Toon posts:

Patch kast kabels\/ ??

Pagina: 1
Acties:
  • 121 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
We hebben hier een ADSL modem een patchkast. Nu is het probleem die patchkast is niet actief(geen spanning op kast |:(), wat weer in je OS een "netwerkkabel is niet verbonden" error geeft :?.

HELP.

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
??? Ik ken ook geen enkele patch kast die actief is. Volgens mij wil je een switch gebruiken en geen patch kast ???

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 13 mei 2002 10:55 schreef Gomez12 het volgende:
??? Ik ken ook geen enkele patch kast die actief is. Volgens mij wil je een switch gebruiken en geen patch kast ???
Correct maar dit is gewoon een kut ding!!!

gaat een cross cable van ADSL modem naar een hub die hub zit met de patchkast verbonden en daar gaat een straight cable naar een PC. WERKEN NIET WAAROM?

Verwijderd

Sorry hoor,
Maar wanneer jij bij die patch kast zou mogen komen zou je denk ik ook wel precies weten hoe alles werkt!

Ik merk nu dus dat je er geen drol van snapt.
Het lijkt me dus verstandig om daar zo snel mogelijk weg te lopen en je Netwerkbeheerder te waarschuwen.

• rambo-2001
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-01-2024

rambo-2001

be anonymous

1.op de hub zit een uplink poort
2.zorg dat de poort die geschared is (meestal) niet in gebruik is door een andere kabel.

overigens zou er een wat duidelijker verhaal mogen komen

cs skill - making a desert eagle out of tooth picks

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 13 mei 2002 11:00 schreef Tresco het volgende:
Sorry hoor,
Maar wanneer jij bij die patch kast zou mogen komen zou je denk ik ook wel precies weten hoe alles werkt!

Ik merk nu dus dat je er geen drol van snapt.
Het lijkt me dus verstandig om daar zo snel mogelijk weg te lopen en je Netwerkbeheerder te waarschuwen.
Lieve jongen,

Als jij nou weer lekker Quake III gaat spelen en terug gaat naar het spielerij topic en ons niet afzeikt want we zitten ff vast hier.

Kennis geen gebrek hier alleen goede apparatuur WEL GEBREK!!!

Ligt niet aan ons maar aan die KUT patch kast we hebben alle kabels al geprobeerd en niets werkt :'(.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 13 mei 2002 11:03 schreef rambo-2001 het volgende:
1.op de hub zit een uplink poort
2.zorg dat de poort die geschared is (meestal) niet in gebruik is door een andere kabel.

overigens zou er een wat duidelijker verhaal mogen komen
Is al gedaan.

Verwijderd

mmmmm tussen hub en modem cross??? is da wel goe?
Hiero is straight...

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 13 mei 2002 11:07 schreef brooker het volgende:
mmmmm tussen hub en modem cross??? is da wel goe?
Hiero is straight...
Via hub werkt alles gewoon naar behoren.
ADSL >>> HUB is cross in uplink.

• Gomez12
Probeer eens om die hub ertussenuit te halen, dus alleen adsl modem via patch-kast naar pc. Werkt het dan wel???

Misschien dat je patch kabel gecrosst is???
Heb ik wel eens meegemaakt in een bedrijf. Is niet leuk zoeken, iedereen zei dat patch kabels straight waren, maar stiekem toch cross |:(

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 13 mei 2002 11:11 schreef Gomez12 het volgende:
Probeer eens om die hub ertussenuit te halen, dus alleen adsl modem via patch-kast naar pc. Werkt het dan wel???

Misschien dat je patch kabel gecrosst is???
Heb ik wel eens meegemaakt in een bedrijf. Is niet leuk zoeken, iedereen zei dat patch kabels straight waren, maar stiekem toch cross |:(
THANX zou best kunnen dat die lijers het verkeerd hebben.

Moment we gaan ff offline!

• chemokar
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-04 09:06
Ik heb eigenlijk nog nooit een patchkast een storing zien veroorzaken (zou ik een keer mogen komen kijken lijkt me leuk :D ) (wel eens een keer een patchpaneel slecht afgemonteerd gezien maarja das geen patchkast >:)

alles zal wel gewoon werken, denk dat het tijd voor je wordt om eens rustig te gaan zitten en de handleiding te lezen. Deze is speciaal bedoeld voor als je er geen verstand van hebt om dat toch iets aan de praat te kunnen krijgen. Helpt dat niet dan kan je altijd iemand inhuren die het voor je komt doen (en kijk dan goed mee, dan leer je er wat van). Vraag dan ook gelijk wat een hub, switch, patchkast en patchpaneel is. Misschien leer je het dan.

sorry maar wordt zoooooooo moe van dit soort topics

Verwijderd

Op maandag 13 mei 2002 11:12 schreef chemokar het volgende:
Ik heb eigenlijk nog nooit een patchkast een storing zien veroorzaken (zou ik een keer mogen komen kijken lijkt me leuk :D ) (wel eens een keer een patchpaneel slecht afgemonteerd gezien maarja das geen patchkast >:)

alles zal wel gewoon werken, denk dat het tijd voor je
*KNIP*
Wel een beetje zuur hoor, maar je hebt wel een beetje gelijk
:)

• Boogie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-04 04:51
Er bestaan gelukkig ook kabeltesters. Dan weet je of je kabel cross is, en of hij wel goed is. Handig en niet duur.

Overigens is het wel zo dat hier weinig vrouwen komen die zich aangesproken kunnen voelen, maar zou je agressie niet kunnen botvieren zonder steeds vrouwelijke geslachtsdelen in je posts op te nemen?

Verwijderd

Topicstarter
Geen handleiding en documentatie aanwezig :'(.

Verder als je een kabel van je nic naar de patchkast doet krijg je:

Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/index.php/2587168224

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan met mijn ogen wel zie of die kabel cross is of niet.

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Op maandag 13 mei 2002 11:09 schreef Gerund het volgende:
[..]
ADSL >>> HUB is cross in uplink.
Fout dus. ADSL -> HUB is straight in uplink of cross in een gewone port. Sukkel

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 13 mei 2002 11:31 schreef Brahiewahiewa het volgende:

[..]

Fout dus. ADSL -> HUB is straight in uplink of cross in een gewone port. Sukkel
Andere sukkel verklaar dit dan is:

Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/index.php/1481749430

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Op maandag 13 mei 2002 11:04 schreef Gerund het volgende:

[..]

Lieve jongen,

Als jij nou weer lekker Quake III gaat spelen en terug gaat naar het spielerij topic en ons niet afzeikt want we zitten ff vast hier.

Mooi is anders
[afbeelding]
Als jij nu een je cisco cerificaat opstuurt praten we verder. Kennis geen gebrek hier alleen goede apparatuur WEL GEBREK!!!

Ligt niet aan ons maar aan die KUT patch kast we hebben alle kabels al geprobeerd en niets werkt :'(.
Sorry hoor, maar ik vindt jouw reactie erg ongepast, naar mijn mening heeft Gerund zelfs gelijk, je maakt niet een erg proffesionele indruk door de 1e zin van je topic, en ook laat je meteen blijken dat je er niet veel van snapt, het lijkt me idd verstandig als je de netwerkbeheerder er even bij haalt.

"If God wanted us to have unlimited free energy He would have put a giant fusion reactor in the sky"

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 13 mei 2002 11:38 schreef bas_konings het volgende:

[..]

Sorry hoor, maar ik vindt jouw reactie erg ongepast, naar mijn mening heeft Gerund zelfs gelijk, je maakt niet een erg proffesionele indruk door de 1e zin van je topic, en ook laat je meteen blijken dat je er niet veel van snapt, het lijkt me idd verstandig als je de netwerkbeheerder er even bij haalt.
Die beheerder weet het zelf niet eens ik zei toch BASISSCHOOL.

• Gomez12
Op maandag 13 mei 2002 11:22 schreef Gerund het volgende:
Geen handleiding en documentatie aanwezig :'(.

Verder als je een kabel van je nic naar de patchkast doet krijg je:

[afbeelding]
Wat verwacht je dan dat een patch kast doet??? Dit klopt helemaal!!!

Ga eens gezellig naar de site www.whatis.com en begin eens te lezen inplaats van te zeggen dat je alle kennis wel hebt, want je volgens mij snap je niet helemaal wat een patch kast doet.

• Den the Man
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Den the Man

Hmmm....

Op maandag 13 mei 2002 11:35 schreef Gerund het volgende:

[..]

[afbeelding]
anders ga je even aardig doen tegen je mede tweakers. Wees blij dat ze je helpen, een slotje is snel gezet hoor!

Pak je rust!

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:55

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Ok, das dan inderdaad een kutpatchkast.

Meet (of kijk) hoe de aders gemonteerd zijn en loop stat voor stap het circuit na. Het moet in de adervolgorde zitten, want theoretisch moet het gewoon kunnen.

/edit: moet je wel de PC aan de poort verbinden die naar de hub gaat, maar dat lijkt me logisch

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Op maandag 13 mei 2002 11:40 schreef Gerund het volgende:

[..]

Die lullo weet het zelf niet eens ik zei toch BASISSCHOOL.
Dit topic lijkt me niet de bedoeling zo, je bent alleen andere users aan het flamen, een ingreep van een modje lijkt mij niet overbodig hier ...

Mocht je nog serieus willen worden:

1. Geef ons wat serienummers etc van die kast
2. Ook van het modem
3. Pas je taal wat aan, we willen best helpen maar niet als je je zo opsteld.

"If God wanted us to have unlimited free energy He would have put a giant fusion reactor in the sky"

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 13 mei 2002 11:40 schreef Gomez12 het volgende:

[..]

Wat verwacht je dan dat een patch kast doet??? Dit klopt helemaal!!!

Ga eens gezellig naar de site www.whatis.com en begin eens te lezen inplaats van te zeggen dat je alle kennis wel hebt, want je volgens mij snap je niet helemaal wat een patch kast doet.
Volgens mij gaat windows een beetje weinig doen he als je geen connection hebt.

http://searchnetworking.techtarget.com/sDefinition/0,,sid7_gci343042,00.html

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 13 mei 2002 11:42 schreef bas_konings het volgende:

[..]

1. Geef ons wat serienummers etc van die kast
* krone isonet patchkast
2. Ook van het modem
arescom md1060vpb serial 32097-2-52-002010 netdsl 1000 series
3. Sjorry voor het taalgebruik maar wij gaan hier bijna gooien met PC's. AAAAAAAAAGHR |:( bassisscholen!!!

• XtremeNova
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-07-2025

XtremeNova

Alfa 145 Qv

Kun je je webcam ook gebruiken om een plaatje te schieten van die patchkast ipv je zelf? Misschien wel makkelijk...

I like it red, with 150 bhp..

• Gomez12
Op maandag 13 mei 2002 11:43 schreef Gerund het volgende:

[..]

Volgens mij gaat windows een beetje weinig doen he als je geen connection hebt.

http://searchnetworking.techtarget.com/sDefinition/0,,sid7_gci343042,00.html
Een patch kast geeft zelf geen connectie, je kan het beter zien als verlengde utp kabels. Achter een patch kast moet altijd nog een switch of router ofzoiets staan waarop de nic dan een connectie maakt.

Patch kast zelf geeft geen connectie.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 13 mei 2002 11:46 schreef XtremeNova het volgende:
Kun je je webcam ook gebruiken om een plaatje te schieten van die patchkast ipv je zelf? Misschien wel makkelijk...
Ik heb niet altijd mijn webcam bij me sorry!

En die kast is zo'n zooitje dat wil je niet zien hoor(kan je ook niets mee).

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 13 mei 2002 11:47 schreef Gomez12 het volgende:

[..]

Een patch kast geeft zelf geen connectie, je kan het beter zien als verlengde utp kabels. Achter een patch kast moet altijd nog een switch of router ofzoiets staan waarop de nic dan een connectie maakt.

Patch kast zelf geeft geen connectie.
Dat klopt maar die kast moet zo staan dat ie dat wel doet maar dat doet ie dus niet!

• superduper

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Je hebt toch wel de PC aan de patchpoort hangen die naar de HUB gaat toch? Ik hoop niet dat je verwacht dat je hele patch panel ineens internet gaat krijgen als je maar enkele poorten naar je Hub/router verbind.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 13 mei 2002 11:49 schreef superduper het volgende:
Je hebt toch wel de PC aan de patchpoort hangen die naar de HUB gaat toch? Ik hoop niet dat je verwacht dat je hele patch panel ineens internet gaat krijgen als je maar enkele poorten naar je Hub/router verbind.
Vinden wij ook een beetje raar maar volgens de "systeembeheerder" moet dat kunnen!

Volgens ons niet maar dat maakte hem niets uit.
Maarja hoe kunnen wij dat oplossen met de huidige apparatuur! zie plaatje vorige bericht!

• XtremeNova
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-07-2025

XtremeNova

Alfa 145 Qv

hang de hub aan het bovenste rij van een patchpaneel. Zoek daarna in het gebouw de aansluitingen die horen bij die aansluitngen. (patchpaneel = verzamelpunt van kabels vanuit een gebouw, dus niet een hub/router met allemaal actieve poorten.)

I like it red, with 150 bhp..

• Gomez12
Probeer anders gewoon met een cross cable twee pc's te patchen. Als dat niet werkt, dan zit het probleem echt in de patch kast, of in de patches die je maakt.

Of probeer het anders met een andere patch poort en computer.

En doet hij het trouwens wel als je de hub ertussenuit laat. Zie aantal vragen terug.

• superduper

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Dat kan wel, maar dan hang je een grote switch achter je patchpaneel en lus je alle poorten door naar de switch. Switch is gelinkt aan je router en gaan met die banaan. Ik weet niet of je andere zaken (telefoon oid) via je patch hebt lopen maar daar kunnen dan wel eens wat probleempjes mee ontstaan.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 13 mei 2002 11:53 schreef XtremeNova het volgende:
hang de hub aan het bovenste rij van een patchpaneel. Zoek daarna in het gebouw de aansluitingen die horen bij die aansluitngen. (patchpaneel = verzamelpunt van kabels vanuit een gebouw, dus niet een hub/router met allemaal actieve poorten.)
Dat kan wel maar wij hebben hier 50+ pc's en dan kunnen we beter een 2x24 poorts switch halen. Eigenlijk is heel die patch kast useless.

• Gomez12
Op maandag 13 mei 2002 11:51 schreef Gerund het volgende:

[..]

Vinden wij ook een beetje raar maar volgens de "systeembeheerder" moet dat kunnen!

Volgens ons niet maar dat maakte hem niets uit.
Maarja hoe kunnen wij dat oplossen met de huidige apparatuur! zie plaatje vorige bericht!
Gewoon een switch achter de patch kast gooien en dan het adsl modem op de switch gooien.

Want patch kabel gaat altijd maar naar een computer. Nooit naar meerdere, voor connecties naar meerdere computers heb je andere apparaten, hubs/switches etc.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 13 mei 2002 11:54 schreef superduper het volgende:
Dat kan wel, maar dan hang je een grote switch achter je patchpaneel en lus je alle poorten door naar de switch. Switch is gelinkt aan je router en gaan met die banaan. Ik weet niet of je andere zaken (telefoon oid) via je patch hebt lopen maar daar kunnen dan wel eens wat probleempjes mee ontstaan.
Nee alleen internet(netwerk). Met switch gaat het zoizo werken maarja wij hebben niet switch €€€€€

Tijd zit er hier weer op dus we gaan volgende week wel weer verder.

Thanx anyway :)

• superduper

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Dat is dan jammer, dan heb je evenveel internet connecties als je HUB poorten rijk is. Bummer!

• DustMan4u
  • Laatst online: 10:33
Waar woon je?

Domotica: Fibaro HC2 met diverse modules in het hele huis, Nest Hello & Cam IQ | 3D: Voron Switchwire

• Gomez12
Op maandag 13 mei 2002 11:56 schreef Gerund het volgende:

[..]

Dat kan wel maar wij hebben hier 50+ pc's en dan kunnen we beter een 2x24 poorts switch halen. Eigenlijk is heel die patch kast useless.
Waarom is die patch kast nou weer nutteloos??? Zonder die patch kast had je 50+ open kabels door het gebouw heen lopen die rechtstreeks in een switch gaan. Nu gaat alles naar de patch kast en kan je vanuit de patch-kast zelf kiezen waarnaartoe je het wilt doorlussen ( Switch / Router / Terminal Server etc.)

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 13 mei 2002 11:59 schreef DustMan4u het volgende:
Waar woon je?
Ik woon niet in een basisschool.

Maargoed die basisschool is in zevenkamp(rotterdam einde calandlijn).

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 13 mei 2002 12:00 schreef Gomez12 het volgende:

[..]

Waarom is die patch kast nou weer nutteloos??? Zonder die patch kast had je 50+ open kabels door het gebouw heen lopen die rechtstreeks in een switch gaan. Nu gaat alles naar de patch kast en kan je vanuit de patch-kast zelf kiezen waarnaartoe je het wilt doorlussen ( Switch / Router / Terminal Server etc.)
Maar wij hebben alleen maar 2 8 ports cheap cheap hubs :'( ;(

• superduper

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Zelfs een basisschool heeft een budget. Ze worden gepushed om aan kennisnet te koppelen en als daar een switch/HUB voor nodig is dan staat daar dus binnen de korste keren een SW/HU. Sterk advies van de IT meneer de directeur, anders hebben uw kinderen geen internet om de playboy te bekijken (wat ze doen vanaf groep 4) :D

• Gomez12
Op maandag 13 mei 2002 11:54 schreef superduper het volgende:
Superduper, waarom zou je ooit eens problemen kunnen krijgen als je telefoon en netwerkverkeer over hetzelfde patchpaneel laat lopen??? Er vanuit gaande dat elke werkplek drie patchaansluitingen heeft ( 1 Computer, 1 Telefoon, 1 Printer ) VoiP is nog wel toekomst bij ons, maar toen er een half jaar geleden nieuwe bekabeling werd aangelegd is dit juist besloten met in het achterhoofd dat telefonie ook via patchpaneel zou lopen.

Dus kan het echt problemen opleveren, of heb je het over patch aansluitingen op de werkplekken???

Verwijderd

Topicstarter
Deze basisschool wil geen kennisnet. Ze hebben daarom ook ADSL. Beginnen aardig gefrustreerd te raken!
We gaan sjaakie,

Goede ideeen zijn welkom!

Thx allemaal!

• superduper

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Als je van te voren netjes genoeg poorten in de patchkast hebt dan zijn er geen problemen. Er wordt ook nogal eens gerommeld en over UPT telefoon geleid en later weer uit gesplitst. Lekker zooitje dan, maar I've been there... |:( Kwestie van uithuilen en overnieuw aansluiten. Goed systeem opzetten en je daar aan houden, dan komt het goed.

• _nethack
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:16

_nethack

We're all MAD here

Volgens mij snap jij het principe van de patchkast niet helemaal (gezien het plaatje).

De kabels van de hub in de patchkast aansluiten én de kabel van de pc in de patchkast aansluiten heeft geen nut, aangezien de afzonderlijke aansluitingen op het patchpanel niet met elkaar inverbinding staan.

Iedere aansluiting in die patchkast komt overeen met een aansluiting ergens in het pand.

Stel, jij hebt een PC in een kamer staan, die je op het netwerk wilt aansluiten. Je zoekt op de kabelgoot langs de muur de dichtstbijzijnde RJ45 netwerk aansluiting, en daar sluit je de PC op aan met een straight UTP kabel. Bij deze aansluiting staat als het goed is een nummer; in de patchkast zal op één van de patchpanels een aansluiting zijn met hetzelfde nummer. Vanaf deze aansluiting sluit je wederom een straight utp kabel aan naar de hub/switch. Je hebt nu de PC aangesloten op de hub, via 2 utp kabels en de pandbekabeling.

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Op maandag 13 mei 2002 11:35 schreef Gerund het volgende:

[..]

[afbeelding]
Als je niet begrijpt waarom dit niet werkt, ben je een nog grotere sukkel dan ik dacht. "actieve patchkast": ga toch fietsen!

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Dit soort afzeik topics willen we niet.
Zowel van t.starter niet, als van replyers.

T.starter, het starten van dit soort topics met zulke taal word NIET gewaardeerd!

Braaikamer - Smoke&BBQ

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.