Toon posts:

Opslitsing Programming & Webscripting

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit veel op het fora 'Programming & Webscripting' maar zou het niet een idee zijn om deze op te splitsen in 2 fora's namelijk: Desktop-Programming en Web-Programming/scripting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-09 14:35

D2k

been there done that
didn't work

klaar :)

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Alweer?

Vorige keer mislukte dat...

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Op maandag 13 mei 2002 10:57 schreef D2k het volgende:
been there done that
didn't work

klaar :)
Danm you :( :P

Je vind het nog leuk ook he?!
Subject: Gathering of Tweakers
slome donder :P in LA :+
prutser :X

owja, nofi enzo :P

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k

D2k

[topic=331903/1/100]

[quote]
Op maandag 13 mei 2002 10:58 schreef Bolk het volgende:

[..]

Danm you :( :P
[/quote]

:*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Er zijn misschien wel opsplitsingen mogelijk, maar het probleem is dat je het ook niet "zomaar even kan uitproberen".

Elke maand een andere samenstelling is vele malen slechter dan eentje die 'werkt' (ook al werkt ie niet optimaal).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Is het geen idee om 2 niveau's met P&W te maken...dus Beginner Web-scripting en 31337 Programming want ik wordt namelijk ook behoorlijk gestoord van al die newbies (RTFM gevallen) met hun vragen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmental
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

Op maandag 13 mei 2002 13:33 schreef skunkah het volgende:
Is het geen idee om 2 niveau's met P&W te maken...dus Beginner Web-scripting en 31337 Programming want ik wordt namelijk ook behoorlijk gestoord van al die newbies (RTFM gevallen) met hun vragen!
[Jedi mind trick]
Hoeveel % van de vragen in P&W kun jij goed beantwoorden?
[/Jedi mind trick]

Who is John Galt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Crazy D

I think we should take a look.

Op maandag 13 mei 2002 13:33 schreef skunkah het volgende:
Er zijn weinig mensen die hun eigen vraag een domme n00b vraag vinden ;)

[edit]
en er zijn al aardig wat discussies geweest over opsplitsing, het is ook al een keer geprobeert... het werkt niet, op niveau splitsen is behalve ondoenlijk ook niet echt reëel, en op doel (desktopapp of website) ook niet omdat er veel te veel overlapping is.

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 13 mei 2002 13:37 schreef justmental het volgende:

[..]

[Jedi mind trick]
Hoeveel % van de vragen in P&W kun jij goed beantwoorden?
[/Jedi mind trick]
In mijn vakgebied PHP en VB...denk ik 90% !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik wordt namelijk ook behoorlijk gestoord van al die newbies (RTFM gevallen) met hun vragen!
Je bent hier vrijwillig hoor? je hoeft niet alle posts te lezen/beantwoorden. Trouwens kijk eens goed hoeveel vragen er overblijven in jouw "vakgebied" als je alle newbie vragen en rtfm'ers wegdenkt.. als je 'n 31337 P&W maakt voorspel ik je dat 't daar verotte eenzame aangelegenheid wordt, de mensen met voldoende kennis hier vragen namelijk niet, die lossen alleen maar op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k

D2k

Op maandag 13 mei 2002 14:53 schreef Yarvieh het volgende:

[..]

Je bent hier vrijwillig hoor? je hoeft niet alle posts te lezen/beantwoorden. Trouwens kijk eens goed hoeveel vragen er overblijven in jouw "vakgebied" als je alle newbie vragen en rtfm'ers wegdenkt.. als je 'n 31337 P&W maakt voorspel ik je dat 't daar verotte eenzame aangelegenheid wordt, de mensen met voldoende kennis hier vragen namelijk niet, die lossen alleen maar op.
amen
<edit>
en ik wil ff zeggen dat ik diegenen zeer zeker waardeer (geldt denk ik wel voor de hele devschuur© crew).
diegenen weten wel wie er bedoeld worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eens zul je toch moeten beginnen en ja dan ben je n00b met veel vragen, dat is toch precies de reden om het hier te vragen. Zo leren ze vanzelf te googlen etc. het is toch ook wel leuk om mensen te helpen met hun problemen, het zij met HW als met SW :) IMHO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-07 23:56

Engineer

Software

.

[ Voor 100% gewijzigd door Engineer op 13-10-2018 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

hdd: in het nederlandswoordenboek staat waarschijnlijk 'forums' ;)

Magoed, nog een leuke hersenbreker:
Wat doe je met zo'n scheiding met C#/.NET/Java etc?
Die groeien allemaal naar een integratie van web en desktop, binnenkort draait een simpele website in C# opdezelfde code als een applicatie op je PDA of desktop/workstation... (als we MS mogen geloven ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsz
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
En dan nu mijn mening :)
Een splitsing is totaal overbodig.
$a="a";$a.="b"; <===== "ab";

Of je dit nu in web of niet doet, het is overal hetzelfde (zo ongeveer dan ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ff contra

Ik ben dus helemaal voor een hernieuwde splitsing van P&W. Ja, ik kwam er vrijwillig, maar sinds de hernieuwde samenvoeging is mij de animo vergaan.

Ik heb geen zin meer om de 5 interessante programmeertechnische topics uit de 75 "[PHP] if werkt niet" topics te vissen. En andersom denk ik ook niet dan de webscripters in de programmeertechnische/algoritmische threads kijken.

Ik persoonlijk heb liever een minder druk forum waar ik me niet om 60% van de topics hoef te ergeren. Op deze manier is de lol er voor mij af, en daar deed ik het ten slotte voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik Jan
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Erik Jan

Langzaam en zeker

Misschien is het een idee om "Los-dit-probleem-op" en een "Discussieer-hier-over-verschillende-oplossingen" forum te maken. Sorry ik ben niet zo creatief met namen :)

Dan houdt je de topics die vanzelfsprekend interresante discussies voortbrengen (bijv. "[OS] tweede release Operating System" en "[.NET] Bertrand Meyer over language-interop") gescheiden van "[BLA] yo man php in notepad rulz!".

//Edit (was nog nie eens klaar :D)
Overigens zie ik niet in waarom er niet wat geëxperimenteerd kan worden met P&W forums. Als het uiteindelijk toch niet blijkt te werken, draai je alles toch gewoon terug naar 1 forum, zoals het nu is? Er zullen dan weinig problemen komen met users die zich afvragen waar ze hun vraag dan nu weer kwijt moeten, er is immers maar keuze uit 1.

Misschien overbodig om te zeggen, maar ik bedoel dus geen scheiding tussen het P en W gedeelte, maar tussen Programming-discussies en "HEEEEELLP" topics. Dat het in discussie-forum dan soms rustig is, lijkt mij niet zo'n punt. Zoals mietje al over zichzelf aangeeft, wordt daardoor het discussie-forum veel aantrekkelijker voor mensen die tot nu toe de moeite niet namen om die huge-ass topiclijst door te wroeten.

This can no longer be ignored.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orphix
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
De topics op dit moment die voor een evt. discussie kunnen zorgen of beetje niveau zijn:
[php] mooi model tegenover 'lekker' coden
[Oracle]data verzenden via http/utl.tcp
[OS] tweede release Operating System
[JSP] In Opkomst?
[PHP] Objecten & references
[C++] Exception handling

Dit zijn topics die ik nog wel interesant vindt (ik lees ze niet allemaal door, dus kan wat gemist hebben) ... maar op een lijst van 60 topics oid is dit toch veeels te weinig. Niks is zo dodelijk als een 'leeg' forum en daarom zou ik het gewoon zo laten. De echte discussies worden toch wel opgemerkt, maar helaas zijn er vaak slechts een paar personen die nuttig kunnen reageren. Je merkt gewoon dat er veel (jonge) gebruikers in P&W zitten die best wat kunnen programmeren en de 'help' topics kunnen meehelpen. Alleen missen velen praktische werk-ervaring, zijn er uberhaupt slechts een paar professioneel bezig. Om over academici nog maar te zwijgen.

Wat me trouwens ook opviel is de _enorme_ berg aan slotjes vandaag. Niet onterecht, wel jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drm
  • Laatst online: 09-06 13:31

drm

f0pc0dert

:Z :O oud verhaal
Oud :Z :O
:X ;)
</meuk:smileys>

Goed, ik ben tegen een splitsing. En waarom?
ik vind 't best zo :) Filter zelf maar de topics die je leuk vindt. En zit er geen leuke discussie tussen? Kijk even wie je kan helpen. Of verzin er een. Kan je er geeneen verzinnen? Ga dan gewoon weer aan je werk!! ;)

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 13 mei 2002 20:29 schreef Orphix het volgende:
Om over academici nog maar te zwijgen.
Je hoeft geen academicus te zijn om goed te kunnen coden. ;). De beste mensen zijn gewoon de mensen die het goed kunnen, dat heeft meer met talent dan met opleiding te maken, imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-10 22:32

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Op maandag 13 mei 2002 18:51 schreef Erik Jan iets
Die opsplitsing lijkt in eerste instantie mischien best logisch, maar wat ik zie is dat een discussie topics vaak voorkomen uit een 'ik-heb een probleem' topic.

Daarnaast, over het proberen heeft ACM eerder al iets geschreven.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orphix
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Op dinsdag 14 mei 2002 20:05 schreef beelzebubu het volgende:
Je hoeft geen academicus te zijn om goed te kunnen coden. ;). De beste mensen zijn gewoon de mensen die het goed kunnen, dat heeft meer met talent dan met opleiding te maken, imho.
Ja ik bedoelde er meer mee te zeggen dat een echte academici (dus die meer de onderzoekers kant opgaat) vaak een andere licht op zaken werpt dan professionele programmeurs of hobbyisten. Omdat de werkgebieden anders liggen. mbravenboer is een voorbeeld van iemand die verder kijkt dan z'n neus lang is en ook a-traditionele talen bekijkt en opgooit in discussies. (dat de inslag niet altijd even praktisch is wordt dan weer tegengesproken door de professionele programmeurs >:))
Hierdoor krijg je vaak een leukere, meer gekleurde discussie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01:04
Op dinsdag 14 mei 2002 20:05 schreef beelzebubu het volgende:

[..]

Hier heb je wel een stukje gelijk, maar ik vind dat Orphix ook weer een stuk gelijk heeft.
Het zijn meestal de academici die topics aanbrengen in P&W die de 'discussie-topics' zijn.

https://fgheysels.github.io/

Pagina: 1