Beeld zwart

Pagina: 1
Acties:

• Crewlz
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-04-2024
Ik heb geen ID in welk forum dit thuis hoort want het kan van alles zijn. Ik loop stage bij een bedrijf dat scanners maakt voor in winkels. Nu moet ik een aantal systeemene installeren. Dit heb ik inmiddels gedaan. Ik heb ze geformatteerd en weer opnieuw geinstalleerd. Als ik ze op de werkplek bij de gebruikers zet willen ze wel opstarten maar er komt geen beeld!!!! de monitor springt gelijk op standby. HIer zijn wat specificaties: Intel celerom 400 Mhz, 96 Mb RAM, ABIT AB-BH6 moederbord, diamond STL II G460 SDRAM, level 1 10/100 Mbps fast ethernet adapter, target voeding, seagate 8Gb HD en windows 98 SE. Ik hoop dat jullie hier wat mee kunnen. :)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

hoor je nog wel een postbeep?
als je boot met een floppy, gaat hij daadwerkelijk verder met het lezen van die floppy (wat betekend dat hij kan booten).
en anders even kijken of je de cdrom kunt openen (dat betekend dat je iig genoeg stroom hebt)

• XtremeNova
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-07-2025

XtremeNova

Alfa 145 Qv

Waarschijnlijk staat de beeldscherminstelling niet goed. Door een te hoge refresh rate of te hoge resolutie gaat de monitor in een soort bescherm-stand staan. Om te voorkomen dat de monitor kapot gaat.

Probeer in veilige mode op te starten en de beelscherminstelling terug te zetten naar 800*600 met 50 Hz (of iets dergelijks)

I like it red, with 150 bhp..

• Crewlz
Ik heb stroom genoeg en hij kan ook booten zoals ik zei. Ik denk ook niet dat het aan de refresh rate ligt. Want soms doet hij het wel en met installeren deed hij het ook gewoon met die beeldscherm instellingen.

Verwijderd

het is me niet duidelijk wanneer de monitor op standby gaat?

is dit als het inlog scherm van window smoet komen of gaat hij gewoon niet aan als je de pc aanzet.

als het eerste het geval is kan de monitor waarschijnlijk de resolutie van de videokaart niet aan en moet je opstarten in de veilige modus en je videokaart driver even verwijderen en daarna normaal opstarten en weer instaleren en je monitor op een goede resolutie die hij aankan instellen

• Crewlz
Nee al vanaf het begin doet hij het niet

Verwijderd

Twee mogelijkheden lijkt me:
1)
Heel dom, maar zit de video-kabel goed vast?
2)
Zitten de videokaarten nog goed vast?

Vraagjes:
Is dit op alle systemen zo?
Is het geinstalleerd met dezelfde monitor die je nu gebruikt of gebruik je een andere bij de klant?

• Jeldert
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

Lees deze eens door: [topic=493966/1/25]

Juist

Pagina: 1