[LCD] Grafisch display HD61202

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• sjares
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-07 12:04
Ik heb wat onderzoek gedaan naar grafische displays en nou kom ik vaak (niet al te dure) displays tegen met de HD61202 controller. Weet iemand of daar progies voor zijn??
T.o.v. de displays met T6963C controller zijn ze nogal goedkoop, maar ook een goed alternatief :?
In de search is er niets over te vinden en op internet heb ik ook bar weinig kunnen vinden.

• ShockRaver
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-08 20:36
moet je eff onder SEARCH kijke

AMD 7800X3D - DDR5 64GB Dominator - AMD RADEON RX6800 XT MB - OD11

Verwijderd

Ik heb wat onderzoek gedaan naar grafische displays en nou kom ik vaak
(niet al te dure) displays tegen met de HD61202 controller. Weet
iemand of daar progies voor zijn??
Ik heb altijd zoiets van als het er niet is dan is het wel te maken, wat noem je "niet al te duur" en waar haal je ze? kortom richtprijs en leverancier?
Verwijzen naar de search prima, maar moet er wel wat te vinden zijn....

• sjares
Op maandag 13 mei 2002 10:28 schreef LaMaGRa het volgende:
Moet je even lezen :) Heb ik dus gedaan, maar daar staat niets...

• sjares
Op maandag 13 mei 2002 10:36 schreef Yarvieh het volgende:

[..]

Ik heb altijd zoiets van als het er niet is dan is het wel te maken, wat noem je "niet al te duur" en waar haal je ze? kortom richtprijs en leverancier?
Richtprijs van 46 euro ex., 128x64 met achtergrond verlichting.
Zie: http://www.lcd-module.de/deu/schnapp/schnapp.htm en dan de onderste module. Prijs daar is netto.

Verwijderd

Weet je waarom dat ding zo goedkoop is vergeleken met andere displays; er zit niks op het display, behalve de minimale display aansturing. Dus geen karakter ROM enz. Aansturing is verder vrij makkelijk en wel te maken.

• sjares
Op maandag 13 mei 2002 10:50 schreef Zotty het volgende:
Weet je waarom dat ding zo goedkoop is vergeleken met andere displays; er zit niks op het display, behalve de minimale display aansturing. Dus geen karakter ROM enz. Aansturing is verder vrij makkelijk en wel te maken.
Vertel :9

• Looki
  • Laatst online: 04-03 14:43

Looki

Als je zoekt dan zul je vinden

houd een inkoop actie.. die wil ik ook!

als er aansturingen voor zijn.. zeg het ff dan bestel ik er een!

Hieronder had ik iets leuks kunnen neerzetten... Maar waarom mensen hiermee vervelen....

Verwijderd

als er bestuuringen voor zijn wil ik er ook wel 1 :) ;7

• Looki

Looki

ff de data bladen bekeken.. maar het lijkt niet moeilijk!
ik ga ff bezig met uitzoeken!

Hieronder had ik iets leuks kunnen neerzetten... Maar waarom mensen hiermee vervelen....

• Looki

Looki

btw.. als ik thuis ben.. in dit lokaal op school zuigen de pc's! tot vanavond.

• sjares
Mooi zo! Ik heb zelf de ballen verstand van die dingen, maar hij leek me wel aardig iig. Bij 25+ zit er een korting op :7... Weet alleen niet of ze wel weten dat ik een particulier ben, zal het ff aan ze doorgeven ;)

Verwijderd

Op maandag 13 mei 2002 13:10 schreef sjares het volgende:
Vertel :9
Laat ik het zo zeggen, de daadwerkelijke hardware aansturing en commandoset zijn simpeler dan bijv de HD44780. Wat je op het display weergeeft is daarentegen een heel ander verhaal omdat je alleen grafisch kunt weergeven. Dus ook tekst zelf grafisch opbouwen.

Verwijderd

Op maandag 13 mei 2002 16:18 schreef Zotty het volgende:
Laat ik het zo zeggen, de daadwerkelijke hardware aansturing en commandoset zijn simpeler dan bijv de HD44780. Wat je op het display weergeeft is daarentegen een heel ander verhaal omdat je alleen grafisch kunt weergeven. Dus ook tekst zelf grafisch opbouwen.
Ik denk niet dat dit ze veel kan schelen zotty zolang de winamp meuk en de mbm temperatuurtjes er maar op komen ,hoe zal ze waarschijnlijk weinig uit maken (jammer genoeg) :Y)

• sjares
Op maandag 13 mei 2002 13:42 schreef jeuuron het volgende:
btw.. als ik thuis ben.. in dit lokaal op school zuigen de pc's! tot vanavond.
Al wat wijzer geworden?

• Looki

Looki

ja, ik ben nog bezig met hett uitzoeken hoe die precies aangestuurd moet worden. als ik dat heb, dan kan ik ff wat software maken. aleen ik kan alleen pascal proggen en assembly(er) dus moet wel ff wat moois maken.. al gezocht naar software?

Verwijderd

Op maandag 13 mei 2002 22:49 schreef Yarvieh het volgende:

[..]

Ik denk niet dat dit ze veel kan schelen zotty zolang de winamp meuk en de mbm temperatuurtjes er maar op komen ,hoe zal ze waarschijnlijk weinig uit maken (jammer genoeg) :Y)
Daar zeg je me wat ja (8>

• sjares
Op maandag 13 mei 2002 23:34 schreef jeuuron het volgende:
ja, ik ben nog bezig met hett uitzoeken hoe die precies aangestuurd moet worden. als ik dat heb, dan kan ik ff wat software maken. aleen ik kan alleen pascal proggen en assembly(er) dus moet wel ff wat moois maken.. al gezocht naar software?
Ik heb al wel gezocht naar software, maar ik weet niet echt veel plaatsen op internet waar je het kunt vinden, dus dat is weer wat minder...
Prijzen zijn ook voor particulieren, excl. BTW, maar bij 25+ weer kortingen. Ze hebben ook nog andere displays.
Zie hiervoor: http://www.lcd-module.de

• Looki

Looki

ik heb net alle data bladen uitgeprint.. zo ik ga het ff helemaal uitzoeken.

• Martkrui
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-08 19:06
Dit display kan inderdaad alleen compleet graphisch aangestuurd worden.
Aansturing wordt wat lastiger omdat je texten dus zelf moet tekenen, maar aansturen is zeker mogelijk.
Zal wel wat trager zijn omdat er voor text gewoon meer geheugen geupdate moet worden.
En in mijn prog maak ik gebruik van gescheiden geheugen voor text en graph. zodat de achtergrond blijft staan en ik alleen de text update. Maar dat moet allemaal wel op te lossen zijn in het aansturings object.

'k ga alleen niet zo'n display kopen... dus mijn software zal 't niet ondersteunen

I haven't lost my mind! It's backed up on tape somewhere!

• Looki

Looki

nog ff de hd61202 is de controller. niet het display(zit wel op het display) de lcd is de "ea p128-6n7led" ik ga er ff een bestellen en dan zie ik wel of het lukt!

• sjares
Op dinsdag 14 mei 2002 11:24 schreef jeuuron het volgende:
nog ff de hd61202 is de controller. niet het display(zit wel op het display) de lcd is de "ea p128-6n7led" ik ga er ff een bestellen en dan zie ik wel of het lukt!
Dat is very nijs! Maar je kunt het niet direct bestellen via lcd-module.de, want dat is alleen de leverancier van de lcd-modules. Ik heb nu contact met Pedak.nl over de prijzen enz. Ronald Vossen van het bedrijf heeft me toegezegd dat de verzendkosten (voor een display, bij meerdere vervallen de verzendkosten) 5 euro zijn. In totaal komt dat dus neer op Euro 51,10 exclusief BTW.
Verder zag ik op eio.com ook een Seiko (blacklite) staan met SED1330 controller. Dat lijkt me ook wel wat, want die is een stuk groter (320x200). Hij kost 50 dollar, dus dat komt ongeveer op hetzelfde neer. Is deze ook makkelijk aan te sturen??
Datasheet: http://www.eio.com/g321d.pdf & http://www.seiko-usa-ecd.com/lcd/products/graphic_mods/pdf/builtin1330.pdf
Info Seiko: http://www.seiko-usa-ecd.com/lcd/products/graphic_mods/g321dx1r1ac.html
Sorry dat ik het zelf niet snap, maar ik wil het wel leren ;)

Verwijderd

Ik heb zo'n G321D. 't ding is +-grote van een cd hoes! Aansturen is kinderspel (let op is GEEN software voor) alleen het negative voltage wat 't kreng wil hebben is waarschijnlijk mijn probleem, ik voer 'm maar -13 ipv -24v en daarom functioneerd ie niet helemaal lekker, ik zal es een betere invertor aanschaffen en kijken of ie dan beter wil.

• sjares
Op dinsdag 14 mei 2002 14:38 schreef Yarvieh het volgende:
Ik heb zo'n G321D. 't ding is +-grote van een cd hoes! Aansturen is kinderspel (let op is GEEN software voor) alleen het negative voltage wat 't kreng wil hebben is waarschijnlijk mijn probleem, ik voer 'm maar -13 ipv -24v en daarom functioneerd ie niet helemaal lekker, ik zal es een betere invertor aanschaffen en kijken of ie dan beter wil.
Als er geen software voor is hoe stuur je hem dan aan??? Ik weet het ben leek :(.
Heb je pics in actie en wat laat je allemaal zien op de display?

Verwijderd

Op dinsdag 14 mei 2002 15:53 schreef sjares het volgende:
Als er geen software voor is hoe stuur je hem dan aan???
Ik weet het ben leek :(.
Eigen software/testapp ;)
Heb je pics in actie en wat laat je allemaal zien op de display?
Zoals ik al zei 't ding functioneerd niet ok,maar google leverde dit plaatje op.

• Looki

Looki

hoeveel kost dat ding?

Verwijderd

Op dinsdag 14 mei 2002 16:53 schreef jeuuron het volgende:
hoeveel kost dat ding?
Die HD61202 van de topic starter was 34 euro op die site? voor die G321D heb ik $25 betaald maar daar moet je dus nog die extra invertor bij rekenen.

Verwijderd

Asl er op de een of andere manier een gezamelijke actie voor word georganiseerd en er doen dan voldoende mensen mee die me willen helpen om dat kreng aan te sturen dan is het wel geinig.....

Anders ga iktoch voor een wat eenvoudiger modelletje!!!!

• sjares
Op dinsdag 14 mei 2002 16:42 schreef Yarvieh het volgende:

[..]

Eigen software/testapp ;)
[..]

Zoals ik al zei 't ding functioneerd niet ok,maar google leverde dit plaatje op.
Oke das duidelijk, maar wat heb je nu voor elkaar gekregen met je software dan?

• Looki

Looki

dit model is niet moeilijk.. alleen de software moet door iemand geschreven worden.

Verwijderd

Ik programeer alles waar ik de juiste hardware voor heb en 'n datasheet :Y)

Verwijderd

Op dinsdag 14 mei 2002 17:09 schreef sjares het volgende:
Oke das duidelijk, maar wat heb je nu voor elkaar gekregen met je software dan?
Onder veel geknipper heb ik er toch nog 'n henk op kunnen krijgen ;)

• sjares
Kijk daar hebben we wat aan :o Maar voel je je geroepen om er software voor te schrijven, anders moet je het mij maar uitleggen, dan doe ik het ff :+

Verwijderd

't gaat om die G321D toch? die HD61202 lui heb ik gemailed van luister ik wil zo'n ding bestellen maar geen reactie op gehad nog.

Verwijderd

Op dinsdag 14 mei 2002 14:38 schreef Yarvieh het volgende:
Als je wil solderen; heb vanmiddag een werkende -25V voeding gemaakt voor m'n displaytje 8-) Nog ff schema digitalliseren en dan posten!

Verwijderd

Post away zou ik zeggen,als ie niet te ingewikkeld is ga ik ff langs de electrozaak van de week.

• Looki

Looki

je kan ook een 24 volt voeding andersom aansluiten.. heb je -24 volt. of heb ik dat zo mis? (nee)

Verwijderd

Euh zegt de term kortsluiting jouw iets? :Y)

• Professor_Botje
  • Laatst online: 17-02 19:39

Professor_Botje

Administrator

Op dinsdag 14 mei 2002 17:03 schreef TheReaper het volgende:
Asl er op de een of andere manier een gezamelijke actie voor word georganiseerd en er doen dan voldoende mensen mee die me willen helpen om dat kreng aan te sturen dan is het wel geinig.....

Anders ga iktoch voor een wat eenvoudiger modelletje!!!!
Ik wil wel mee helpen met je actie.
Ik wil er zelf namenlijk ook eentje kopen maar hier in de shop ziijn ze stervens duur

Ik ga dan voor deze

[img http://www.lcd-module.de/giff/grafik/p128-6n7.jpg /img]
Specs en prijs

EA P128-6N7LED
EUR 33,68 netto, Code "SC170101"
Der Preis gilt nur bei Angabe des Codes "SC170101" LCD Grafikmodul 128x64 m. LED-Beleuchtung

128x64 dots, 0,39x0,39mm pitch
Supertwist mit LED-Beleuchtung
Kontroller für 8-Bit Bus HD 61202/3 on board
Abmessungen 75,0 x 52,7 x 8,4mm

Datenblatt EA P128-6N7LED (103 kB)
Datenblatt HD 61202/3 (964 kB)

15 Stück ab Lager Gräfelfing

Als we er dus 15 kunnen krijgen zijn ze goed koper...

Data blad: Model 61202
Specs

Deze werkt met Smartie?

Intel 80486 Dx4, 100@158MHz 4x 32Mb EDO FP mem, Quantum Bigfoot 8Gb 3200RPM 256KB/cach VESA-Localbus 2Mb Tseng Labs ET4000 Windows95usb www.Professor-Botje.nl

Verwijderd

Mijn duits is niet al te best, maar volgens mij gaat het hier om een restpartij van 15 stuks die ze tegen gereduceerde prijs aanbieden.

Verwijderd

Op dinsdag 14 mei 2002 17:39 schreef Yarvieh het volgende:
Post away zou ik zeggen,als ie niet te ingewikkeld is ga ik ff langs de electrozaak van de week.
[offtopic]

Hier issie dan :) Zal morgen ff een foto maken van m'n brouwseltje.

-25V voeding

Verwijderd

Dat ziet er niet al te ingewikkeld uit, is die max629 te krijgen in iedere random fratszaak of is 't een speciaal ding wat besteld moet worden oid?

• Looki

Looki

* Looki wil er ook een kopen

ben ik de 2e :P nog binnen de 15 :P

• Professor_Botje

Professor_Botje

Administrator

Ik moet alleen even weten of hij werkt via Smartie...

Want als dat niet werkt hebben we dadelijk allemaal boze mensen... :)

Waaromder Ik ZELF :D

Intel 80486 Dx4, 100@158MHz 4x 32Mb EDO FP mem, Quantum Bigfoot 8Gb 3200RPM 256KB/cach VESA-Localbus 2Mb Tseng Labs ET4000 Windows95usb www.Professor-Botje.nl

• sjares
Op dinsdag 14 mei 2002 17:56 schreef Professor_Botje het volgende:

[..]

Ik wil er zelf namenlijk ook eentje kopen maar hier in de shop ziijn ze stervens duur

Ik ga dan voor deze

Specs en prijs

EA P128-6N7LED
Der Preis gilt nur bei Angabe des Codes "SC170101" LCD Grafikmodul 128x64 m. LED-Beleuchtung

128x64 dots, 0,39x0,39mm pitch
Supertwist mit LED-Beleuchtung
Kontroller für 8-Bit Bus HD 61202/3 on board
Abmessungen 75,0 x 52,7 x 8,4mm

Datenblatt EA P128-6N7LED (103 kB)
Datenblatt HD 61202/3 (964 kB)

15 Stück ab Lager Gräfelfing

Als we er dus 15 kunnen krijgen zijn ze goed koper...

Data blad: Model 61202
Specs

Deze werkt met Smartie?
Das in Duitsland, en dat zijn NETTO prijzen, dus voor de tussenhandel...als je even de rest van de topic had gelezen had je gezien dat ie dan op 46 euro komt excl. BTW en dat er bij 25+ korting gegeven wordt. Verzendkosten vervallen vanaf 150 euro.

• Professor_Botje

Professor_Botje

Administrator

Dan blijft de vraag Werkt hij met smartie?

verder heb ik nog een oogje op:
[img][url="https://www.overclockershideout.com/Merchant2/graphics/00000001/205-013m.jpg"]https://www.overclockershideout.com/Merchant2/graphics/00000001/205-013m.jpg[/url][/img]

Dit is ook een mooie

Specs:

LCD 5" ULTRA THIN VIDEO MODULE

Works on a standard composite video signal from any video card with video out via "s" jack, VCR, video camera, or navigation system. Features high resolution, speedy response time, no radiation, low power consumption (less than 750mA), and wide view angle.
Specifications: 12 VDC supply, operating temperature 0° C-60° C, composite video signal 1V P-P 75 ohm, TFT active matrix system display method, RGB stripe color configuration, NTSC. * Power Consumption: 12 VDC, 500 mA * Overall Dimensions (mm): 127W x 93H x 19D * Active Area (mm): 102.6 W x 74 H * Resolution (dots): 960 V x 234 V = 224,640 * Dot Pitch (mm): .107 W x .316 H * Contrast Ratio: 80-120 * Response Time (ms): 30 Rise, 50 Fall

Verwijderd

Op dinsdag 14 mei 2002 18:23 schreef Professor_Botje het volgende:
Neen.

• Looki

Looki

Op dinsdag 14 mei 2002 18:23 schreef Professor_Botje het volgende:

verder heb ik nog een oogje op:
[url="http://<a href="https://www.overclockershideout.com/Merchant2/graphics/00000001/205-013m.jpg""]https://www.overclockershideout.com/Merchant2/graphics/00000001/205-013m.jpg[/url]"[/url] target="_blank">[afbeelding]</a>

Dit is ook een mooie

Specs:

LCD 5" ULTRA THIN VIDEO MODULE

Works on a standard composite video signal from any video card with video out via "s" jack, VCR, video camera, or navigation system. Features high resolution, speedy response time, no radiation, low power consumption (less than 750mA), and wide view angle.
Specifications: 12 VDC supply, operating temperature 0° C-60° C, composite video signal 1V P-P 75 ohm, TFT active matrix system display method, RGB stripe color configuration, NTSC. * Power Consumption: 12 VDC, 500 mA * Overall Dimensions (mm): 127W x 93H x 19D * Active Area (mm): 102.6 W x 74 H * Resolution (dots): 960 V x 234 V = 224,640 * Dot Pitch (mm): .107 W x .316 H * Contrast Ratio: 80-120 * Response Time (ms): 30 Rise, 50 Fall
wat kost tie?

Verwijderd

Op dinsdag 14 mei 2002 17:56 schreef Professor_Botje het volgende:

[..]

Ik ga dan voor deze

Specs en prijs

EA P128-6N7LED
Lijkt me brutus.... Ik ga dan inderdaad met je mee voor deze LCD!!! Kun je dan even wat bestel specs plaatsen? Dan maken we een nieuw topic ofzo en als we er 15 man voor hebben (en een paar programuurs om de software te regelen >:) dan kunnen we de boel bestellen....

Ik doe mee!!!

Verwijderd

Op dinsdag 14 mei 2002 18:04 schreef Yarvieh het volgende:
Dat ziet er niet al te ingewikkeld uit, is die max629 te krijgen in iedere random fratszaak of is 't een speciaal ding wat besteld moet worden oid?
En zo zit dat dus in elkaar :P

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/clairvoyant/zotty/min25Vvoeding.jpg

De MAX629 is denk ik wel goed te krijgen, want er is weinig andere keus wat deze spanning betreft. Kun je er niet aankomen, moet je het ff zeggen, dan regelen we er 1 voor je ;) Het is wel een SMD chip, maar met 8 pootjes is dat goed te doen.

Verwijderd

Op woensdag 15 mei 2002 09:23 schreef TheReaper het volgende:

[..]

Ik doe mee!!!
Of toch maar niet!! Heb net een andere bestelling gedaan dus vind het wel weer effe goed!!!!!!

Verwijderd

Op woensdag 15 mei 2002 10:22 schreef Zotty het volgende:
En zo zit dat dus in elkaar :P
Hahaha das veel te klein mafkees, dat krijg ik nooit inelkaar, ik koop wel ergens 'n voedingkje, waarschijnlijk wel wat duurder maar de kans dat ik 'm uit utter frustration tegen de muur aan flikker tijdens het inelkaar zetten is dan ook wel te verwaarlozen :Y)

• Professor_Botje

Professor_Botje

Administrator

Na ik heb er dus nu een binnen totaal kosten de LCD mij 66,67 Euro

daar komen de PTT kosten dan nog wel bij
Wie er een wil kan emailen naar Prof.Botje@Home.nl

Als ik meer dan 10 betalingen rond kan krijgen wil ik ze wel bestellen.

• Ooyevaar
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-07-2025
Maar ... heeft er nou al iemand een programma om dat ding aan te sturen ? en een schema om 'm aan de printerpoort te hangen ?

Ik heb nl. ook nog zo'n lcd liggen (met 2 stuk HD61202 en 1 stuks HD203)

Yamaha FZ1 :-)

Verwijderd

Ik heb gepoogd zo'n ding te bestellen daar maar die duitsers verwezen me weer door naar 'n nederlandse toko en toen had ik geen zin meer :Y)
Pagina: 1