Ik heb een 6 gb schijfje erbij geplaatst, maar deze was onder Windows 2000 niet te formatteren hij was oorspronkelijk in 3 partities verdeeld, nu heb ik hem toch geformateerd onder 2000 in quick format en compressie aan, maar nu heb ik nog maar 1.84 Gb, hoe krijg ik die 6 gb nu weer terug ???
Ehm, gewoon de partities wegmikken, en 1 grote partitie aanmaken
in dos fdisk/mbr
en opnieuw beginnen
en opnieuw beginnen
=> www.mjdejong.nl <= Tja, de jouwe is sneller! Deze is betaald.
Op maandag 13 mei 2002 10:56 schreef mjdejong het volgende:
in dos fdisk/mbr
en opnieuw beginnen
fdisk /mbr overschrijft alleen de masterboot record, maar doet niks met de partities..
Als ik via FDISK deze schijf wil bereiken dan vind hij hem niet.
Terwijl het bios hem gewoon als 6 Gb schijf vind.
Als ik onder windows 2000 wil formateren maakt hij het niet af.
Terwijl het bios hem gewoon als 6 Gb schijf vind.
Als ik onder windows 2000 wil formateren maakt hij het niet af.
Tjek via Computer Management -> Disk Management es hoe die schijf is ingedeeld. Misschien zijn er ext2-partities die Windows niet kan zien ofzo. Via disk Management moet je alle partities weg kunnen halen en er 1 grote van maken.
Bij Partition ziet hij hem ook alleen als 1.84 gb, zou het niks met NTFS te maken kunnen hebben ??
Maar terug zetten naar fat 32 doet hij ook niet.
Verwijderd
toch eerst fdisk/mbr doen en dan Fdisk gaan draaien en overnieuw een fat 32 van proberen te maken. Ik heb ook een 2 GB schijf gehad die niet NTFS wilde worden. Eerst fat32, --> PM 5.0Op dinsdag 14 mei 2002 10:34 schreef Online het volgende:
Bij Partition ziet hij hem ook alleen als 1.84 gb, zou het niks met NTFS te maken kunnen hebben ??
Dat werkte goed. Maar eerst dus helemaal overnieuw beginnen.
Misschien een stomme vraag, maar als ik fdisk/mbr doe hoe weet ik dan dat ik op die 6 gb schijf dingen verander en niet op mijn goede schijf ??
Disk manager werkte trouwens ook niet.
Disk manager werkte trouwens ook niet.
Pagina: 1