzen die kloppen wel, en ik zou ook zeer zeker een cross cable gebruiken. Want als je een beetje snelheid wil hebben met een HUB dan heb je wel een 100mb HUB hebben en dat is dan wel prijzig.

Dus ik raad je echt aan cross cable te kopen, die kan je kopen bij elke computerboer. :)

• blackd
  • Niet online
Op maandag 13 mei 2002 12:00 schreef davako het volgende:
Jah die prijzen die kloppen wel, en ik zou ook zeer zeker een cross cable gebruiken. Want als je een beetje snelheid wil hebben met een HUB dan heb je wel een 100mb HUB hebben en dat is dan wel prijzig.

Dus ik raad je echt aan cross cable te kopen, die kan je kopen bij elke computerboer. :)
Mwah, hubs zijn niet zo duur, en zeker 100mbit only hubs. Switches zijn weer wat duurder en dat gaat weer sneller dan een hub zodra je met meerdere pc's tegelijk aan de gang gaat. Een hub is handig als je er over denkt om in de toekomst misschien uit te breiden, of evt. als je ADSL hebt om je modem te tweaken.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

[quote]
BTW, I used the search...
[quote]
Tja .. als je zoekt op "Ome willem & pizza" zul je weinig over crosscables vinden.. ;)

Als je op de juiste woorden zoekt, vind je het heus wel

Braaikamer - Smoke&BBQ

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.