Toon posts:

NT4 + ADSL & Client buitenaf + ADSL

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de search gebruikt en ook een aantal zoekmachines maar ik ben het antwoord niet tegengekomen.

Het probleem.

Op mijn werk hebben we een aparte server (NT4 memberserver) voor de ADSL pro lijn (xs4all), en we hebben een NT4 domeincontroller. We routeren dit intern met behulp van Winroute.

Thuis heb ik windows XP met internet (thuis)computer waar Winroute & ADSL op draait (als gateway). Ik zit dus achter een firewall. Ik draai windows XP pro.

Is het mogelijk om vanaf mijn PC in te loggen met een ADSL pro verbinding op een andere ADSL pro verbinding? Ook als ik niet direct op de domeincontroller inlog? Hoe stel ik dit in? Ik ben zo ver dat ik op mijn Winroute-server een poort naar buiten moet instellen en dat ik op mijn werk Winroute-server een poort voor inkomende verbindingen moet openstellen, maar verder heb ik geen idee.

Zou iemand mij een beetje op weg willen helpen? Thanx!

Verwijderd

Topicstarter
Schop!

please... anyone?

Verwijderd

Topicstarter
nou laatste kick, anders geef ik het op. Dan houd ik het erop dat het onmogelijk is!!!!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-07 14:56
Tja, het lijkt mij dat het wel moet kunnen ja. Draait erop je werk een VPN-service?? dan kun je gewoon een vpn-verbinding opzetten

iRacing Profiel

• Elroyv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-01-2023

Elroyv

Novell Rulezzzz

Op vrijdag 17 mei 2002 13:21 schreef kroegtijger het volgende:
Tja, het lijkt mij dat het wel moet kunnen ja. Draait erop je werk een VPN-service?? dan kun je gewoon een vpn-verbinding opzetten
Mits je de goede poorten in je modem doormapt en je eventuele firewalls correct configt

Gaan we lopen rotzooien of gaan we met novell aan de slag?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb inderdaad een vpn service draaien. Is het de bedoeling dat ik het ip nummer van mijn werk hier thuis invoer en daarop inbel? Ik ga het morgen maar weer eens proberen, bedankt voor de reacties.

Ik heb trouwens een poort aangemaakt op mijn firewall waar ik naar binnen en naar buiten kan.

Verwijderd

Topicstarter
ben nog steeds ontzettend aan het prutsen geloof ik! Ik heb de volgende dingen geprobeerd: ik heb de PPTP protocol op mijn nt4 server op mijn werk geinstalleerd en onze internet server met winroute en ADSL de poort 1723 voor pptp opgezet, precies zoals beschreven staat als in de help van Winroute zelf.

Maar wat is nou een 'GRE' poort? Volgens mij ben ik iets vergeten want ik kan vanaf mijn huis nog steeds niet inloggen. Kan iemand mij verder helpen die hier al de nodige ervaring in heeft?

Verwijderd

Topicstarter
niemand?

Nog een vraag, hoe stel ik 2 servers in met winroute die met elkaar een pptp verbinding willen hebben?
Pagina: 1