We hebben hier een ADSL modem een patchkast. Nu is het probleem die patchkast is niet actief(geen spanning op kast
), wat weer in je OS een "netwerkkabel is niet verbonden" error geeft
.
HELP.
HELP.
Correct maar dit is gewoon een kut ding!!!Op maandag 13 mei 2002 10:55 schreef Gomez12 het volgende:
??? Ik ken ook geen enkele patch kast die actief is. Volgens mij wil je een switch gebruiken en geen patch kast ???
Verwijderd
cs skill - making a desert eagle out of tooth picks
Lieve jongen,Op maandag 13 mei 2002 11:00 schreef Tresco het volgende:
Sorry hoor,
Maar wanneer jij bij die patch kast zou mogen komen zou je denk ik ook wel precies weten hoe alles werkt!
Ik merk nu dus dat je er geen drol van snapt.
Het lijkt me dus verstandig om daar zo snel mogelijk weg te lopen en je Netwerkbeheerder te waarschuwen.
Via hub werkt alles gewoon naar behoren.Op maandag 13 mei 2002 11:07 schreef brooker het volgende:
mmmmm tussen hub en modem cross??? is da wel goe?
Hiero is straight...
THANX zou best kunnen dat die lijers het verkeerd hebben.Op maandag 13 mei 2002 11:11 schreef Gomez12 het volgende:
Probeer eens om die hub ertussenuit te halen, dus alleen adsl modem via patch-kast naar pc. Werkt het dan wel???
Misschien dat je patch kabel gecrosst is???
Heb ik wel eens meegemaakt in een bedrijf. Is niet leuk zoeken, iedereen zei dat patch kabels straight waren, maar stiekem toch cross
Verwijderd
Wel een beetje zuur hoor, maar je hebt wel een beetje gelijkOp maandag 13 mei 2002 11:12 schreef chemokar het volgende:
Ik heb eigenlijk nog nooit een patchkast een storing zien veroorzaken (zou ik een keer mogen komen kijken lijkt me leuk) (wel eens een keer een patchpaneel slecht afgemonteerd gezien maarja das geen patchkast
alles zal wel gewoon werken, denk dat het tijd voor je
*KNIP*
Fout dus. ADSL -> HUB is straight in uplink of cross in een gewone port. SukkelOp maandag 13 mei 2002 11:09 schreef Gerund het volgende:
[..]
ADSL >>> HUB is cross in uplink.
QnJhaGlld2FoaWV3YQ==
Andere sukkel verklaar dit dan is:Op maandag 13 mei 2002 11:31 schreef Brahiewahiewa het volgende:
[..]
Fout dus. ADSL -> HUB is straight in uplink of cross in een gewone port. Sukkel
Sorry hoor, maar ik vindt jouw reactie erg ongepast, naar mijn mening heeft Gerund zelfs gelijk, je maakt niet een erg proffesionele indruk door de 1e zin van je topic, en ook laat je meteen blijken dat je er niet veel van snapt, het lijkt me idd verstandig als je de netwerkbeheerder er even bij haalt.Op maandag 13 mei 2002 11:04 schreef Gerund het volgende:
[..]
Lieve jongen,
Als jij nou weer lekker Quake III gaat spelen en terug gaat naar het spielerij topic en ons niet afzeikt want we zitten ff vast hier.
Mooi is anders
[afbeelding]
Als jij nu een je cisco cerificaat opstuurt praten we verder. Kennis geen gebrek hier alleen goede apparatuur WEL GEBREK!!!
Ligt niet aan ons maar aan die KUT patch kast we hebben alle kabels al geprobeerd en niets werkt.
"If God wanted us to have unlimited free energy He would have put a giant fusion reactor in the sky"
Die beheerder weet het zelf niet eens ik zei toch BASISSCHOOL.Op maandag 13 mei 2002 11:38 schreef bas_konings het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar ik vindt jouw reactie erg ongepast, naar mijn mening heeft Gerund zelfs gelijk, je maakt niet een erg proffesionele indruk door de 1e zin van je topic, en ook laat je meteen blijken dat je er niet veel van snapt, het lijkt me idd verstandig als je de netwerkbeheerder er even bij haalt.
Wat verwacht je dan dat een patch kast doet??? Dit klopt helemaal!!!Op maandag 13 mei 2002 11:22 schreef Gerund het volgende:
Geen handleiding en documentatie aanwezig.
Verder als je een kabel van je nic naar de patchkast doet krijg je:
[afbeelding]
anders ga je even aardig doen tegen je mede tweakers. Wees blij dat ze je helpen, een slotje is snel gezet hoor!Op maandag 13 mei 2002 11:35 schreef Gerund het volgende:
[..]
Andere sukkel verklaar dit dan is:
[afbeelding]
Pak je rust!
Dit topic lijkt me niet de bedoeling zo, je bent alleen andere users aan het flamen, een ingreep van een modje lijkt mij niet overbodig hier ...Op maandag 13 mei 2002 11:40 schreef Gerund het volgende:
[..]
Die lullo weet het zelf niet eens ik zei toch BASISSCHOOL.
"If God wanted us to have unlimited free energy He would have put a giant fusion reactor in the sky"
Volgens mij gaat windows een beetje weinig doen he als je geen connection hebt.Op maandag 13 mei 2002 11:40 schreef Gomez12 het volgende:
[..]
Wat verwacht je dan dat een patch kast doet??? Dit klopt helemaal!!!
Ga eens gezellig naar de site www.whatis.com en begin eens te lezen inplaats van te zeggen dat je alle kennis wel hebt, want je volgens mij snap je niet helemaal wat een patch kast doet.
Op maandag 13 mei 2002 11:42 schreef bas_konings het volgende:
[..]
1. Geef ons wat serienummers etc van die kast
* krone isonet patchkast
2. Ook van het modem
arescom md1060vpb serial 32097-2-52-002010 netdsl 1000 series
3. Sjorry voor het taalgebruik maar wij gaan hier bijna gooien met PC's. AAAAAAAAAGHRbassisscholen!!!
I like it red, with 150 bhp..
Een patch kast geeft zelf geen connectie, je kan het beter zien als verlengde utp kabels. Achter een patch kast moet altijd nog een switch of router ofzoiets staan waarop de nic dan een connectie maakt.Op maandag 13 mei 2002 11:43 schreef Gerund het volgende:
[..]
Volgens mij gaat windows een beetje weinig doen he als je geen connection hebt.
http://searchnetworking.techtarget.com/sDefinition/0,,sid7_gci343042,00.html
Ik heb niet altijd mijn webcam bij me sorry!Op maandag 13 mei 2002 11:46 schreef XtremeNova het volgende:
Kun je je webcam ook gebruiken om een plaatje te schieten van die patchkast ipv je zelf? Misschien wel makkelijk...
Dat klopt maar die kast moet zo staan dat ie dat wel doet maar dat doet ie dus niet!Op maandag 13 mei 2002 11:47 schreef Gomez12 het volgende:
[..]
Een patch kast geeft zelf geen connectie, je kan het beter zien als verlengde utp kabels. Achter een patch kast moet altijd nog een switch of router ofzoiets staan waarop de nic dan een connectie maakt.
Patch kast zelf geeft geen connectie.
Vinden wij ook een beetje raar maar volgens de "systeembeheerder" moet dat kunnen!Op maandag 13 mei 2002 11:49 schreef superduper het volgende:
Je hebt toch wel de PC aan de patchpoort hangen die naar de HUB gaat toch? Ik hoop niet dat je verwacht dat je hele patch panel ineens internet gaat krijgen als je maar enkele poorten naar je Hub/router verbind.
I like it red, with 150 bhp..
Dat kan wel maar wij hebben hier 50+ pc's en dan kunnen we beter een 2x24 poorts switch halen. Eigenlijk is heel die patch kast useless.Op maandag 13 mei 2002 11:53 schreef XtremeNova het volgende:
hang de hub aan het bovenste rij van een patchpaneel. Zoek daarna in het gebouw de aansluitingen die horen bij die aansluitngen. (patchpaneel = verzamelpunt van kabels vanuit een gebouw, dus niet een hub/router met allemaal actieve poorten.)
Gewoon een switch achter de patch kast gooien en dan het adsl modem op de switch gooien.Op maandag 13 mei 2002 11:51 schreef Gerund het volgende:
[..]
Vinden wij ook een beetje raar maar volgens de "systeembeheerder" moet dat kunnen!
Volgens ons niet maar dat maakte hem niets uit.
Maarja hoe kunnen wij dat oplossen met de huidige apparatuur! zie plaatje vorige bericht!
Nee alleen internet(netwerk). Met switch gaat het zoizo werken maarja wij hebben niet switch €€€€€Op maandag 13 mei 2002 11:54 schreef superduper het volgende:
Dat kan wel, maar dan hang je een grote switch achter je patchpaneel en lus je alle poorten door naar de switch. Switch is gelinkt aan je router en gaan met die banaan. Ik weet niet of je andere zaken (telefoon oid) via je patch hebt lopen maar daar kunnen dan wel eens wat probleempjes mee ontstaan.
Domotica: Fibaro HC2 met diverse modules in het hele huis, Nest Hello & Cam IQ | 3D: Voron Switchwire
Waarom is die patch kast nou weer nutteloos??? Zonder die patch kast had je 50+ open kabels door het gebouw heen lopen die rechtstreeks in een switch gaan. Nu gaat alles naar de patch kast en kan je vanuit de patch-kast zelf kiezen waarnaartoe je het wilt doorlussen ( Switch / Router / Terminal Server etc.)Op maandag 13 mei 2002 11:56 schreef Gerund het volgende:
[..]
Dat kan wel maar wij hebben hier 50+ pc's en dan kunnen we beter een 2x24 poorts switch halen. Eigenlijk is heel die patch kast useless.
Ik woon niet in een basisschool.Op maandag 13 mei 2002 11:59 schreef DustMan4u het volgende:
Waar woon je?
Maar wij hebben alleen maar 2 8 ports cheap cheap hubsOp maandag 13 mei 2002 12:00 schreef Gomez12 het volgende:
[..]
Waarom is die patch kast nou weer nutteloos??? Zonder die patch kast had je 50+ open kabels door het gebouw heen lopen die rechtstreeks in een switch gaan. Nu gaat alles naar de patch kast en kan je vanuit de patch-kast zelf kiezen waarnaartoe je het wilt doorlussen ( Switch / Router / Terminal Server etc.)
Superduper, waarom zou je ooit eens problemen kunnen krijgen als je telefoon en netwerkverkeer over hetzelfde patchpaneel laat lopen??? Er vanuit gaande dat elke werkplek drie patchaansluitingen heeft ( 1 Computer, 1 Telefoon, 1 Printer ) VoiP is nog wel toekomst bij ons, maar toen er een half jaar geleden nieuwe bekabeling werd aangelegd is dit juist besloten met in het achterhoofd dat telefonie ook via patchpaneel zou lopen.Op maandag 13 mei 2002 11:54 schreef superduper het volgende:
Dat kan wel, maar dan hang je een grote switch achter je patchpaneel en lus je alle poorten door naar de switch. Switch is gelinkt aan je router en gaan met die banaan. Ik weet niet of je andere zaken (telefoon oid) via je patch hebt lopen maar daar kunnen dan wel eens wat probleempjes mee ontstaan.
Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself
Als je niet begrijpt waarom dit niet werkt, ben je een nog grotere sukkel dan ik dacht. "actieve patchkast": ga toch fietsen!Op maandag 13 mei 2002 11:35 schreef Gerund het volgende:
[..]
Andere sukkel verklaar dit dan is:
[afbeelding]
QnJhaGlld2FoaWV3YQ==
Dit topic is gesloten.
![]()