Scannen IP -> Wat voor pc?

Pagina: 1
Acties:

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-08 12:55
Op mijn stagebedrijf hebben we een database met daarin alle gegevens van de pc's zoals hardware en software, maar ook welk ipadres ze hebben en welk outletnummer.

Maar het probleem is dat hij soms niet goed bijgehouden wordt. Daarom ben ik nu alle ipadressen aan het scannen en de resultaten aan het vergelijken met de zogenaamde 'vrije ipadressen lijst'. zoals jullie snappen klopt er geen hout van. }:O

Nu heb ik alle ipadressen gevonden die in die 'vrije lijst' staan en toch worden gebruikt, maar nu wil ik natuurlijk wel gelijk invullen wat voor pc het is.

Daarom mijn vraag: Is er een programma die kan zien wat voor pc er aan een ipadres hangt?

Ik snap dat jullie misschien zullen denken "daar heb je weer zo een zielig ventje die een carriere wilt beginnen in het hacken" maar dit is dus niet waar.

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Hier vind je Languard

Staat ergens een gratis download. Daarmee kan je je hele netwerk in kaart brengen. Geeft zaken zoals, OS, IP, pc-naam, ...

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

Check via je Netwerk management software aan welk poortje dat Ip adres hangt en loop even naar die pc toe -mits ze aanstaan uiteraard.

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

• ET
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-06 18:00

ET

Bij Google vind je ook honderd en 1 mogelijkheden
http://www.google.com/search?hl=en&q=Remote+OS+detection.

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-08 12:55
Op maandag 13 mei 2002 10:49 schreef PipoDeClown het volgende:
Check via je Netwerk management software aan welk poortje dat Ip adres hangt en loop even naar die pc toe -mits ze aanstaan uiteraard.
Denk je dat ik ambtenaar ben ofzo? }:O
Ik heb geen zin om 120 pc's na te lopen. Dat kost me ongeveer 4 dagen.......

Voor de rest: Bedankt voor de reacties!

Verwijderd

nslookup even in een .cmd-filetje gooien en de output redirecten naar een .txt-file?
Pagina: 1